نمایش نتایج 1 تا 21 از 21

نام تاپیک: روش طراحی یک نرم افزار تلفن گویا ( منشی تلفن ) با KDTele

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1

    Post روش طراحی یک نرم افزار تلفن گویا ( منشی تلفن ) با KDTele


    با سلام خسته نباشید خدمت همه دوستان .

    نکته : این آموزش کامل نیست و در طی گذر زمان تکمیل خواهد شد . حتما" نواقصی در این آموزش هست که ممنون میشم اطلاع بدید . با این آموزش فقط سعی دارم مشکل خیلی از دوستان رو حل کنم . بروز رسانی این آموزش ممکن کمی طول بکشه اونم به خاطر مشغله کاری بنده است پس لطفا" کمی صبر پیشه کنید . این آموزش رو هم روی ویندوز 7 و هم xp تست کردم و از کارش مطمئن هستم . سعی کنید در خوندن مطالب کمی دقت کنید . سعی می کنم شیوا و بلیغ بنویسم .

    خیلی از دوستان هستند که می خوان نرم افزارهای تلفن گویا بسازند و تا بخشهایی هم پیش رفتند اما در مواردی به مشکلاتی خوردند که کار رو رها کردند . می خوام در این بخش آموزش ساخت یه تلفن گویا رو قرار بدم تا همه از ازش استفاده کنند . من برای این آموزش از Delphi 7 ، KDTele 3.6.71 و مودم Intel 3Chip یا Zoltrix 3 chip یا Alfex $chip استفاده کردم این آموزش با هر سه این مودم ها سازگاره . کمی تفاوت هست که اون ها رو هم توضیح می دم . برای شروع به چند تا ابزار نیاز داریم و کمی توضیحات

    1-مطمئن بشید که درایور مودمی که روی سیستم نصب دارید به روز باشه برای بروز رسانی کافیه به سایت سازنده مودم برید و درایور جدید رو دانلود کنید و نصب کنید .

    2-به برنامه Hyper Terminal نیاز هست . اگه از Windows xp استفاده می کنید می تونید از مسیر زیر به Hyper Terminal دسترسی داشته باشید
    Hyper Terminal : Start > All Programs > Accessories > Comunication > Hyper Terminal


    برای اجرای Hyper Terminal یک راه دیگه هم هست . از مسیر زیر هم می تونید Hyper Terminal رو باز کنید
    Hyper Terminal : Start > Run > hypertrm


    اگه از ویندوزی غیر از xp استفاده می کنید این فایل رو دانلود کنید و فقط برنامه رو اجرا کنید
    Hyper Terminal


    نکته : این مطلب رو توجه داشته باشید برای اجرای صحیح Hyper Terminal روی ویندوز 7 و ویستا روی فایل اجرایی راست کلیک کنید و Run as Administrator رو بزنید .

    3-به کامپوننت KDTele هم نیاز دارید . چون توی سایت فعالیت warez ممنوع هست برای همین به این ایمیل درخواست بزنید تا براتون ارسال کنم .

    4-دلفی 7 هم حتما" نصب دارید دیگه و اونو نیازی نیست براتون بذارم .

    5-برای نصب KDTele هم که باید به منوی Component برید . در تصویر زیر این منو نمایش داده شده . بعد از باز کردن منوی Component گزینه Install Packages رو انتخاب کنید . تا پنجره تصویر باز بشه .


    7-با زدن Install Component این پنجره باز میشه


    8-گزینه Add رو بزنید تا این پنجره باز بشه بعد از باز شدن این پنجره به مسیری برید که KDTele رو اونجا قرار دادید . مثلا" D:\KDTele\lib\Delphi7

    9-بعد از این کار فایل KDTeleDelphi7.bpl رو انتخاب کنید و open رو بزنید . به همین راحتی KDTele رو نصب کردید .

    10-دلفی رو ببندید . چون الان باهاش کاری نداریم . می خوایم یکی از مشکلات رو بررسی و حل کنیم . اون مشکل هم چیزی جز Caller ID نیست . برای بررسی و حل این مشکل فارغ از منطقه مخابراتی باید بررسی کنیم که مودم Caller ID رو پشتیبانی می کنه یا نه . برای این که اینو بفهمیم اول Hyper Terminal رو به یکی از روش هایی که گفتم باز کنید .





