PDA

View Full Version : آموزش: ساخت ribbon ریبن برای اکسس 2007



moalla
پنج شنبه 07 مرداد 1389, 14:59 عصر
در اکسس 2003 امکان ساخت منو ی سفارشی وجود داشت که متاسفانه در 2007 دیگه امکان ایجاد منو وجود نداره. البته 2007 از منوهای ایجاد شده توسط 2003 پشتیبانی میکنه و اگه خیلی نسبت به همون مدل کلاسیک 2003 علاقه مندید میتونید اون رو در 2003 بسازید و در 2007 امپورت بکنید که با کمی تنظیم که توی تاپیک جداگانه ای بحثش شد کاملا مشابه 2003 نمایش داده میشه(و نه در تب add-in).
در 2007 بجای ساخت منو میشه ribbon ریبن ساخت.
ریبن (ribbon): این امکان از افیس 2007 ایجاد شده و حتما توی برنامه ای مختلف آفیس اون رو دیدید. در قسمت بالای اکثر برنامه های افیس 2007 از جمله خود اکسس تب های مختلفی وجود داره که با فعال کردن هر کدوم گزینه های مختلفی زیر مجموعه اون دسته بندی شده که به هر کدوم از این تبها ribbon‌گفته میشه و فکر کنم ریبن home اولین ریبن تو تمام برنامه های تحت افیس 2007 باشه.
ساخت گزینه برای ریبن add-in زیاد سخت نیست و با استفاده از ماکروها میتونید راحت اونها گزینه های مختلف رو برای ریبن add-in ایجاد کنید که اینجا (http://barnamenevis.org/forum/showthread.php?t=235230&highlight=%D9%85%D9%86%D9%88+2007)توضیحات مفصلش اومده
اگه بخواید خودتون یه ریبن به اسم دلخواه ایجاد کنید و دکمه ها رو بذارید یکم کار سخت میشه و باید با کدهای xml سر و کله بزنید که برای غیر حرفه ای ها مشکله
چند برنامه است که کار رو راحت کرده و مونید از اونها استفاده کنید.
یه نسخه رایگان اون برنامه access ribbon customier هست که میتونید از این سایت (http://ribboncustomizer.clatonh.com/Down.aspx)دانلود کنید. این برنامه واقعا کار رو راحت کرده و با فارسی هم مشکلی نداره.
حجم برنامه حدود 4 مگابایته
یه اسم و یه ایمیل بدین و اون رو دانلود کنید
بعد از نصب برنامه وارد محیط اون میشید و اولین صفحه از شما آدرس فایل اکسستون رو میخواد. در داقع این برنامه فایل اکسس رو باز میکنه و کدهای مربوطه رو وارد دیتابیس اون میکنه.
یه گزینه yes‌و no‌تو صفحه بعد وجود دارد که از شما میپرسه آیا میخواید غیر از این ریبن‌ها ریبن‌های دیگه ای از خود اکسس باشه یا میخواین فقط همین ریبن هایی که با این برنامه طراحی میکنید نمایش داده بشه.
تو صفحه بعدی از شما تعداد ریبن ها و گروهای تحت هر ریبن رو میپرسه که اسم هر کدوم رو هم باید بدین
توی صفحه بعد گزینه های هر گروه رو مشخص میکنید. منبع گزینه ها هم میتونه ماکروهایی باشه که قبلا توی همون فایل ایجاد کردید و هم دستوراتی باشه که قبلا آماده شدن. برای هر دکمه یه عنوان و یه آیکن هم انتخاب میکنید.
همون موقع تغییرات میتونید پیش نمایش ribbon هایی که ایجاد میکنید رو در بالای این برنامه ببنید.
در نهایت برنامه رو میبنید و فایل اکسس 2007 خودتون رو باز میکنید.
فعلا ریبن طراحی شده فعال نیست. باید به‌ قسمت زیر برید:
access obtions
curren datebase
حالا از قسمت ribbon گزینه myribbon رو انتخاب کنید
حالا فایل رو ببندید و دوباره باز کنید.

برنامه خیلی راحت کار میکنه و بدون این آموزشها هم خودتون میتونید تا بفمید چه به چیه
فقط تنها اشکال اینه که نمیتونید ribbon‌ی که قبلا با این برنامه طراحی شده رو توسط خود این برنامه تغییر بدید و باید برید سراغ xml و کدها رو دستکاری کنید که اونم وقتی این برنامه کارهای اصلی رو انجام میده زیاد سخت نیست.

اگه سوالی بود در خدمتم

sadegh1944
چهارشنبه 13 مرداد 1389, 12:44 عصر
سلام
فایل از لینک مذکور بطور کامل دانلود و باز نمیشه

alirezash46
جمعه 19 مهر 1392, 10:14 صبح
دانلود نمیشه لطفا راهنمایی کنید

constantine470
یک شنبه 25 آبان 1393, 21:15 عصر
متاسفانه سایتش مشکل داره

constantine470
یک شنبه 25 آبان 1393, 23:30 عصر
با سلام

خوشبختانه من یه راه حل عالی و راحت واسه این کار پبدا کردم

1 - وارد سایت زیر می شوید
http://www.ribboncreator.de/en/index.php?Download

2 - زیر نوشته Download و در قسمت IDBE RibbonCreator Office 2007 آن را به اندازه 13 مگ دانلود می کنیم

3 - نرم افزار را باز کرده و با کمی سعی و تلاش می توانیم منو های دلخواه را بسازیم

4 - نکته قابل ذکر اینه که باید در فایل اکسس برای باز کردن فرم ها مون حتما macro بسازم و در Button های این نرم افزار در قسمت Edit Callbacks/Tags جلوی گزینه On Action نام آن را بنویسیم
5 - نکته بعدی اینه که برای هر فرم یک ماکرو جدید لازمه
6 - برای باز کردن فرم ها نباید قسمت Access Control idMsos را تغییر دهیم (در قسمت Button )

7 - برای نشان دادن ریبون های استاندارد می توانیم تیک گزینه Show Standard Ribbons را بزنیم ( البته قبل از معرفی دیتا بیس اکسس )

8 - در آخر فایل اکسس خود را بسته و در قسمت Finish نرم افزار از قسمت Select Access Database مسیر آن را معرفی کرده و به روی فایل اکسس خود رفته و هر پیغامی داد را Save و یا OK کرده و در نرم افزار دکمه Open Selevted Database را می زنیم

- این نرم افزار در حالت رایگان یا SHAREWARE می تواند سه گروه و 10 کنترل (مانند دکمه ) را تولید کند

125784

mohammadsaleh
دوشنبه 26 آبان 1393, 09:49 صبح
سلام دوستان.
اگر از كامند ديزاينر شركت codejoke استفاده كنيد بدون هيچ محدوديتي ميتونيد انواع و اقسام منوها را طراحي كنيد. حتي منوهاي استاندارد. از ويژگي هاي مهم اون هم اينه كه ميشه منوها را از راست به چپ نمايش داد.

constantine470
دوشنبه 26 آبان 1393, 16:14 عصر
سلام دوستان.
اگر از كامند ديزاينر شركت codejoke استفاده كنيد بدون هيچ محدوديتي ميتونيد انواع و اقسام منوها را طراحي كنيد. حتي منوهاي استاندارد. از ويژگي هاي مهم اون هم اينه كه ميشه منوها را از راست به چپ نمايش داد.

خیلی ممنون می شم اگه آدرس دانلودشو بدین.