PDA

View Full Version : آموزش: کمک در مورد ساخت بازی در دلفی



ardooo
شنبه 04 دی 1389, 02:27 صبح
سلام دوستان من این برنامه دلفی رو نوشتم به نوعی بازی حساب میشه ولی یه اروری میده که نمیدونم یعنی چی برنامه رو گزاشتم لطف کنید ببینید و بگید اشکالش که کار نمیکنه ممنون میشم...اگرم کسی میتونه لطف کنه و بدون اشکالش رو برار بزاره که دستشومیبوسم:قلب::قلب:



در ضمن برنامه بطور کلی به این صورته که هنگامی که توپ به دروازه رسید به ادیت 10 واحد اضافه بشه یعنی اگر توپ رفت تو دروازه _که دروازه رو میشه بالا پایین کرد_10 امتیاز بگیری در غیر این صورت ازت 10 امتیاز کم بشه که این اعداد در ادیت نمایش داده میشه برنامه رو نوشتم ولی نمیدونم چرا کار نمی کنه در ضمن میخواستم یه لطف دیگه بهم بکننید اینه که کسی می تونه بگه چطور کاری کنم دروازه ار فرم خارج نشه ؟ و چطور کاری کنم که هنگامی که توپ گل شد دوباره خودش از اول بیاد و همینطور هنگامی که گل نشد و از فرم خارج شد دوباره از اول بیاد تو؟

Felony
شنبه 04 دی 1389, 06:22 صبح
خوب با این فایل dpr چه کنیم ؟ فایل pas مربوط به Unit1 کو ؟ پروژه رو به صورت کامل ضمیمه کنید .

ardooo
یک شنبه 05 دی 1389, 00:04 صبح
ببخشید شرمنده...:خجالت:

دوستان من فقط تا دوشنبه شب وقت دارم یه لطفی به من بکنید ممنون میشم

اینم تمام فایلهای بازی حالا دیگه منتزره شمام:قلب::قلب::قلب::قلب:

gbg
یک شنبه 05 دی 1389, 12:41 عصر
یونیت 1 رو به این شکل در بیارش



unit Unit1;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, ExtCtrls, jpeg, StdCtrls;

type
TForm1 = class(TForm)
Shape1: TShape;
Image1: TImage;
Timer1: TTimer;
Edit1: TEdit;
procedure FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;
X:integer;

implementation

{$R *.dfm}

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if key=38 then
image1.Top :=image1.Top-2;
if key=40 then
image1.Top :=image1.Top+2;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
shape1.Left :=shape1.Left +5;
if(shape1.Left>=image1.Left )then
begin
if(shape1.Left >= image1.Left )
and (shape1.Top >= image1.Top)
and (shape1.Top+Shape1.Height <= image1.Top+Image1.Height)
then
X:=x+10
else
X:=x-10;
edit1.Text :=inttostr(x);
shape1.Left :=0;
randomize;
shape1.Top :=random(Height-Shape1.Height);
end;
end;

end.