صفحه 4 از 4 اولاول ... 234
نمایش نتایج 121 تا 139 از 139

نام تاپیک: دلیل عدم استقبال از Q t

  1. #121

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    خوب آقای اسدزاده شما برای طرحی از کیوت استفاده میکنید درسته ؟

    خوب یعنی فرم ها شما تحت کیوت هستش بر فرض مثال کیوت دیگه نبود الان برنامه چیه؟

    همچنین بنده منتظر تست پروژه شما هستش امید هستش پروزه قابل قبولی باشه

  2. #122
    کاربر دائمی آواتار golbafan
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1388
    محل زندگی
    در قلب دوستان
    پست
    2,018

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    چرا از C++‎ builder استفاده نمیکنید؟

  3. #123

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نقل قول نوشته شده توسط st@rter مشاهده تاپیک
    خوب آقای اسدزاده شما برای طرحی از کیوت استفاده میکنید درسته ؟

    خوب یعنی فرم ها شما تحت کیوت هستش بر فرض مثال کیوت دیگه نبود الان برنامه چیه؟

    همچنین بنده منتظر تست پروژه شما هستش امید هستش پروزه قابل قبولی باشه
    خب قضیه اینه ما فقط رابط کاربری رو با استفاده از Qt پیاده سازی میکنیم نه کله پروژه رو ! همانطور که لینک Cross X engine رو بهتون دادم کاملا مشخصه هسته نرم افزار با تمامی قابلیت هاش به صورت مستقل از Qt نوشته شده و قابل استفاده در Qt و دیگر کتابخانه ها هستش.

    در در یک جمله بخوام خلاصه کنم همین Qt و دیگر کتابخانه ها از کتاب خانه های پیش فرض C++‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ متشق گرفته شده اند !
    برای مثال در پست قبلی چند نمونه Hello world نوشتم که به صورت پیشفرض و با استفاده از کتابخانه های دیگر چاپ میشد.

    و اینکه شما دارید تاپیک رو به بحث نابودی کیوت و محو شدنش از روی زمین میکشید ! خب هیچ شخص یا شرکتی نمیاد بره دنبال چیزی که قراره از رو زمین محو بشه !
    آخرین ویرایش به وسیله کامبیز اسدزاده : پنج شنبه 18 تیر 1394 در 17:21 عصر

  4. #124

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نه بحث در نابودی کیوت نیست فقط جای صحبت اینه اگر پروژه کیوت موفق نشه و شکست بخوره اون موقع تکلیف برنامه نوشته شده با کیوت چی هستش.

    برای مثلا بنده اگه مک داشتم حتما با xcode کار میکردم نه کیوت و ...

  5. #125
    کاربر تازه وارد آواتار danyalbursin
    تاریخ عضویت
    خرداد 1394
    محل زندگی
    تهران
    پست
    37

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    اولا دوستام عزیز حق بدبن که یک سری افراد مثه خودم اطلاعاتشون راجبعه ++C برای اینکه هیچ سایت ایرانی پاسخ گو سوالات ما نیست کمه!

    تو سایت های خارجی هم تعدادی از سایت ها خوبن بقیش به درد نمیخورن مثلا تو خیلی از سایت های خارحی نوشتن ++C فقط برای بازی نوشتن خوبه!!


    تو همین سایت هم هرچی سوال پورسیدم هیج کدوم از اساتید بجای اینکه راهنمایی کنن یا سر سری حواب دادن یا اونای هم که واقعا استادن هیچ کدوم نه راهنمایی نه چیزی نمیکنن!!!
    آخرین ویرایش به وسیله danyalbursin : جمعه 19 تیر 1394 در 05:15 صبح

  6. #126
    کاربر دائمی
    تاریخ عضویت
    مرداد 1389
    محل زندگی
    خراسان جنوبی
    پست
    233

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    اصلا بحث نابودی کیوت مطرح نیست چون شرکت های بزرگ نرم افزاری تا جایی که ممکنه به سبب سیاست های خاص مایکروسافت خودشونو از وابستگی به تکنولوژی های مایکروسافت خارج میکنند الان شرکت های زیادی دارن به جای استفاده از Mictosoft Visual C++‎‎‎‎‎‎‎ از کیوت استفاده می کنند نرم افزارهای تجاری و شبیه سازهای مطرح شبکه های کامپیوتری در ورژن ها یجدید از کیوت استفاده میکنند برخی از آنها :
    Google Earth
    QGIS
    VLC Player
    Autodesk Maya

    Virtual Box

    KDE Linux
    WireShark
    Skype For Linux
    GNS3
    Skype For Windows
    Telegram
    Ubuntu Touch
    Cisco Packet Tracer 6.2

  7. #127

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نقل قول نوشته شده توسط st@rter مشاهده تاپیک
    نه بحث در نابودی کیوت نیست فقط جای صحبت اینه اگر پروژه کیوت موفق نشه و شکست بخوره اون موقع تکلیف برنامه نوشته شده با کیوت چی هستش.
    برای مثلا بنده اگه مک داشتم حتما با xcode کار میکردم نه کیوت و ...
    خب حالا من یک سوال میپرسم... قبول که داری 90 درصد ایرانی ها از C#‎‎‎‎ استفاده میکنند نمونش خود شما که اونارو ترجیح میدی حالا سواله من اینه اگه .NET و از بیخ مایکروسافت نابود شد تکلیف اینهمه برنامه نویس چی میشه ؟ با توجه به اینکه هیچ مسئولیتی در قبال دات نتو اینجور چیزا هم نداره نمونش سورس باز که نیست که بقیه کارشو ادامه بدن ! البته جدیدا صحبت هایی شده ولی MS از ترس همین که دات نت داره نابود میشه میخواد Open Source اش کنه کاری که تمامی کتابخانه ها و بندو بساط C++‎‎‎‎ از خیلی وقت پیش انجام داده اند ... به این توجه کردین که کیوت نزدیکه 20 الی 21 ساله مطرح هست ؟ با نابودی Nokia به کیوت چی شد ؟ هیچی ! شرکت Digia اومد جلو و گروه بسار قوی تر کار رو پیش گرفت و از نسخه 4.7 به نسخه 5.5 که الان در دست هستش رسیدیم و با پیشرفت های بسیار چشمگیری داشته اینم لینکش : http://www.qt.io/about-us/ تمامی کتابخانه های C++‎‎‎‎ به این شیوه عمل میکنند و به خاطر همین راحتی خیال از منسوخ نشدن C++‎‎ هستش که هیچوقت نمیان نرم افزار های گردن کلفت مهدندسی مانند 3dsmax رو با دات نت بنویسند چون MS هر روز یه ساز میزنه و برنامه نویس هاش باید با اون ساز برقصند!

    به این اشاره میکنید که اگه Mac داشته باشید میرید سراغ xCode خب این که خیلی خوبه چه اشکالی داره برنامه های خود Mac رو ا محصولات خودش ایجاد کنیم ؟ مثل ویندوز که با دات نت برنامه های ویندوزی رو تو محیط VS تولید میکنیم... ولی این روش در هر شرکتی انحصار طلبی داره و برنامه نویس رو مجبور میکنه که در اون بازه و در دایره اهداف اون شرکت که حالا Apple باشه یا MS یا هرچی عمل کنه ... این نظر شخصیه من هستش که ترجیح میدم برای هیچ شرکتی نوکری نکنم ! چرا باید وابسته Apple یا MS باشم ؟ میخوام آزادانه فکر کنم آزادانه برنامه نویسی کنم محدودیت رو نمیپسندم... حال شاید شما میپسندید و خب منم نظرمو دادم هیچ اشکالی نداره.

    نقل قول نوشته شده توسط danyalbursin مشاهده تاپیک
    اولا دوستام عزیز حق بدبن که یک سری افراد مثه خودم اطلاعاتشون راجبعه ++C برای اینکه هیچ سایت ایرانی پاسخ گو سوالات ما نیست کمه!
    تو سایت های خارجی هم تعدادی از سایت ها خوبن بقیش به درد نمیخورن مثلا تو خیلی از سایت های خارحی نوشتن ++C فقط برای بازی نوشتن خوبه!!
    تو همین سایت هم هرچی سوال پورسیدم هیج کدوم از اساتید بجای اینکه راهنمایی کنن یا سر سری حواب دادن یا اونای هم که واقعا استادن هیچ کدوم نه راهنمایی نه چیزی نمیکنن!!!
    دوست عزیز شما سوال فنی پرسیدی که ما پاسخ فنی ندادیم؟ تا جایی که من یادمه در پاسخ دادن های اشتباه شرکت کرده بودید که بنده نیز سعی کردم اونارو اصلاح کنم درضمن راهنمایی نمیکنیم ؟ آخرین سوالی رو که پرسیدی واقعا درخواست راهنمایی بود و منهم واقعا پاسخش رو دادم بازم سوالی بود بپرس

