PDA

View Full Version : حرفه ای: @____مخفی کردن اجزاء مهم پروژه مثل:گزارش،کامپوننت،DLLو...



armanikurd
یک شنبه 19 مهر 1388, 01:16 صبح
@


دورود


امنیت ، انحصار ، تعهد ، هزینه ، زمان و ...

تا چه حد به این کلمات اهمیت میدید !؟

البته بحث سورس باز و اشتراک رو اگه فعلا بزاریم کنار!

به هر حال هیچکی شاید دلش نخواد که بعد از فروش برنامه ش، کسی بتونه نام و لوگو اونو از کنار گزارشات حدف کنه و یا تغییر بده. همچنین کی می خواد که اسمش از روی برنامه ش توی فرم About برداشته بشه :شیطان: ؟!


همون طور که میدونید پوشه Debug پره از فایل های جورواجور:
از RPT های Crystal Report گرفته تا DLL هایی که شاید تنها به خاطر قدرت و انحصار اونها ما تونستیم پروژه رو از کارفرما بگیریم و رقبا رو کنار بزنیم ...

»»»» با کپی کردن فایلهای RPT و ایجاد یه نمونه از اونا (با تعریف یه متغر از نوع اون فایل گزارش) می تونیم از شر دستکاری گزارشامون خلاص شیم (البته یه خورده حجم فایل اجرایی مون بالا میره. شاید بتونبم توی یه فایل EXE دیگی بزاریم و با پارامتر باهاش کار کنیم !)
================================================== =====

حالا از دوستان می خوام روی این مهم بحث کنیم که چه جوری میتونیم فایلهای DLL رو محافظت کنیم . مثلا یه کامپوننت رو در نظر بگیرید که کلی پزشو می زنید و کلی هم پول بابتش دادید و یا یه عالمه وقت و انرژی صرفش کردید...
حالا شاید بیشتر بحث روی DLL های سایر افرادو سایر شرکت هاست که ما خودمون هم معمولا می تونیم صرفا از اونا استفاده کنیم و نه تغییر بدیم.



دوستان همکاری ...لطفا
.
.
.
.

alimanam
یک شنبه 19 مهر 1388, 01:25 صبح
با سلام

فایلهای dll رو میتونی به فایل نهائی خودت Attach کنی ( بوسیله ابزارهای برنامه نویسی ) در مورد فایلهای گزارش هم راههای موجوده که میونی از دید کاربران مخفی شون کنی . البته همیشه این راهها تضمین کننده صد در صد برای محافظت از این فایلها نمی تونه باشه ( کار اگه دست یه حرفه ایی افتاد این چیزا واسش ... )