PDA

View Full Version : آموزش: ریاضیات و فیزیک بازی های رایانه ای



dominic programmer
پنج شنبه 14 مرداد 1389, 00:20 صبح
مطالب این آموزش را من از کتاب Beginning Math and Physics for Game Programmers ترجمه کرده ام.

فصل 1 : تعریف نقطه
صفحه : 1
----------------------------------------------------------------------------------
در دنیای برنامه نویسی بازی های رایانه ای شما با نوع های زیادی از توابع کار می کنید. عموما یک تابع دستوری است که اطلاعاتی را به عنوان ورودی می گیرد و اطلاعات جدیدی به عنوان خروجی باز می گرداند. در برنامه نویسی شما می توانید توابعی بنویسید که نوع های مختلفی از ورودی ها مانند متغیر و متن و اعداد را بگیرد و نوع مختلفی از اطلاعات را برگرداند حتی می تواند عملیاتی را بر روی خروجی انجام دهد. در یک برنامه نویسی خوب شما باید برنامه تان را به بخش های کوچکتر تقسیم کرده و آن ها را قابل تکرار سازید تا کد های شما ساده و تمیز بماند. بیایید به مثال زیر با توضیحات خوب و یک تابع کامل است نگاهی بیندازیم:


// purpose: determine whether a number is a power of 2
// input: the number being checked
// output: true if it's a power of 2, else false




bool powOfTow(int num)
}
return !(num & (num – 1));
{



ادامه در تاپیک ریاضیات و فیزیک بازی های رایانه --- رویکردی نوین --- بخش اول (http://www.barnamenevis.org/forum/showthread.php?t=239237)

khorzu
شنبه 16 مرداد 1389, 11:45 صبح
سلام
به نظرم اینجا دیگه لازم نیست خیلی در مورد برنامه نویسی بحث بشه . ریاضی خالص نیاز هست .:گیج:
در هر حال خیلی عالیه :تشویق:... منتظر ادامه بحث هستیم .

dominic programmer
سه شنبه 19 مرداد 1389, 23:27 عصر
دوست عزیز آقای khorzu مطالب این آموزش همگی از روی کتابی که در اول آموزش نام آن را آوردم ترجمه کرده ام و من به عنوان یک مترجم حق حذف کردن بخشی از مطالب را ندارم .