  8. #128
    کاربر تازه وارد آواتار danyalbursin
    تاریخ عضویت
    خرداد 1394
    محل زندگی
    تهران
    پست
    37

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    منظورم واسه قبل بود اقای اسدزاده و امروز هم کلی لطف کردین و راهنمایی کردین! واقعا ممنونم.



    چرا نرم افزارهای بزرگ مثل 3D max یا مثل illastrator و یه تیم با تعداد نفرات بالا مینویسن؟

    یعنی به هیج وجه یک نفر قادر به نوشتن کداش نیست؟؟؟

    و یک سوال ديگه ای هم دارم اینه که چه مباحثی در ++C تمرکز کنم که بعدش بخوام وارد qt بشم؟
    آخرین ویرایش به وسیله danyalbursin : جمعه 19 تیر 1394 در 18:15 عصر

  9. #129

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نقل قول نوشته شده توسط danyalbursin مشاهده تاپیک
    منظورم واسه قبل بود اقای اسدزاده و امروز هم کلی لطف کردین و راهنمایی کردین! واقعا ممنونم.


    چرا نرم افزارهای بزرگ مثل 3D max یا مثل illastrator و یه تیم با تعداد نفرات بالا مینویسن؟
    یعنی به هیج وجه یک نفر قادر به نوشتن کداش نیست؟؟؟
    و یک سوال ديگه ای هم دارم اینه که چه مباحثی در ++C تمرکز کنم که بعدش بخوام وارد qt بشم؟
    تعداد نفرات گروه توسعه دهنده نرم افزار پیچیده تر و خیلی اصولی هستش و کاملا بستگی داره به هدف و حجم کاری روی پروژه ! معمولا یک شخص میتونه همه کار رو خودش انجام بده در صورتی که مسلط باشه به تمامی مواردی که نیاز خواهد داشت ولی به طور ساده و خودمونی بخوام اشاره کنم درستش اینه که تیم شامل چندین برنامه نویس و طراح باشه که در رابطه با طراحی و برنامه نویسی هسته ، رابط کاربری ، ارتباطات ، بتا تستر و در نهایت اعضای تیم با هماهنگی یکدیگر محصول رو سریعتر روانه بازار خواهند کرد در غیر اینصورت سرعت توسعه نرم افزار میاد پایین.

    در رابطه با مباحث هم اشاره کردم یک لینکی دادم که در اون عناوین مشخص شده اند میتونید با تحقیق در رابطه با هریک از مباحث به نتیجه برسید.
    وارد کیوت هم که بشید براتون طراحی راحتر هستش ولی خب کد نویسی اصلی باید با C++‎ باشه که اگه اطلاعات کافی در این زمینه کسب نکنید چیزی به جز پوسته یا رابط کاربری در اختیار نخواهید داشت.

  10. #130
    کاربر تازه وارد آواتار danyalbursin
    تاریخ عضویت
    خرداد 1394
    محل زندگی
    تهران
    پست
    37

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    اون لینک هایی که دادین موارد مقدماتی توضبحاتی داده شده !

    اقای اسد زاده دوتا سوال ديگه دارم و کلا موزاحم نمیشم D:


    1) من متوجه نمیشم هسته نرم افزار منظور از چه
    نوع کد نویسیه ؟؟ اگه یه مقدار روشن در مورد این قزیه توضیح بدید ممنون میشم.

    2) خیلی دنباله مباحث آموزشی فوق پیشرفته میگردم که دیگه مثلا برنامه بشه نوشت ولی چیزی پیدا نکردم ! چند تا لینک هم لطف کتید معرفی کنید.
    آخرین ویرایش به وسیله danyalbursin : جمعه 19 تیر 1394 در 20:27 عصر

  11. #131

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نقل قول نوشته شده توسط danyalbursin مشاهده تاپیک
    اون لینک هایی که دادین موارد مقدماتی توضبحاتی داده شده !

