نمایش نتایج 1 تا 11 از 11

نام تاپیک: محل دانلود OpenGL V2.1

  1. #1
    کاربر دائمی آواتار توسعه نویس
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1386
    پست
    128
    تشکر کردن
    16
    279 بار تشکر شده در 38 پست

    Tick محل دانلود OpenGL V2.1

    سلام دوستان.
    هر چی سایت OpenGL رو گشتم نفهمیدم از کجا میشه سورس و DLL های OpenGL نسخه 2.1 رو دانلود کرد. لطفا اگه میدونید بگید.

  2. #2
    مدیر بخش
    تاریخ عضویت
    شهریور 1383
    محل زندگی
    Tehran
    پست
    987
    تشکر کردن
    133
    247 بار تشکر شده در 148 پست
    سلام

    من فکر کنم که اگر برای ویندوز بخواهی هیچ چیزی رو نمی خواد دانلود کنی و خود درایور کارت گرافیکت باید ساپورت کنه تا تو بتونی از اونها استفاده کنی که فکر کنم بهش extension می گن.
    Kochol Game Engine
    http://www.kge3d.org



  3. #3
    کاربر دائمی آواتار توسعه نویس
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1386
    پست
    128
    تشکر کردن
    16
    279 بار تشکر شده در 38 پست
    OpenGL یک کتابخانه منبع باز و آزاد هست. و به دفعات آپدیت شده و آخرین آپدیت 2.1 هست. البته کامپایلرها یک نسخه از اون رو توی کلاسهاشون میزارن. مثلا همین ویژوال استادیو 2005 یه نسخه از اون رو داره. یا کامپایلر C++‎ Borland اونو داره. بر مبنای OpenGL هم کتابخانه های جذابی نوشته شده که منبع باز هم هست. مثلا کتابخانه SDL که من قبلا باهاش آشنا بودم، یه مجموعه توابع مالتی مدیا رو داره و علاوه بر توانایی های بالا، خیلی هم آسونه.
    یا Ogre3D که اینم منبع باز هست و دارای توابع فوق العاده پرقدرت و سطح بالا هستش و بوسیله یه پلاگین به نام oFusion که داره با نرم افزار 3DsMax خیلی قوی مچ شده و میشه با اونها بازی های پرقدرت ساخت.

    تا اونجا که من فهمیدم OpenGL به تنهایی کتابخونه ای نداره و منابع اون تحت کتابخانه های جانبی دیگه ای منتشر میشه.
    کتابخانه هایی مانند:
    CG متعلق به شرکت nVidia
    GLU
    GLUT
    SDL
    GLUI
    GLEE
    و ... .

    البته غیر SDL و CG بقیه رو نمیدونم از کجا باید آورد.

    اینم یه اینک از یه توضیح مفصل در سایت ویکی پدیا:

  4. #4
    مدیر بخش
    تاریخ عضویت
    شهریور 1383
    محل زندگی
    Tehran
    پست
    987
    تشکر کردن
    133
    247 بار تشکر شده در 148 پست
    سلام
    اون ورژن از اپن جی ال ای که با وبژال استادیو غیره می یاد یا کلا OpenGl تو ویندوز نسخه 1.2 هست و MS نزاشت که نسخه های بالاتر روی ویندوز نصب بشن.

    ولی سازندگان کارت گرافیک با ترفند هایی که به کار بردند سیستم جدیدی درست کردند که شما بتونید از تابع های که تو opengl 1.2 به بالا هست استفاده کنیم.
    این هم یه مثال:
    http://www.opengl.org/sdk/docs/tutor...extensions.php
    http://www.opengl.org/sdk/docs/tutor...ions_part2.php

    در بقیه سیستم عامل ها هم می تونی از طریق سایت اون سیستم عامل اخرین تغییرات اپن جی ال رو برای سیستم عاملت بگیری.
    Kochol Game Engine
    http://www.kge3d.org



  5. #5
    مدیر بخش
    تاریخ عضویت
    شهریور 1383
    محل زندگی
    Tehran
    پست
    987
    تشکر کردن
    133
    247 بار تشکر شده در 148 پست
    سلام

    دو تا اکستشنی که هست برای استفاده از قابلیت های OpenGL 2.1
    GLee و GLew هست که از لینک زیر glee رو می تونی بگیری.
    البته این اکستشن ها مستقل از پلت فرم هستند.
    http://www.opengl.org/sdk/libs/GLee/
    Kochol Game Engine
    http://www.kge3d.org



  6. 2 کاربر از kochol به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:


  7. #6
    کاربر دائمی آواتار توسعه نویس
    تاریخ عضویت
    اردیبهشت 1386
    پست
    128
    تشکر کردن
    16
    279 بار تشکر شده در 38 پست
    البته من هنوز نفهمیدم چرا یه کتابخونه استاندارد و ثابت از openGl نیست که بشه باهاش کار کرد و دقدقه این همه رونوشت های مختلف رو نداشت.

