PDA

View Full Version : intraweb



حاجی مسعود
جمعه 09 مرداد 1383, 09:30 صبح
سلام
من میخوام ببینم اوضاع و احوال اینتراوب چطور است؟ زیاد درباره اش منبع (حتی انگلیسی) در اینترنت پیدا نمیشود. :( ظاهرا زیاد ازش استفاده نمیشود. چرا؟
به نظر شما جالب نیست بتوان با دستورات آشنای دلفی و محیط عالی آن صفحات وب تولید کرد؟
اگر کسی اینتراوب کار کرده است لطفا در مورد ویژگیهای آن توضیح بدهد :wink:
یک سوال دیگر هم دارم: چطور از پروژه دلفی اینتراوب میتوان صفحه html قابل اجرا به تنهایی ایجاد کرد؟ من سعی کردم صفحه اجرا شده بوسیله پروژه را با IE ذخیره کنم ولی موفقیت آمیز نبود.
ممنون :lol:

مهدی کرامتی
جمعه 09 مرداد 1383, 11:17 صبح
سلام.

بدک نیست، اما با وجود ASP.Net که کار تولید صفحات وب را آسان میکند کسی حاضر نمیشود بیاد و روی این وقت بگذاره.

یکی از مشکلاتی که بنظر من داره اینه که وقتی میخوای فرمت صفحات رو بصورت مطلق در نظر نگیری و Page Layout باشه باید بری و از Template ها استفاده کنی که چندان دلچسب نیست.

حاجی مسعود
جمعه 09 مرداد 1383, 19:44 عصر
آقای DelphiAssistant من در زمینه طراحی وب زیاد تجربه ندارم :roll: . چند تا سوال داشتم:

1- همین سایت برنامه نویس هم آیا با ASP طراحی شده؟

2- دلفی 7 هم میتونه صفحات وب مبتنی بر asp طراحی کنه؟ یا باید حتما از اکتان استفاده شود؟ آیا دلفی اکتان کاملا مستقل میتونه صفحات وب رو تولید کنه یا چیز دیگه ای هم میخواد؟

3- من در مورد قابلیت های وب دلفی یه نموره(!) سردرگم شده ام. :roll: این همه کامپوننت وب و اینترنت داره ولی در مورد طراحی وب فقط از asp و ... صحبت میشه. باید دور دلفی و اینتراوب رو خط بکشم؟ :cry:

مهدی کرامتی
جمعه 09 مرداد 1383, 21:50 عصر
1- خیر، با PHP نوشته شده. PHP‌ شبیه ASP Classic است، اما با کمی تفاوت.

2- چرا صفحات وب مبتنی بر ASP ؟
مهم تولید خروجی قابل مشاهده در Browser است که این کار رو میکنه.
در ضمن، اکتان به تنهایی میتونه صفحات مورد نظر رو تولید کنه.

3- ببین برادر، اگر قرار باشه صرفا یک سایت وب تولید بشه تولید اون با ASP.Net فقط راحت‌تره. اما اگر بخوای کارهای تخصصی‌تر از صرفا یک صفحه وب انجام بدی، و یا از قابلیتهای بدردبخور موجود در دلفی استفاده کنی اونوقت دیگه میتونی به امکانات توسعه وب خود دلفی اکتفا کنی.
بعنوان مثال من در نوین رسانه محصولی دارم بنام Prolock . این محصول یک ماژول وب داره که با استفاده از اون میشه هم داده‌ها را مبادله کرد، و هم مجوز استفاده از نرم‌افزارهای مختلف صادر کرد. من اون رو با استفاده از روش ISAPI و Express Web Framework‌ بعنوان موتور تولید صفحات وب نوشتم و راضی هم هستم.

_alish_
یک شنبه 11 مرداد 1383, 13:57 عصر
سلام دوست عزیز
البته من WebBroker کار کردم ولی نه به اندازه آقای کرامتی بهر حال من هم کنجکاو بودم که چرا با اینکه سرعت ISAPI نسبت به PHP,ASP,CGI بیشتر است چرا ازآن استفاده نمی شود ولی در یک سایت یک PDF را دیدم که آنها را مقایسه کرده در تعداد صفحات در ثانیه و تعداد کاربر استفاده کننده همزمان
سرعت ISAPI خوب بود تا زمانی که تعداد کاربر بسیار زیاد می شد یادم نیست جه تعداد در آن هنگام ناگهان سرعت پائین و یا هنگ می کرد که بعد سرعت PHP بعدش Jsp , ASp آخرین هم که معلومه CGI بود

البته اگر دوستان اطلاعات بیشتری دارند ما هم کنجکاویم که دلیل آنرا بدانیم

Inprise
یک شنبه 11 مرداد 1383, 16:20 عصر
ولی در یک سایت یک PDF را دیدم که آنها را مقایسه کرده در تعداد صفحات در ثانیه و تعداد کاربر استفاده کننده همزمان
سرعت ISAPI خوب بود تا زمانی که تعداد کاربر بسیار زیاد می شد یادم نیست جه تعداد در آن هنگام ناگهان سرعت پائین و یا هنگ می کرد

این ادعا کاملا" غیر علمی و بی منطق است . جالبه بدونی ASP و PHP ( روی ویندوز ) خودشون روی معماری ISAPI کار میکنن ! ( مگر اینکه PHP بصورت CGI نصب بشه که این روزها کسی این کار رو نمیکنه ) نتیجتا" اگر ISAPI جوابگو نباشه به طریق اولی ASP و PHP جوابگو نیستند که اینطور نیست . معماری ATL Server جدید مایکروسافت ( که بخش های مهمی از سایت خود مایکروسافت هم توسط اون تولید شده ) مبتنی بر ISAPI هست ؛


من میخوام ببینم اوضاع و احوال اینتراوب چطور است؟

اینتراوب یک Web Development FrameWork است که به هیچ زبان و بستری محدود نیست . در واقع همونطوری که دات نت ، API ویندوز رو محصور میکنه ، برایء توسعه کاربرد های مبتنی بر ویندوز ، اینتراوب با محصور کردن قابلیتهای HTML و HTTP ، یک FrameWork برای توسعهء وب است که در حال حاضر Win32 و دات نت و جاوا رو حمایت میکنه . یعنی مهم نیست با چه زبانی برنامه مینویسی ، مهم اینه که بتونی نسخهء مناسب اینتراوب رو تهیه کنی . به همین راحتی میتونی با زبان مورد علاقه ات و بدون درگیر شدن با لایه های پائین ، برنامه وب بنویسی .

موفق باشید