    اقای اسد زاده دوتا سوال ديگه دارم و کلا موزاحم نمیشم D:


    1) من متوجه نمیشم هسته نرم افزار منظور از چه
    نوع کد نویسیه ؟؟ اگه یه مقدار روشن در مورد این قزیه توضیح بدید ممنون میشم.
    2) خیلی دنباله مباحث آموزشی فوق پیشرفته میگردم که دیگه مثلا برنامه بشه نوشت ولی چیزی پیدا نکردم ! چند تا لینک هم لطف کتید معرفی کنید.
    معمولا نرم افزار رو بخوای استاندارد بنویسی ببری جولو باید تقسیم بندی کنی لایه بندی کنی انواع معماری های برنامه نویسی وجود داره...
    هسته معمولا متشکل از کلاس ها و توابع اصلی هستش که در هر بخشی از برنامه میشه ازشون استفاده کرد. (اگر بازهم متوجه نشدین جزئی تر بگم)
    برای مثال هسته نرم افزار شما میتونه شامل یک کلاس و چندین توابع اجرائی باشه که در لایه های بالا مخصوصا لایه رابط گرافیکی میشه ازشون استفاده کرد.

    در رابطه با مباحث پیشرفته هم من منبعی نمیشناسم متاسفانه چون هرچیزیم لازم شده خودم نوشتم کتابی و لینکی در ذهن ندارم شاید دوستان بتونن کمکی کنند.

  12. #132

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نمیخواستم جواب بدم ولی دیدم نشد. بنده گفتم برنامه ایرانی که با C++‎‎‎‎ نوشته شده نه دوتا سایت که هیچی توش نیست و چندتا برنامه خارجی.
    1. تمامی این برنامه ها ایرانی هستن. منتها حتی برنامه نویسهای اونها هم ترجیح نمی دن وبلاگ فارسی داشته باشن. (بطور یقین یکی از دلیل هاش مسائل موجود و افرادی هست که سر درد براشون میارن) خود من هم وبلاگ فارسیم رو دارم جمع می کنم. و لینک های گروه اول هم همه کد باز نرم افزارها بودن که اگر دقت می کردی پیداشون می کردی.


    @کامبیز اسدزاده:
    برای چی شما خودتون رو اذیت می کنید تا صبح هم توضیح بدین دلیل بیارین فایده نداره. حتی طرفها هم نتونن چیزی بگن بازهم قبول نمی کنن. کسی که یک خط مطالعه هم نداره و یا بهش آدرس سایت می دیم می بینه زبانش انگلیسی هست و فکر می کنه خارجیه به نظر شما می شه بهش یاد داد. قبل از هرکاری همت لازمه و وقتی یه عده همت حتی مطالعه ابتدایی رو هم ندارن دیگه تکلیف مشخصه. این عده همیشه بازنده خواهند بود و مدعی و حتی تاریخ رو هم نتونسته این رو عوض کن. این عده حتی وقتی هم می بازن باز قبول نمی کنن و اشتباهات خودشون رو تکرار می کنند.


    یه چند تا مورد برای دوستانی که نگران GUI هستن:

    1. تنها فریم ورک C++‎‎‎ کیوت نیست چند تا از اونها (GDK، MFC و Wxwidgets و .... )
    2. حتی فریم ورک ها هم نباشن میشه با API سیستم عامل و ... اینکار رو کرد برای مثال می تونید Win32 API رو مطالعه کنید.
    3. دوست عزیزمون سجاد (یوزر SeganX) هم یه فریم ورک پیشرفته GUI سه بعدی داره که با دایرکت ایکس کار می کنه و یکم بهش سر و سامان بده چیز خفتی میشه.
    4. برنامه نویسهای C++‎‎‎ می تونن به کمک کتابخانه های جانبی برای خودشون یه کتابخونه GUI بسازن. تعداد کتابخونه های گرافیکی هم یکی دو تا نیست ( مثلا Direct3D, Direct2D, OpenGL, GDI, GDI+ و .... )

    شما فرض کن فردا اصلا کیوت هم نابود شه. هیچ فرقی برای برنامه نویسهای C++‎‎‎ به جزء از دست دادن یک کتابخونه خوب هم نمی کنه.


