PDA

View Full Version : سوئیچ از#Cبه VB



#Faranak
یک شنبه 07 آذر 1389, 19:39 عصر
سلام به همه دوستان
من تابه حال #Cکارمی کردم حالا می خوام vbیادبگیرم آیا کسی یک منبع خوب و خلاصه داره معرفی کنه.؟

FastCode
یک شنبه 07 آذر 1389, 21:59 عصر
بله.کتابهای deitel از سطح صفر تا سطحی که در بین کتابهای دیگه میشه عالی خطابش کرد پیش رفته.اگر ۳۰ ۴۰ صفحه اول رو که برای آشنایی به محیط هست در نظر نگیرید میتونه براتون کتاب خوبی باشه.ولی اگر به اینترنت ADSL دسترسی داشته باشید در ضمینه VB سایتهایی مثل planetsourcecode و MSDN واقعاً میتونن برای شما تاثیر گزار باشن.

سوالی که برای من ایجاد شد و باعث شد تاپیک رو باز کنم تا علتش رو بفهمم اینه که چه چیزی در VB دیدید که جذبش شدید؟(خیلی برای من عجیبه)

bad_boy_2007
یک شنبه 07 آذر 1389, 22:18 عصر
به نظر من باید خیلی با ابزار Reflector کار کنید . اینو گفتم چون تو همین زمینه خیلی بهم کمک کرده ، البته همه جا هم خوب جواب نمیده که توضیح میدم . همونطور که میدونید برنامه بعد از کامپایل (حالا از هر زیانی میخواد باشه VB ، C# ، F# یا ...) به کد IL تبدیل میشه . وظیفه Reflector تبدیل کد IL به زبان دلخواه شماست .

کاربرد برای شما :
میدانید دستور بخصوصی در C# به چه سینتکسی نوشته میشود ولی معادل VB آنرا نمیدانید کافی است کدتان را به شیوه ای که در C# مینویسید ، بنویسید ، کامپایل کنید و DLL ایجاد شده را با Reflector باز کرده و به زبان VB ، Decompile نمایید .

البته سایتهایی هم برای تبدیل VB به C# و بالعکس هم هست که میتونه کمکتون کنه

farhad1767
یک شنبه 07 آذر 1389, 22:31 عصر
سلام
من از اول تابستان امسال به vb سویچ کردم . اگه از ابزارهای مبدل کد مثل اونی مثال زده شده استفاده کنید یه جورایی کار رو دور زدید. اما اگر میخواهید واقعا با وی بی کار کنید برای یاد گرقتن اصول کتاب دایتل یکم سنگین وخسته کننده هست مخصوصا اگر پیش زمینه ای از برنامه نویسی داشته باشید من پیشنهاد میکنم از کتاب 70-527 (application developmemt fundation ) که برای انتشارات ناقوس و ترجمه اقای سیاوش مرتضوی هست استفاده کنید هم کاربردی هست که حوصلتون رو سر نبره هم اینکه برای هر دو زبان هست هر کجاش رو که نفهمیدید مثال اون یکی زبونش هست البته هدف کتاب چیز دیگه ای هست اما برای این کار کاملا به درد میخوره

alimanam
دوشنبه 08 آذر 1389, 16:42 عصر
با سلام


سوالی که برای من ایجاد شد و باعث شد تاپیک رو باز کنم تا علتش رو بفهمم اینه که چه چیزی در VB دیدید که جذبش شدید؟(خیلی برای من عجیبه) مگه #C چه چیزی اضافه تر داره که ممکنه شما بخوای جزبش بشین !!!؟ ( تو تالار VB.NET این جور اظهار نظرها !!!؟ ( تعصبی به وی بی نداشتم و ندارم اما به نظرم یکم حرفتون اصلاً بار علمی ( منبعی) نداره و نخواهد داشت ) )


به نظر من باید خیلی با ابزار Reflector کار کنید .

دوست عزیز ایشون میخوان به صورت اساسی یه زبون رو یاد بگیرن . به نظر شما این روش استانداردی هستش ؟!!
بهتر بود یا منبع ( کتاب , مقاله , سایت , ... ) معرفی میکردین . ( این نظری شخصی بنده بود )

واما جواب بنده به صاحب تاپیک :


من تابه حال #Cکارمی کردم حالا می خوام vbیادبگیرم آیا کسی یک منبع خوب و خلاصه داره معرفی کنه.؟

به نظر من شما که با یه زبان دات نتی مثل #C آشنایی دارین مشکل چندانی برای یادگیری زبان وی بی دات نت ندارین و با کمی توجه ( تمرین کردن + وقت گذاردن ) میتونین با سینتکس فوق العاده آسان و سلیس این زبان آشنا بشین اگه زبانتون خوبه از رفرنس های زبان اصلی استفاده کنین اگر هم نه دوستان کتاب های خوبی معرفی کردن و با کمی مطالعه و تمرین با این زبان رفته رفته آشنا و سطح یادگیریتون بالاتر میره . موفق باشید .

#Faranak
دوشنبه 08 آذر 1389, 19:04 عصر
باسلام
ازهمه دوستان متشکرم . به دلیل شرایط کاری باید vbیادبگیرم .حوصله کتاب خوندن ندارم می خواستم مثلا اگر کسی pdfای داره(بیشتر در حد سینتکس)یا لینکی در این زمینه که خلاصه هم باشه این جا بذاره.
باتشکر

nosrati1363
سه شنبه 09 آذر 1389, 15:46 عصر
تو همین سایت راجع به VB.Net کتاب هست جستجو کنید