PDA

View Full Version : ارسال یک متغییر از طریق اینترنت



H_Shaikhnezhad
یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 19:39 عصر
با سلام خدمت دوستان عزیز

یه نرم افزار بروی دو تا کامپیوتر در دو جای مختلف شهر هستند که هر کدوم از یک ISP اینترنت رو دریافت می کنند . یه روش می خواستم که بتونم مقدار یه متغییر از نوع رشته رو از یکی از نرم افزار ها بفرستم و اون یکی بتونه اونو دریافت کنه. قبلا اینکارو توی شبکه LAN با کامپوننت INDY انجام دادم ولی توی اینترنت نمیدونم از کجا شروع کنم

ممنون میشم راهنماییم کنید

vcldeveloper
یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 23:06 عصر
قبلا اینکارو توی شبکه LAN با کامپوننت INDY انجام دادم ولی توی اینترنت نمیدونم از کجا شروع کنم
کامپوننت های Indy پیاده سازی پروتکل های اینترنت هستند. شما اگر توی LAN ازشون استفاده کردید، به دلیل بود که LAN شما از پروتکل های اینترنت (مثل TCP) استفاده میکنه. پس از اونجایی که پروتکل های استفاده شده یکسان هستند، روش کار هم یکسان هست.

همون برنامه تحت LAN شما، اگر بهش آدرس های IP دو کامپیوتر داخل اینترنت را بدهید هم، به شرطی که اون دو کامپیوتر مشکلی در دسترسی به هم از طریق اینترنت نداشته باشند، به درستی کار خواهد کرد.

H_Shaikhnezhad
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389, 12:26 عصر
ممنون از کمکتون .
ولی می دونید که هر کامپیوتر به اینترنت وصل میشن هم از طریق Dialup و هم از طریق ADSL آی پی هاشون تغییر میکنه و بصورت رندوم انتخاب میشه . واسه این مشکل چه راهکاری رو پیشنهاد میکنید

Felony
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389, 12:44 عصر
از ISP ارائه دهنده سرویس اینترنتتون درخواست IP ثابت بکنید ( Static IP) ، با دریافت هزینه ای این سرویس رو در اختیارتون میزارن .

H_Shaikhnezhad
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389, 13:04 عصر
به غیر از گرفتن IP استاتیک راه دیگه ای نیست ؟ مثل نرم افزار های چت که یه متغییر رشته بین کامپیوتر ها رد و بدل میشن . البته یه دونه host یا سایت روی اینترنت دارم که IP ثابته. با اون میشه کاری کرد ؟

vcldeveloper
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389, 13:12 عصر
مثل نرم افزار های چت که یه متغییر رشته بین کامپیوتر ها رد و بدل میشن . البته یه دونه host یا سایت روی اینترنت دارم که IP ثابته. با اون میشه کاری کرد ؟
باید یک سرور داشته باشید که آدرس ثابتی داشته باشه، و کاربران از طریق برنامه شما به اون سرور متصل بشند. هر زمانی که کاربری به سرور متصل میشه، سرور میتونه آدرس IP اون کاربر رو ثب کنه، و در اختیار سایر کاربران متصل به سرور قرار بده. این همون کاری هست که نرم افزارهایی مثل یاهو مسنجر انجام میدند.

H_Shaikhnezhad
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389, 15:27 عصر
میشه یه خورده جزیی تر توضیح بدید . منظورتون از سرور چیه ؟

khazaie01
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389, 17:28 عصر
سلام دوست عزیز
خوب اگر آیپی ایستا ندارید ، هنگام اجرای نرم افزار آیپی را به ایمیل خودتون بفرستید ، بعد اون یکی نرم افزار همیشه از ایمیل آیپی را بخونه و بهش وصل بشه ...

Felony
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389, 17:38 عصر
سلام دوست عزیز
خوب اگر آیپی ایستا ندارید ، هنگام اجرای نرم افزار آیپی را به ایمیل خودتون بفرستید ، بعد اون یکی نرم افزار همیشه از ایمیل آیپی را بخونه و بهش وصل بشه ...
این کار یک روش استاندارد و عملی نیست ، ممکنه ایمیل بعد از 10 دقیقه ارسال بشه ؛ اون وقت کاربر یا ... باید 10 دقیقه به خاطر ارسال یک رشته منتظر بمونه ؟


میشه یه خورده جزیی تر توضیح بدید . منظورتون از سرور چیه ؟
نرم افزار هایی مثل Yahoo Messnger یک کامپیوتر سرور با یک IP ثابت در شرکت دارند، شما وقتی آن میشوید IP سیستمتون توسط برنامه Messenger به سرور فرستاده میشه و در سرور ثبت میشه ، حالا اگر کسی بخواد به شما پیغام بفرسته برنامه مسنجر ابتدا از سرور IP شما رو درخواست میکنه ( بر اساس ID تون که برای سرور میفرسته ) و سرور هم IP شما رو برای برنامه برمیگردونه و ارتباط بین شما و اون شخص برقرار میشه .