    ببینید اگر اصرار دارید که زبانهای دیگه خوب هستند ما کاری نمی تونیم بکنیم به جزء اینکه بگیم دارید اشتباه می کنید. و درک نمی کنید که راه درست چیه. حالا تا هر موقع که دلتون بخواد می تونید اشتباه های خودتون رو تکرار کنید. طبیعتا زندگی شما هست. ما می دونیم راهی که انتخاب کردیم درسته و داریم نتایخشون رو می بینیم. مثلا آخرین برنامه پردازش تصویری که من تحویل دادم فقط 2 درصد پردازنده رو اشغال می کرد اما فقط کافیه تو یکی از زبانهای جاوا و یا سی شارپ بخوای تصویر وب کم رو نشون بدی. نزدیک 50% قوی ترین پردازنده ها هم اشغال می شه (حالا با بقیه قابلیت ها مثل کنترل کردن پایه های برد رزبری رو کاری باهاشون ندارم که حتی شما توی خواب هم اونها رو نمی تونید ببینید.)

    شما حال می کنید با سی شارپ و جاوا ما هم می گیم کار خوبی می کنید. این باعث میشه حوزه حداقل برنامه نویسهای C++‎‎‎ مثل سی شارپ و نت خز نباشه. و اعتبار ما حفظ بشه.


    2) خیلی دنباله مباحث آموزشی فوق پیشرفته میگردم که دیگه مثلا برنامه بشه نوشت ولی چیزی پیدا نکردم ! چند تا لینک هم لطف کتید معرفی کنید.
    لطفا مبحث خودتون رو مشخص کنید تا کتاب و یا منابع رو معرفی کنیم.

  13. #133
    کاربر تازه وارد آواتار danyalbursin
    تاریخ عضویت
    خرداد 1394
    محل زندگی
    تهران
    پست
    37

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    من علاقه شدیدی به برنامه نویسی در زمینه نرم افزار هایی مثل maya و illustrator و کلا اینجور نرم افزار های بسیار کاربردی !!!
    هم کلا برنامه نویسی پیشرفته نرم افزار خیلی کاربردی دارم

    لینک یا منابع در این مباحث معرفی کنبد ممنون میشم

  14. #134
    کاربر دائمی آواتار stackprogramer
    تاریخ عضویت
    بهمن 1393
    محل زندگی
    شیراز
    پست
    117

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    دوستان پیشنهادم اینه یک سه ماه کد را با سی شارپ بزنید،یک سه ماه هم با سی پلاس پلاس ،بعد در مورد سی پلاس پلاس قضاوت کنید،دوستان اساتید سی پلاس پلاس
    کامبیز اسدزاده، pswin.pooya و چندتا دیگه ببخشید اسسمشون از قلم افتاد،کاملا درست می گویند،سی پلاس پلاس الان یک استاندارد است،مستقل از سکو است،دوم برای کار های کوچک سی شارپ و جاوا
    کار شما را راه می اندازی،شکی نیست داخلش اما وقتی یک خورده حجم پروژه زیاد می شه،اون زبان ها سرعت پایینی دارند،پس اینجا سی پلاس پلاس می یاد،وسط،من کاراموزی ام داخل شرکت دولتی برقی بودم،کلا تمام سیستم هاشون مانیتورینگ بود وقتی از شون پرسیدم این نرم افزاره باچی هست گفت باسی پلاپلاس،من دقیقا اینو گفتم،سی پلاس پلاس قدیمی است،چرا سی شار پ استفاده نکردین،اون بنده خدا که چند ده سال کارش اتوماسیون بود ،گفت هرچی داخل دانشگاه می گن ،با صنعت تفاوت زیادی می کنه،ما سی پلاس پلاس را فقط به خاطر کارایی اش استفاده می کنیم.ولی واقعیت این بود کل شبکه برق استان را مانیتور می کردند.دیگه انتخاب با خودتون

  15. #135

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نقل قول نوشته شده توسط pswin.pooya مشاهده تاپیک
    1.
    @کامبیز اسدزاده:
    برای چی شما خودتون رو اذیت می کنید تا صبح هم توضیح بدین دلیل بیارین فایده نداره. حتی طرفها هم نتونن چیزی بگن بازهم قبول نمی کنن. کسی که یک خط مطالعه هم نداره و یا بهش آدرس سایت می دیم می بینه زبانش انگلیسی هست و فکر می کنه خارجیه به نظر شما می شه بهش یاد داد. قبل از هرکاری همت لازمه و وقتی یه عده همت حتی مطالعه ابتدایی رو هم ندارن دیگه تکلیف مشخصه. این عده همیشه بازنده خواهند بود و مدعی و حتی تاریخ رو هم نتونسته این رو عوض کن. این عده حتی وقتی هم می بازن باز قبول نمی کنن و اشتباهات خودشون رو تکرار می کنند.
    کاملا موافقم.