  8. #7
    مدیر بخش
    تاریخ عضویت
    شهریور 1383
    محل زندگی
    Tehran
    پست
    987
    تشکر کردن
    133
    247 بار تشکر شده در 148 پست
    OpenGl تو ویندوز نسخه 1.2 هست و MS نزاشت که نسخه های بالاتر روی ویندوز نصب بشه
    در ضمن من تا حالا ندیدم که جایی سورس اپن جی ال باشه؟
    Kochol Game Engine
    http://www.kge3d.org



  9. #8
    مدیر بخش آواتار pswin.pooya
    تاریخ عضویت
    بهمن 1385
    محل زندگی
    تبریز
    پست
    1,638
    تشکر کردن
    240
    1,119 بار تشکر شده در 659 پست
    سلام
    برای کار با OpenGL 2.1 ، کارت گرافیکی شما باید اونو پشتیبانی کنه یعنی این قابلیت رو داشته باشه و شما با تابع glGetString میتونین از ورژن OpenGLای که کارت گرافیک پشتیبانی میکنه مطلع بشین و اما برای استفاده از OpenGL 2.1 شما بید از کتابخونه glew استفاده کنین. به این طریق میتونین از دستورهای OpenGL 2 استفاده کنین اما این به معنای اجرای دستورات نیست و برای اجرای اونا باید کار گرافیکی از اونا پشتیبانی کنه. برای استفاده از OpenGL 2 باید به شکل زیر کد برنامتون رو بنویسید.

    #include <gl/glew.h>
    #include <gl.h>

    اگر هم از win32 استفاده میکنین استفاده از تکه کد زیر یادتون نره:

    #ifdef WIN32
    #pragma comment(lib, "glew32.lib")
    #include "windows.h"
    #endif

  10. 2 کاربر از pswin.pooya به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:


  11. #9
    کاربر جدید
    تاریخ عضویت
    دی 1387
    پست
    5
    تشکر کردن
    2
    0 بار تشکر شده در 0 پست

    نقل قول: محل دانلود OpenGL V2.1

    سلام
    کسی پروژه ی گرافیک کامپیوتر داره که با OpenGL نوشته شده باشه؟

  12. #10
    کاربر دائمی آواتار sang9111
    تاریخ عضویت
    آبان 1386
    محل زندگی
    ایران عزیز
    پست
    145
    تشکر کردن
    19
    26 بار تشکر شده در 18 پست

    نقل قول: محل دانلود OpenGL V2.1

    نقل قول نوشته شده توسط توسعه نویس مشاهده تاپیک
    البته من هنوز نفهمیدم چرا یه کتابخونه استاندارد و ثابت از openGl نیست که بشه باهاش کار کرد و دقدقه این همه رونوشت های مختلف رو نداشت.
    این مشکل اساسی متن باز است که نسخه های پی در پی و کیجی کاربر باعث میشه و کاهش کیفیت و عدم استاندارد ثابت
    opera مرورگر بی نظیر و بی نقص تمام دوران ها و همیشه خلاق
    firefox مرورگری که نسبت به کیفیتش زیادی براش تبلیغ میشه هر opensource که خوب نیست
    IE از مجبوری بعضی وقتا لازم میشه
    safari نمی دونم استفاده نکردم
    google chrome به نظر آینده خوبی داره
    http://www.rokhshad.com/?p=273

    ببینید و مقایسه کنید:
    در حق opera ظلم شده
    http://fa.wikipedia.org/wiki/مقایسه_مرورگرهای_وب

  13. #11
    مدیر بخش آواتار pswin.pooya
    تاریخ عضویت
    بهمن 1385
    محل زندگی
    تبریز
    پست
    1,638
    تشکر کردن
    240
    1,119 بار تشکر شده در 659 پست

    نقل قول: محل دانلود OpenGL V2.1

    ضاهرا که هم OpenGL و هم بعضی از نرم افزارهای دیگه تغییر ورژنشون از محصولات دیگه مثل محصولات مایکروسافت کمتره. و هم استاندارد تر هستند. مثلا همین OpenGL به عنوان استاندارد صنعتی شناخته میشه.

    این راحت طلبی هستش که باعث زده شدن خیلی ها از Open Source میشه چون اونها همیشه یه setup آماده همراه با یه سری مثال میخوان

  14. 2 کاربر از pswin.pooya به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:


تاپیک های مشابه

  1. راهنمای opengl
    نوشته شده توسط Alen در بخش برنامه نویسی با زبان C و ++C
    پاسخ: 5
    آخرین پست: جمعه 11 بهمن 1387, 23:30 بعد از ظهر
  2. امسال توابع API جدید OpenGL 2.x و OpenGl 3.0 می آیند
    نوشته شده توسط Best Programmer در بخش تازه‌های دنیای کامپیوتر و فناوری
    پاسخ: 3
    آخرین پست: شنبه 13 مهر 1387, 01:52 قبل از ظهر
  3. OPENGL
    نوشته شده توسط شفیعی در بخش برنامه نویسی در Delphi
    پاسخ: 8
    آخرین پست: پنجشنبه 25 خرداد 1385, 22:02 بعد از ظهر

بوک مارک کردن این تاپیک

بوک مارک کردن این تاپیک

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •