PDA

View Full Version : اتصال دستگاههای آزمایشگاهی



Z_Programming
یک شنبه 10 مرداد 1389, 13:19 عصر
سلام
دوستان من می خوام بدونم چطوری می تونم دستگاههای آزمایشگاهی رو به یک برنامه بیمارستانی وصل کنم.در حال حاضر دنبال کدنویسیش نیستم فقط می خوام بدونم این کار ازچه طریقی امکان پذیره.ActiveX یا پورت ها و یا ...

ممنون می شم اگه کمکم کنید

Felony
یک شنبه 10 مرداد 1389, 14:28 عصر
به وسیله پورتهای Com و USB و طراحی یک برد رابط میتونید به دستگاه مورد نظرتون متصل بشید و توسط کامپوننت های موجود با پورتها ارتباط برقرار کنید .

Z_Programming
دوشنبه 11 مرداد 1389, 10:30 صبح
ممنون از راهنماییتون
می شه یه کم بیشتر توضیح بدین که چه طوری این کار رو انجام بدم

khazaie01
دوشنبه 11 مرداد 1389, 10:42 صبح
سلام دوست عزیز
اول بگید این دستگاه آزمایشگاهی چی هست ؟ خروجی که داره چیه ؟ سریال ؟ یا USB ؟ آیا با اطلاعات ارسالی این دستگاه آشنایی دارید ؟ یعنی اطلاعات فرستاده شده توسط دستگاه را می تونید تجزیه و تحلیل کنید ؟
و ...

Z_Programming
دوشنبه 11 مرداد 1389, 11:38 صبح
سلام
دستگاههای آزمایشگاهی هستند مثل هماتولوژی یا دستگاههای بیوشیمی و ...
بعضی هاشون به کیس وصل هستند وخروجی شون رو می شه در اونجا دید اما بعضی شون خروجی در خودشونه.یا توسط یک پرینتر که روخودشونه یا خروجی مانیتور.روی خروجی بیوشیمی که داده هاش در دسترسه می شه کار کرد اما بیشترشون کیس ندارند.حالا من می خوام خروجی این دستگاهها رو به یک برنامه بیمارستانی وصل کنم.چطوری این کارو از طریق پورت ها انجام بدم؟
یعنی چی باید بفرستم و چی دریافت کنم؟
مرسی

Felony
دوشنبه 11 مرداد 1389, 13:24 عصر
اون دستگاهایی که به کیس متصل میشند باید دنیال یک SDK براشون بگردید ( البته بعید میدونم برای این نوع دستگاه ها شرکت سازنده SDK عرضه کنه ) ، SDK یک رابط بین برنامه نویس و برنامه مقصد ( در این جا درایور دستگاه مورد نظر شما هست که توسط شرکت سازنده نرم افزار یا سخت افزار به برنامه نویس ارائه میشه ) و در مورد دستگاه هایی که روی خودشون LCD دارن یا ... باید با شخصی که در الکترونیک و کار با میکروکنترلرها تجربه داره مشورت کنید .

Z_Programming
چهارشنبه 13 مرداد 1389, 10:10 صبح
ببخشید دوستان در مورد ASTM 1391 Protocol چیزی می دونید.گویا یکی از دستگاهها با این روش وصل می شه:متفکر: