PDA

View Full Version : شناسایی کاربرانی که از طریق DHCP آی پی گرفته اند



SADEGHALIPOUR76
شنبه 22 اسفند 1383, 11:20 صبح
سلام
در یک شبکه متوسط 600 کاربره من یک dhcp server راه اندازی کردم و شماره شبکه من 172.16.0.0 می باشد مشکل اینجاست هر سیستمی که به صورت فیزیکی به شبکه وصل شد یک آی پی از سرور می گیرد و چون سیستم ها تحت Domain نمی باشند کاربران هر اسمی که بخواهند به سیستم خود میدهند و گروه کاری های متعددی می سازند آیا می شود جلوی این مشکل را گرفت؟

چند راه حل به ذهنم رسید ولی مشورت چیز دیگری است
دادن آی پی به صورت دستی و حذف DHCP Server
راه اندازی raduis server
اگر راه حل بهتری باشد ممنون می شوم

najeeb
جمعه 28 اسفند 1383, 00:53 صبح
به نظر من باید دومین ببند چون 600 کلاینت در ورک گروب واقعا غیر منطقی هست .

houtanal
جمعه 28 اسفند 1383, 01:53 صبح
سوییچ ها معمولا امکان ثبت mac address ها رو دارند گاهی می توان با بررسی لاگ سوییچ و مک های ثبت شده در DHCP فهمید یک سیستم خاص از چه بخشی است

یا به سیستم هات netbios name مربروط بده مثل mali یا edari یا ...


به نظر من باید دومین ببند
این معقولانه تره

SADEGHALIPOUR76
پنج شنبه 04 فروردین 1384, 11:00 صبح
با سلام و تبریک سال نو
ببینید ما یک بستر شبکه فیبر نوری به طول 65 کیلومتر داریم که در جاهای مختلف نودهای زیادی داریم و شرکتهای خصوصی زیادی در اینجا کار می کنند و با وصل کردن سیستمهای خودشان به شبکه شروع به استفاده از بستر شبکه و اینترنت و سایر نرم افزارها می نمایند و شاید هم هیچ استفاده ای از شبکه نکنند
ولی همین که سیستم خود را به نود شبکه وصل می کنند آی پی از DHCP Server می گیرند و ما نمی توانیم آنها را مجبور به استفاده از Domain کنیم در ضمن سوئیچ های ما ByNortel هستند و من خیلی در مورد آنها اطلاعات ندارم و تازه در حال خواندن مستندات آنها می باشم .الان 13 تا Workgroupتشکیل شده است که 7 تای آنها اضافی هستند .کسی در مورد raduis server چیزی می دونه؟ من از راهنمای ویندوز خوندم که مربوط به dialup , vpn است ولی من می خوام اونو روی شبکه Lan راه بندازم کسی راهنمایی می تونه بکنه؟

Gladiator
پنج شنبه 04 فروردین 1384, 12:27 عصر
سلام ؛

شاید براتون جالب نباشه ولی ساختار کلی کار شما اشتباهه .

من دقیقا نمیدونم استفاده شما از این شبکه چیه و البته نیازی هم نیست که بدونم فقط جهت راهنمایی برات یک مثال میزنم ٬ من جایی یک شبکه دارم که بین 3 ساختمان نصبه و بیش از 1200 کلاینت داره ٬ شما نمیتونی به راحتی این کلاینتها رو کنترل کنی ٬ ( در دیزی بازه .... ) اول اینکه مشخص کن قرار گیری کلاینتها در شرکتهای مختلف از نظر فیزیکی به چه شکله ( تا اونجایی که من متوجه شدم نباید به هم نزدیک باشن ) به این ترتیب شما باید در محل های مختلف سرورهای مختلفی رو نصب کنی ٬ مثلا شرکت X باید یک سرور داشته باشه در محل خودش و مخصوص خودش ٬ شرکت M یک سرور در محل خودش و برای خودش و به همین ترتیب . شما که مرکز اصلی این شبکه محصوب میشید باید یک سرور داشته باشید که سرورهای این شبکه ها به سرور شما متصل بشن و الا آخر .... ( امیدوارم متوجه شده باشی )

اگر توضیحات کامل نیاز داری بگو برات بنویسم .