  16. #136

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    من علاقه شدیدی به برنامه نویسی در زمینه نرم افزار هایی مثل maya و illustrator و کلا اینجور نرم افزار های بسیار کاربردی !!!
    شما باید برنامه نویسی سیستمی بکنید که مشکل ترین نوع برنامه نویسی است. توی این نوع برنامه نویسی علاوه بر معلومات فوقالعاده زیاد، مهارت و وقت زیاد هم لازمه.

    برای برنامه های گرافیکی دو API مطرح وجود داره که عبارتند از DirectX و OpenGL (البته API های زیاد دیگه ای هم هستن). خب مثلا Maya قسمت ادیتورش تا اونجا که من می دونم با OpenGL کار می کنه (حداقل تحت لینوکس مجبوره) و یا 3Ds Max با دایرکت ایکس (که البته فکر کنم میشه تغییرش هم داد). حالا سوالی که معمولا مطرح میشه اینه که با OpenGL کار کنم یا DirectX. در کل فرقی نمی کنه. اما خب OpenGL کراس پلتفرم هست و دایرکت ایکس محبوب تر. هر چند که معمولا OpenGL از نظر تکنولوژی در سطح کمی جلوتر از دایرکت ایکس هست (به دلیل قابلیت داشتن الحاقی ها و معرفی ویژگی های جدید سازنده های سخت افزار در قالب اونها) اما نسخه های stable دایرکت ایکس خیلی زودتر از OpenGL عرضه می شن. یعنی مثلا با اینکه تکنولوژِی مثلا OpenGL 4 از دایرکت ایکس نسخه 11 زودتر عرضه شد اما واقعیت اینه تا نسخه stable دایرکت زودتر عرضه شد. مثلا بازی Wolf station سر همین قضیه فکر کنم با OpenGL 3 که میشه گفت معادل دایرکت 10 هست عرضه شد. (کلا بحثش یکم پیچیده است).


    دایرکت ایکس:
    برای دایرکت ایکس کتاب زیر فوق العاده است. من حتی به برنامه نویسهای OpenGL هم پیشنهادش می کنم:
    http://www.amazon.com/Introduction-P.../dp/1556229135

    البته کتاب به روزی نیست و شما بهتره بعد از اون Shader Approch و نسخه دایرکت 11 رو بخونید اما به دلیل استفاده از برخی از تکنیک ها مثل Ray Selection بهتره اول این رو بخونید (در نسخه های بعدی از مثل این نسخه ریاضیات و ... اونها رو توضیح نداده و تا اونجا که یادمه از خود API استفاده کرده بود.)

    OpenGL:
    برای برنامه نویسی OpenGL کتاب زیر می تونه کمک زیادی کنه که از OpenGL 3 استفاده می کنه:
    http://www.amazon.com/Beginning-Open.../dp/159863528X

    البته این کتاب بخوبی کتاب بالا نیست. اگر OpenGLهای نسخه های پایین تر رو هم مد نظر دارید مثل OpenGL 1.2 (که رنج سخت افزاری بیشتری رو ساپورت میکنه) بهتره ویرایش اول این کتاب رو بخونید.

    البته این کتابها حتی 10 درصد اول راه هم نیستن و بعد از مدت کوتاهی متوجه می شید که باید کتابهای دیگه ای مثل ریاضیات برای گرافیک و یا گرافیک کامپیوتری، کتابهایی در زمینه دیزاین پترن های برنامه نویسی با C++‎‎‎‎‎‎‎ و یا برنامه نویسی Generic و یا برنامه نویسی با API سیستم عامل و .... رو بخونید. خلاصه کلام کار راحتی نیست. و بعد از خودندن تمام اینها شاید 20 درصد اول راه باشید که بعد از اون باید برید سراغ های متدهای پیشرفته کدینگ مثل Data Oriented که اصلا زمانی که مطالعه می کنیدش متوجه می شید شی گرایی زیاد هم متد خوبی برای نیازهای امروزی نیست و باید با یه دید دیگه نگاه کنید. کلا توی برنامه نویسی سیستم بعد از یه مدت حتی باید در مورد ساختار سخت افزار و یا سیستم عامل هم اطلاع پیدا کنی تا بتونی واقعا بر همه چی غلبه کنی.

    با اینکه سخت به نظر میاد اما یک لذت خواص داره. و می تونید از تک تک امکانات سیستم استفاده کنید. همین سختی هم باعث شده که حقوق برنامه نویسهای سیستم تا 3 برابر حقوق برنامه نویسهای عادی در خارج از کشور برسه. به عنوان مثال حقوق یه برنامه نویس سیستم از نزدیکهای 7 هزار دلار در ماه در استرالیا شروع میشه تا برای برنامه نویسهای خبره نزدیک 12 هزار دلار می رسه با اینکه برنامه نویسهای مثلا وب حقوقی معادل 4 هزار دلار تا به زحمت 7 هزار دلار رو دارن. (البته شرکتهایی هستن که امکان داره حقوق بیشتر و یا کمتر هم بدن اما عرف اینجوریه).


    کتابخونه های مطرح C++‎‎‎‎‎‎‎ که میشه ازشون استفاده کرد عبارتند از:

    1. گرافیک سه بعدی DirectX و OpenGL
    2. گرافیک دو بعدی OpenGL، Direct2D, GDI و GDI+
    3. صوت: OpenAL, Fmod و Bass
    4.GUI پنجره ای: Qt، GTK, MFC, SDL , wxWiddgets
    5. فیزیک: Nvidia Physix, Nvidia Apex, Bullet, Box2D, ODE, Open Dynamics و ...
    6. کتابخونه های کارهای عمومی: Boost, Qt, STL و ...
    7. کتابخونه های شبکه: Poco, Qt, RakNet, ReplicaNet, SDL
    8. هوش مصنوعی: OpenAI, FEAR, OpenSteer, PathLib و هزارن کتابخونه دیگه.
    9. پردازش تصویر: OpenCV, OpenNI
    10. پردازش موازی: OpenCL, OpenML, CUDA و هزاران کتابخونه دیگه از جمله خود API سیستم های عامل
    11. اسکریپ نویسی: Lua, LuaPlus, Phyton و ... (تقریبا تمامی زبانهای اسکریپت کتابخونه برای C++‎‎‎‎‎‎‎ عرضه می کنن.)
    12. ورودی ها: OpenInput, Qt, SDL, SFML و البته خود API سیستم عامل
    13. گیم انجین ها: Unreal Engine, OGRE, Irrlicht, KGE و ... (که همه اینها علاوه بر عرضه بصورت نرم افزار به صورت کتابخانه های C++‎‎‎‎‎‎‎ هم عرضه میشن.)
    14. موتورهای وب: WebKit, ClearSilver, Teng و ...
    15. کار با فایلهای ویدویی: FFMPEG, GSTREAM و ...
    16. کار با فایلهای تصویری: DevIL, QT, SDL و ...
    17. و هر چیزی که شما اراده کنید وجود داره.

    البته تعدادی از کتابخونه های مطرح برای شون Wrapper و یا پورت زبانهای دیگه ساخته شده. منتها اصل کتابخونه تنها برای C/C++‎‎‎‎‎ عرضه می شه و البته باز با خود این زبانها نوشته میشه. تجربه نشون داده که علاوه بر مشکلات مثل سرعت. مشکلات دیگه ای مثل باگ و یا عدم سازگاری در برخی موارد و حتی به روز نبودن رو میشه دید.
    آخرین ویرایش به وسیله pswin.pooya : یک شنبه 21 تیر 1394 در 21:02 عصر

  17. #137

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    با اینکه برنامه های زیادی به زبان کیوت نوشته شده آیا تلاشی برا ی استاندارد سازی این کتابخانه انجام شده یا نه ؟ چون یادگیری فرآیند زمان بری هستش و باید برنامه نویس اطمینان حاصل کنه که حداقل ظرف چند سال اتی جایگزینی به جاش نباشه و زحماتش هدر نره چون من قبلا تجربه بسیار وحشتناک سیورلایت مایکروسافت رو داشتم

  18. #138

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    نقل قول نوشته شده توسط Amir 2010a مشاهده تاپیک
    با اینکه برنامه های زیادی به زبان کیوت نوشته شده آیا تلاشی برا ی استاندارد سازی این کتابخانه انجام شده یا نه ؟ چون یادگیری فرآیند زمان بری هستش و باید برنامه نویس اطمینان حاصل کنه که حداقل ظرف چند سال اتی جایگزینی به جاش نباشه و زحماتش هدر نره چون من قبلا تجربه بسیار وحشتناک سیورلایت مایکروسافت رو داشتم
    برای بار N ام... Qt زبان نبست
    به اندازه کافی دلیل و مدرک آوردیم... شما C++‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ رو یاد بگیری چیزی جایگزینش نمیشه اینهمه سال اینهمه محصولات بزرگو کوچیک توسعه داده شده حتی کتابخانه Qt بیست ساله توسعه داده میشه بعد اینهمه مدت بیان جمعش کنن؟ Silverligh رو با Qt چرا مقایسه میکنید ؟ کل دات نت قابل مقایسه با Qt نیست چه برسه Silverlight که یک افزونه ای کوچیک بود که فقط در محصولات مایکروسافتی قابل استفاده بود خب معلومه که باید با شکست روبرو بشه.

    اگر یک ذره هم شک و تردید دارید سراغ C++‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ و Qt نروید این پیشنهاد منه برای شما چون تا شما انتخابت رو بکنی نسخه 100 هم از راه میرسه.

    اینحارم مطالعه بفرمایید : https://barnamenevis.org/showthread.p...A7%D8%B1%D8%AF

  19. #139

    نقل قول: دلیل عدم استقبال از Q t

    با سلام و احترام ؛

    تاپیک قفل میشود بنا به دلایل زیر :



    • محتوای غیر فنی و نامربوط
    • اسپم های بی مورد توسط جناب danyalbursin
    • اطلاعات کافی راجب عدم استقبال Qt و رفع نگرانی ها در مورد این موضوع ذکر شده است.


    پیشنهادم برای danyalbursin عزیز داشتن کمی ادب و احترام است زیرا پیش نیاز پاسخ های شما میدانم.
    شما بارها سوال پرسیدین جوابش رو دادیم منابعش هم رسمی و قانونی بوده حالا شما رفتی با یک استاده مثلا با سواد که هنوز فرق بین C++‎ و C#‎ رو نمیدونه بحث کردی اومدی اینجا کاربران رو تحقیر میکنی ؟!!!
    همین استادت که دم از سوادش میزنی یکم باید تحقیق کردن رو یاد بگیره تا شاید بتونه جواب های قانع کننده بده نه اینکه با اطلاعات ناچیز هم شما و هم بقیه رو زیر سوال ببره از قدیم گفتن سریع تصمیم نگیر ! شمایی که با پاسخ های من در آوردی یک شخص مثلا استاد میای بی احترامی میکنی همون بهتر از اون استادت اطلاعات بگیری نه از ما.

    جریمه لازمه صادر شد در صورت ادامه همچین فعالیت ها درخواست بلوک شدن شما را ارسال خواهم کرد.

    موفق باشید.

صفحه 4 از 4 اولاول ... 234

تاپیک های مشابه

  1. دلیل عدم استفاده از فیبر نوری در شبکه LAN؟
    نوشته شده توسط sajad_3dmax در بخش شبکه و Networking‌
    پاسخ: 4
    آخرین پست: سه شنبه 30 شهریور 1389, 10:20 صبح
  2. دلیل عدم کاهش حجم دیتابیس
    نوشته شده توسط کاربر کوشا در بخش SQL Server
    پاسخ: 2
    آخرین پست: پنج شنبه 12 فروردین 1389, 13:45 عصر
  3. دلیل عدم فراخوانی رویداد در Sub New
    نوشته شده توسط reza6384 در بخش VB.NET
    پاسخ: 4
    آخرین پست: سه شنبه 02 مهر 1387, 00:43 صبح
  4. دلیل عدم انتشار پست
    نوشته شده توسط fazel_d در بخش توسعه وب (Web Development)
    پاسخ: 2
    آخرین پست: شنبه 30 شهریور 1387, 19:40 عصر

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •