نگید ضایست که زدم مبتدی!
سلام
خوبین؟
یه دور بخش "طراحی و ساخت بازی های کامپیوتری" رو دور زدم. تقریبا همه توضیحات پایه ای که برای توسعه یه بازی یا انجین نیازه بود،جز توضیحات تکمیلی که اگه لطف کنید اینجا مطرح میشن.
اول بگم که سطح بار اطلاعاتی این بحث توی برنامه نویس بالاست و من خیلی خوشحالم که بالاخره یه جایی و واسه حرف زدن گیر آوردم.ولی یه مشکلی هست اونم اینه که وقتی دوتا یا بیشتر از دوستان درباره یه مسئله تخصصی صحبت میکنن ممکنه خیلیها مثل من همه ی مطلبو نمیگیریم.چون درباره چیزهایی صحبت میشه که نمیدونم چیه.
این فکرو کردم که اگه دوستان لطف کنن و هرکی به اندازه اطلاعات و تجربش یه دسته بندی کلی از این مسائل رو رسم کنن،مشکل خیلی ها حل بشه .هم سطح بار علمی مبتدی ها به حرفه ای ها نزدیک میشه هم سطح سوالات تو این بخش بالاتر میره. الان kochol جان بخش سوالات متداول رو راه انداخته که میشه اینو هم بهش اضافه کرد.
مثلا همین تاپیک "BSP چیه؟". من تا حالا فکر میکردم که حذف پردازشی اشیا خارج از دید دوربین رو خود دایرکت ایکس انجام میده. و نمی دونستنم که این یه الگوریتمه که باید تو انجین نوشت(نخندید من تا حالا فقط با موتورهای آماده کار کردم).برای جواب به سوالهایی مثل این میشه یه توضیح کلی از کارهایی که دایرکت ایکس میکنه و کارهایی که نمیکنه و یه موتور باید بکنه بدین.مثلا:
لیست قابلیت های دایرکت ایکس یا لیست دستورات مهم دایرکت ایکس با توضیح فارسی.
میدونم یه کم درخواست زیادیه ولی میتونه مثل یه داکیومنت به بچه های برنامه نویس کمک کنه.تو این بخش بچه هایی هستند که میتونن این کار رو بکنن.نه فقط دایرکت ایکس بلکه همه ابزارهای توسعه بازی.
نمونش خودم بعد چند سال کار با موتورهای آماده تازه به این نتیجه رسیدم که بهتره برای بازی که دوست دارم درست کنم خودم یه موتور البته فقط در حد همون بازی بنویسم.هزار تا سوال دارم که باید بپرسم.ولی وقتی میام برنامه نویس ،باید بپرسم که دایرکت ایکس تا چه حدی کار هار و انجام میده و بقیش... .من دیگه قاطی کردم دیشب تو ویژوال سی باDXGI_SWAP_CHAIN_DESC یه صحنه سه بعدی clear کردم مثل سرخپوستا دور کامپیوتر میچرخیدم چون فکر میکردم موتورمو نوشتم!.
منظورم توضیحات پایه مثل اینکه دقیقا یه انجین چیه و اگه یه صحنه سه بعدی با چهارتا مدل توش بسازیم انجینه،یا توضیحات تکمیلی مثل الگوریتم های بهینه سازی تصویر یا روش ها متدول ساحت بازی ها یا فلان بازی یا تکنیک رسم درخت و چمن روی ترین توی مدل ادیتور...خلاصه شهرفرنگه از همه رنگه!چند تا لینک نمونه بدید،بنظرم سمپل ها خیلی خوب میتونن کمک کنن.
خلاصه اندازه هشت تا تاپیک حرفیدم و اندازه هیجده تا تاپیک جواب خواستم.
حرف اصلی :
من به عنوان یه انجین نویس مبتدی به توضیحات پایه ای و تکمیلی در رابطه با ساخت انجین نیازمندم.لطفا این توضیحات رو بدین.
اینو بگم که هدفم یه موتور تجاری یا حتی استفاده مجدد نیست.میخوام با ویژوال سی پلاس،دایرکت ایکس،انویدیا فیزیکس،شیدر های hlsl ای که دانلود کردم یه بازی اول شخص شوتر بسازم.اگه پیشنهاد دیگه ای دارید بگید لطفا.
متشکرم