نمایش نتایج 1 تا 2 از 2

نام تاپیک: ITIL

  1. #1
    کاربر دائمی آواتار miimii
    تاریخ عضویت
    شهریور 1384
    محل زندگی
    ايران/ تهران
    پست
    128
    تشکر کردن
    3
    35 بار تشکر شده در 24 پست

    Question ITIL

    سلام دوستان.کسی در مورد ITIL= Information Tenchnology Infrastructure Library
    چیزی می داند.هیچ مطلب فارسی برایش پیدا کردم.اگر کسی در مورد استفاده و کاربرد آن و مفهوم آن چیزی می داند ممنون می شوم .
    با تشکر

  2. #2
    کاربر دائمی آواتار miimii
    تاریخ عضویت
    شهریور 1384
    محل زندگی
    ايران/ تهران
    پست
    128
    تشکر کردن
    3
    35 بار تشکر شده در 24 پست
    با سلام.همانطور که قبلا گفتم در این مورد مطلب فارسی موجود نیست.من با کمک چند مقاله انگلیسی تا حدی مشکلم حل شد. مختصری از آن را برای دوستان می نویسم.امیدوارم برای دوستان مفید باشد.در صورتیکه دوستان تمایل به دانستن بیشتر داشتند اعلام نمایند.
    Information Technology Infrastructure Library = ITIL

    ITIL یک Best Practice FrameWork برای خدمات IT است

    ITIL اغلب در کنار دیگر Best Practice Frame work های دیگر مطرح میشود مثل :
    ISPL: Information Service Procurement Library
    ASL: Application Service Library
    DSDM : Dynamic Systems Development Method
    CMM\CMMI: Capability Maturity Model
    COBIT: Control Objectives for Information and related Technology

    نام ITIL توسط شرکت OGC= Office of Government Commerce که یک شرکت انگلیسی است به ثبت رسیده.

    دامنه ITIL: خدمات IT
    1) سازمانها و فرآیندها
    2) زیرساخت IT

    فلسفه ITIL:
    هدف گیری و نزدیک شدن به سمت فرآیندهای مقیاس پذیر

    تعریف ITIL:
    اعمال دانش مدیریت در زمینه زیرساخت IT که به روش ساخت یافته در قالب چند کتاب نوشته شده است.

    اصول ITIL :
    چه فرآیندهایی بایستی در یک سازمان تحقق یابد تا بدین وسیله سرویسهای ارائه شده ارتقاء یافته و بایک هزینه معقول به مشتری ارائه گردد.

    هدف ITIL:
    •تسهیل کردن ارائه خدمات IT
    •همسو کردن خدمات IT با نیازهای حال و آینده مشتری و Business
    •ارتقاء کیفیت خدمات از نظر کیفی و کمی
    •کاهش ریسکها
    •کاهش هزینه های بلند مدت خدمات ارائه شده

    چگونه کار می کند :
    •حاوی کتابهای راهنمایی در مورد استراتژی ها، تاکتیکها و مدیریت اجرایی زیرساخت IT می باشد.
    •خط مشی سیستماتیک، مبتنی بر فرآیند(Process-Based) فراهم میکند.
    •ارائه پیشنهاد در مورد استراتژی های اجرایی
    •به عنوان یک کمک آموزشی(Training aid) عمل می کند.

    مطالب ITIL یک مجموعه وسیعی از روالهای مدیریتی است که هدفش پشتیبانی Business هاست در رسیدن به کیفیت بالا و سود مالی در انجام فعالیتهای IT
    ITIL در قالب مجموعه ای از کتابها منتشر شد که هرکدام یک زمینه اصلی مدیریت IT را پوشش می دهد.

    ITIL Version 2 شامل 8 کتاب با نامهای
    IT Service Management
    Service Delivery
    Service support
    Operational Guidance
    ICT Infrastructure Management
    Security Management
    The Business Perspective
    Application Management
    Software Asset Management
    Implementation Guidance (mainly of Service Management)
    Planning to Implement Service Management

    تعاریف :
    زیرساخت IT :
    1) سخت افزار
    2) نرم افزار
    3) ارتباطات
    4) روالها
    5) مستندات
    6) انسانها

    Best Practice :
    یک ایده مدیریتی است که قطعا بیان می کند که یک فعالیت، فرآیند، متد، تکنیک، ایده وجود دارد که در تحویل خروجی نسبت به دیگر Item ها موثر تر است.این ایده همانی است که با مناسب ترین تستها و کنترل هاتوانسته است پروژه را پیش برده و با کمترین مشکلات و کمترین پیچیدگی های پیش بینی نشده پروژه را کامل کند.به عبارتی بهترین نمونه کاربردی در هر زمینه را گویند.

    فرآیند :
    مجموعه ای از فعالیتهای به هم پیوسته در جهت رسیدن به هدف مشخص

  3. کاربرانی که به خاطر مطلب مفید miimii از وی تشکر کرده‌اند:


بوک مارک کردن این تاپیک

بوک مارک کردن این تاپیک

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •