PDA

View Full Version : کلید تصویری



مجتبی جوادی
جمعه 11 مرداد 1387, 13:30 عصر
دوستان سلام
آیا می شود یک عکس را مثل پازل قطعه فطعه کرد بطوریکه هر قطعه یک کلید برای اجرای یک دستور باشد ؟و از کنارهم قرار گرفتن کلیدها شکل کلی عکس نمایان شود ؟

vcldeveloper
جمعه 11 مرداد 1387, 15:42 عصر
میشه، ولی منظور شما چی هست؟! انتظار دارید که یک کامپوننت با این مشخصات وجود داشته باشه، یا دنبال الگوریتمی می گردید که این کار را انجام بده، یا دنبال سورسی می گردید که عکس رو تقسیم بکنه؟!

اینجور سوال مطرح کردن کمکی به شما در حل مشکلتون نمیکنه!

مجتبی جوادی
دوشنبه 14 مرداد 1387, 15:42 عصر
آقای کشاورز سلام
برای مثال شما نقشه ایران را در نظر بگیزید . اگر روی هر استان کلید کنیم یک فرم درباره آن استان باز شود . حالا مسئله مهم این است که بشود کلیدی درست کرد که شکل آن شبیه هر استان باشد نه به شکل مربع یا مستطیل ! من یک کامپوننت ImageBtn دارم که با آن می شود یک کلید بصورت تصویر درست کرد چون کادر اصلی آن بصورت مربع یا مستطیل است ، کلید دیگر را نمی توان در کنار آن قرار داد . من می خواهم وقتی پیکان موس از مرز هر کلید یا استان گذشت ، آن استان یا کلید کلیک شود .
امیدوارم منظورم را رسانده باشم
با تشکر

SUNMOON
دوشنبه 14 مرداد 1387, 16:27 عصر
اگه فرمت عكستون رو به png يا pcx تبديل كنيد و خاصيت trancparenc ايميج رو true كنيد مي تونيد شكلي غير از مستطيل يا مربع داشته باشيد . بعد با قرار دادن image ها روي هم و همپوشاني ميشه يه كارايي كرد

taha
دوشنبه 14 مرداد 1387, 18:49 عصر
سلام
برای این موردی که گفتی می تونی از یه فایل فلش استفاده کنی. هم دستت بازتر هست و هم کارت تمیزتر میشه.

توی سایت هم در مورد استفاده از فایلهای فلش در دلفی هم مقاله هست و هم بحث های زیادی شده.

vcldeveloper
سه شنبه 15 مرداد 1387, 00:06 صبح
مطمئن نیستم، ولی فکر کنم توی مجموعه کامپوننت های MediaPack همچین کامپوننتی وجود داشت. البته فکر نکنم الان دیگه اون بسته های MediaPack پیدا بشنند، ولی جستجو کردن درباره اش ضرر نداره.

SReza1
سه شنبه 15 مرداد 1387, 12:52 عصر
میشه با کمی برنامه نویسی این کار رو کرد. میتونی از mask اون image رو تعریف کنی(یک نسخه مجازی از تصویر با دو رنگ سیاه و سفید بساز. محدوده سفید تصویر مورد نظر شما هستند) با map کردن حرکت cursor از Image اصلی روی تصوسر مجازی میتونی eventهای مورد نظر خودتو assign کنی. من سال 77 یه cd مالتی مدیا بنام پارسه سزمین کورش داشتم که برای استانها اینکارو کردم و خلیلی راحتنم جواب گرفتم.

مجتبی جوادی
سه شنبه 15 مرداد 1387, 14:22 عصر
sunmoon عزیز من چطور می توانم از png استفاده کنم ؟ آیا با این کار عکس مورد نظر شبیه یک کلید عمل می کند؟ یعنی بالا و پایین هم می شود ؟
با تشکر