    11-اگه دقت کنید من برای باز کردن Hyper Terminal روی برنامه راست کلیک کردم و Run as Administrator رو زدم . بعد از باز شدن برنامه این پنجره میاد


    12-وقتی این پنجره اومد گزینه No رو بزنید تا پنجره بعدی باز بشه .

    13-وقتی این پنجره باز شد گزینه Cancel رو بزنید تا بتونید کار کنید .

    a.نکته : الان هر چی شما اینجا تایپ کنید رو نمی بینید . پس به دقت به دستوراتی که در ادامه آوردم دقت کنید . برای بررسی Caller ID از AT Command استفاده می کنیم . این دستورات رو همونطور که نوشتم تو Hyper Terminal تایپ کنید تا پیغام OK بگیرید . اگه بعد از تایپ و زدن Enter براتون Error اومد یعنی مودم شما این دستور رو پشتیبانی نمی کنه البته نگران نباشید اکثر مودم ها این دستورات رو پشتیبانی می کنند .

    14-خب اولین دستور برای آماده سازی مودم هست به ترتیب دستورات زیر را تایپ کنید بعد از تایپ هر دستور Enter رو بزنید تا تایید بشه . دقت کنید که حتما ok بگیرید .
    AT

    AT&F&C1&D2

    AT+FCLASS=?

    AT+GCI=B4

    AT+VCID=1


    می خوام این دستورات رو توضیح بدم که چی هستند و چه می کنند . اگه برای همه این ها OK گرفتید مطمدن باشید مودمتون Caller ID رو پشتیبانی می کنه

    AT : این اولین دستور هست که مودم رو برای دریافت دستورات AT آماده می کنه . اگه بعد از وارد کردن این دستور OK دریافت کردید یعنی مودم شما از AT Command پشتیبانی می کنه .

    AT&F&C1&D2 : این گزینه این امکان رو به شما می ده که تمام اتفاقات توی مودم رو بتونید ببینید حتی کلماتی رو که تایپ می کنید رو هم می تونید با این دستور ببینید .

    AT+FCLASS=? : این دستور وضعیت و امکانات واقعی مودم رو براتون بر می گردونه . اگه توی اعدادی که برگشت داده عدد 8 وجود داشته باشه یعنی مودم شما هم از Caller ID و هم از Voice پشتیبانی می کنه .

    AT+GCI=B4 : این دستور وضعیت جغرافیایی و منطقه ای مودم را فعال می کنه . این گزینه برای فعال سازی Caller ID الزامی هست .

    AT+VCID=1 : این گزینه هم Caller ID رو فعال می کنه . اگه به جای 1 عدد 0 رو بزنید Caller ID غیر فعال میشه و اگه عدد 2 رو بزنید بصورت فرا منطقه ای تنظیم میشه .

    نکته : برای اینکه وضعیت هر کدوم از این دستورات رو ببینید کافیه به جای اون عدد یه علامت ؟ بذارید تا وضعیت رو براتون برگردونه . بعد از اینکه مطمئن شدید که همه دستورات رو ok داده سیم تلفن رو به مودم وصل کنید و با اون شماره ارتباط برقرار کنید اگه همه چی رو درست انجام داده باشید باید یه همچین پیغامی رو روی Hyper Terminal دریافت کنید :
    Ring



    Date=0201

    Time=1520

    NMBR=09123456789



    Ring


    Ring : بهتون می گه که خط داره زنگ می خورم .

    Date : تاریخ تماس رو بر می گردونه .

    Time : زمان تماس رو برمی گردونه .

    NMBR : هم که شماره تماس گیرنده رو بر میگردونه .


    خب کارمون با Hyper Terminal تموم شد . می تونید اونو ببندید . در بخش بعدی ساختن یه تلفن گویا یا همون منشی تلفنی رو شروع می کنیم .

    ایمیل بنده جهت دریافت KDTele : hadi.jami@gmail.com
    آخرین ویرایش به وسیله dark-man : چهارشنبه 14 بهمن 1388 در 18:08 عصر دلیل: تغییر فونت جهت نمایش بهتر

برچسب های این تاپیک

قوانین ایجاد تاپیک در تالار

  • شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
  • شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
  • شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید
  •