PDA

View Full Version : سوال: كنترل فيلد يك سابفرم با فيلد موجود در فرم



Profesorjd
یک شنبه 07 آذر 1389, 19:25 عصر
با سلام
در فرم برگه مأموريت فردي ، نام شهر محل مأموريت ، آورده شده است و اين اطلاعات در فرم قرار گرفته است . هر شهري براي خودش مبلغي به عنوان بدي آب و هوا دارد كه بستگي به شهر محل مأموريت تعيين ميشود . من اطلاعات فردي برگه مأموريت را به عنوان فرم و مبالغ هزينه مأموريت را به عنوان سابفرم آورده‌ام . اگر بخواهيم در تعيين مبلغ بدي آب و هوا كنترل كنيم كه اگر محل مأموريت مثلاً آبادان بود مبلغ 15% به مبلغ حق مأموريت اضافه شود و اگر شهر ديگري بود فلان درصد . من يك جدول هم به عنوان استان دارم كه در آن نام استان ، نام شهر ، تعيين درصد بدي آب و هوا و ... وجود دارد .
مشكل من اين است كه در سابفرم كنترل كنم كه اگر فلان شهر بود ، فلان درصد براي تعيين مبلغ بدي آب و هوا استفاده شود . لطفاً‌ راهنمايي فرماييد چگونه اين كار را انجام دهم ؟

Profesorjd
چهارشنبه 10 آذر 1389, 11:58 صبح
با سلام
اساتيد گرامي راهنمايي فرماييد ! فكر كنم سئوال خيلي سخت بوده يا .... اگر پيچ در پيچ است بيشتر توضيح دهم

wolfstander
شنبه 13 آذر 1389, 07:25 صبح
سلام
البته شما که بیشتر از من مطلعید
اگر من جای شما بودم، یک تیبل درست میکردم که در آن دو فیلد کد استان و درصد وجود داشته باشد
بعد این رکوردرا به جدول استان متصل میکردم با استفاده از Relationship
و در فرمم، موقعی که فراخوان میشد، این فیلد درصد را میگذاشتم
این راه حل بنده بوده
اگر نامفهوم بود، بفرمایید تا توضیح بیشتری دهم
--

Profesorjd
شنبه 13 آذر 1389, 17:22 عصر
با سلام و تشكر
جدول بنده هم شامل نام استان و درصد هست ( اگر به خوزستان و آبادان دقت بفرماييد درصد ديده ميشود ) مشكل اين است كه نام شهر يا استان در جدول ديگر استفاده ميشود و درصد در جدول ديگر ( نام استان يا شهر در جدول پرسنلي و درصد در جدول hagh ) . با اين توصيف فرم بنده شامل فرم اصلي ( جدول پرسنلي) و سابفرم ( جدول Hagh ) هست . در اين سابفرم بايد نام شهر يا استاني كه در جدول person‌ وارد شده مشخص شود و درصد آن ضرب ( محاسبه ) شود . به عبارتي اگر در فرم نام شهر آبادان وارد شده بود در سابفرم 15 درصد ضرب شود .

و

Zero Defect
شنبه 13 آذر 1389, 17:29 عصر
. .