PDA

View Full Version : سوال: درخواست راهنمایی برای طراحی سایت



zshojaee
سه شنبه 28 مهر 1388, 16:57 عصر
من حدود یکسال پیش یک سایت متوسط با visual studio.Net2003 ASP VB و Sql server 2000 طراحی کردم ولی هاست و دومین نخریدم که بذارمش روی اینترنت و از اون به بعد هم دیگه به کارهای دیگه ای مشغول شدم.
حالا برام یه فرصتی پیش اومده که برای جایی یه سایت پویا با قابلیت های مختلف(تغییر اخبار روزانه صفحه اول،جستجو در مطالب سایت، امکان دانلود و آپلود فایل های صوتی، کتابخانه دیجیتال، پرسش و پاسخ آنلاین، بانک سی دی و آمار بازدیدها و...) و با تعداد اعضا و کاربران زیاد طراحی کنم.
نمی دونستم قبول کنم یا نه ولی با خودم گفتم بالاخره باید از یه جایی شروع کرد دیگه.
می خواستم منو راهنمایی کنید که بهتره از چه نرم افزار هایی استفاده کنم؟ و اینکه طراحی یه سایت با این خصوصیات برای یه فرد حرفه ای چقدر طول میکشه و برای یه فرد عادی چقدر؟ معمولا چقدر هزینه اش میشه؟ به نظر شما چطوری شروع کنم و چه گام هایی رو باید قدم به قدم بردارم؟

قبلا از راهنماییهای شما ممنونم.

BahmanDB
سه شنبه 28 مهر 1388, 17:09 عصر
دوست عزیز به نظر من یه پروژه واسه خودتون انتخاب کنید و همونو ادامه بدین بهترین هزینه تلاش شماست .
و سایت برنامه نویس هم در این زمینه اطلاعات جامعی داره .
با تشکر

sunn789
سه شنبه 28 مهر 1388, 21:18 عصر
اگه با زبانهای دات نت اشنایی داری و میخوایی پروژه در حد پروژه معمولی بنویسی میتونی از زبان c# و یا VB استفاده کنی که در انها از آژاکس هم استفاده کنی و با استفاد صحیح از آژاکس برنام هرو حرفه ای تر بنویسی اما اگه میخوایی واقعاً سایتی شبیه به نرم سایتهای ماکروسافت بنویسی باز م از زبان سی شارپ و ی وی بی استفاده کن اما از پروژه SilverLight که فقط در ویژال ستدیو 2008 وجود داره استفاده کن

zshojaee
چهارشنبه 29 مهر 1388, 12:36 عصر
از اینکه من رو راهنمایی کردید ممنونم . می خواستم بدونم که از چه نرم افزاری بهتر و راحت تره که استفاده کنم که از دوست عزیزمون که راهنماییم کردن ممنونم.
سوال دیگه ای که داشتم اینه که برای پایگاه داده می تونم روی SQL حساب کنم وقتی اعضا و کاربران خیلی زیاد باشن؟ منظورم اینه که SQL میتونه جوابگو باشه یا باید حتما از Oracle استفاده کنم؟

sunn789
چهارشنبه 29 مهر 1388, 18:21 عصر
در مورد زبان توی ایران بیشتر از VB استفاده میکنن البته کامپوننتهای وی بی هم زیاد هستند و به سبب نزدیکی سینتکس C# به زبان C کمتر کاربران سراغ این زبان میرن در دو سه سال قبل زبان C# در بعضی جاها قدرتمند تر از VB بد اما در سالهای اخیر بسیار سعی شده تا امکانات و قدرت دو نرم فزار در یکسطح باشه در مجموع در حال حاضر تفاوت فقط در قواعد برنامه نویسی است البنه خود من از C# استفاده میکننم و مشکلی هم ندارم
در مور اس کیو ال هم بیشتر بانکهای دنیا از اس کیو ال استفاده میکنن و شما در مدیریت مشکلی نخواهید داشت فقط سعی کنید از نسخه 2005 به بعد استفاده کنید