PDA

View Full Version : آیا تم راه حل مناسبی است



دانش آموز
شنبه 12 دی 1388, 00:25 صبح
سلام دوستان من برای بهتر شدن ظاهر سایتم میخواهم از تم استفاده کنم ولی شنیدم که سرعت سایت میاد پایین میخواستم بدونم این حرف تا چه اندازه درسته.

Mostafa_Dindar
شنبه 12 دی 1388, 01:09 صبح
سلام دوستان من برای بهتر شدن ظاهر سایتم میخواهم از تم استفاده کنم ولی شنیدم که سرعت سایت میاد پایین میخواستم بدونم این حرف تا چه اندازه درسته.
Theme ها ارتباطي به بهتر شدن ظاهر سايت ندارند . بايد اول ببينيد Theme مكانيزم كارش چطوره و براي رفع چه نيازي بوجود آمده و نياز خودتون رو بسنجين كه آيا استفاده از Theme ها به شما كمك ميكنه يا خير.
Theme ها شبيه CSS ها هستند و البته متفاوت با آنها . من هيچ جايي نخوندم كه Theme باعث كاهش Performance سايت بشه .
اگه شما ديدين ما رو هم مطلع كنيد.

Alireza_Salehi
شنبه 12 دی 1388, 08:46 صبح
فرق Theme (فایل های SKIN) و CSS در اینه که وقتی شما برای مثلا Button خصوصیتی تعریف کرده باشید اون خصوصیات عینا در خروجی صفحه و در کد HTML درج می شوند، در عین حال شما با استفاده از Theme این قابلیت را خواهید داشت که خصوصیاتی از کنترل ها که CSS وجود ندارد و مربوط به ASP.NET هست رو مقدار دهی کنید،
خواصی از کنترل های ASP.NET که معادل CSS داشته باشند با استفاده از skin در فایل خروجی کپی می شوند و حجم صفحه بالا می رود ولی در CSS این طور نیست.


پس توجه کنید که Theme می تواند شامل فایل های CSS و skin و تصاویر و ... باشد.

Theme ها از لحاظ مدیریت ظاهر سایت و تغییرات آن کار را راحت کرده اند، راه حل مناسب این است که از Theme و CSS در کنار هم استفاده نمایید.

یعنی خواصی که به CSS مربوط می شوند را در یک فایل CSS تعریف نمایید و در فایل Theme از لین CSS استفاده نمایید.

مثلا می خواهید تمام GridView های سایت دارای قابلیت صفحه بندی و مرتب سازی بوده و در هر صفحه 10 رکورد نمایش دهند در عین حال می خواهید از فونت Tahoma با اندازه 8pt استفاده نموده و رنگ فونت قرمز باشد.
خصوصیات AllowPaging و AllowSorting و PAgeSize در یک فایل skin تعریف می شود.
و خصوصیات Font و FontSize و ّForeColor به معادل CSS آنها تبدیل شده و در یک کلاس قرار می گیرند و سپس از طریق همان فایل skin نام کلاس به GridVie نسبت داده میشود.


<asp:GridView runat="server" AllowPaging="True" AllowSorting="True" PageSize="10" CssClass="mygridclass">این نکته را هم باید متذکر شوم که فایل CSS ی که در پوشه Theme قرار بگیرد به صورت اتوماتیک به صفحات اعمال می گردد.

برای کنترل های غیر ASP.NET هم که تنها همان CSS کفایت می کند.