PDA

View Full Version : استفاده از کامپوننت



saman6488
یک شنبه 05 دی 1389, 18:48 عصر
با سلام،دوستان یه سوال برام پیش اومده،برای طراحی سایت اگه از کامپوننت های وبی استفاده کنیم بهتره یا خودمون با css,jquery... اونو طراحی کنیم? کدوم بهتر هستش؟

Vahid_moghaddam
یک شنبه 05 دی 1389, 23:06 عصر
کسی نبود راهنمایی کنه؟
بستگی داره.
کنترل هایی مثل telerik بسیار زیبا و کارآمد هستند اما یه عیب بزرگ دارند: صفحه رو خیلی سنگین می کنند. زمانی که شما می تونید کاربر رو وادار بکنید برای load شدن، صبر کنه، یا وقتی می دونید کاربر شما از اینترنت با سرعت بالا استفاده می کنه، این مساله مشکلی ایجاد نمی کنه. ولی در حالتی که کاربر خسته می شه و وب سایت شما رو می بنده و وب سایت دیگه ای رو باز می کنه، استفاده از این کنترل ها ریسک زیادی داره.
از طرف دیگه ساختن مثلا Gridview شرکت DevExpress کار زمان بر و مشکلیه. باید از نظر مالی برای شما بصرفه که زمان بذارید و این کنترل ها رو ایجاد کنید.

mehrdad201
دوشنبه 06 دی 1389, 01:19 صبح
مسلما چیزی که شما خودت دستی بسازی با وجود عیب و ایرادهاش با ارزش هست چون تجربه کاری میشه

اینکه ما همیشه اماده باشیم یه کامپوننت اماده بیاد و بندازیم تو پروژه و حالش رو ببریم خب درسته میچسبه اما فراموش نکنید اینجا در کشور ما محدودیتی نیست. شاید اگه ما در یک کشور خارجی بودیم به این اسانی نمیشد سایتی ساخت که توش از این کامپوننتهای ک ر ک شده استفاده شده بود.

به نظر من ما بای سعی کنیم کامپوننتهای خودمون رو بسازیم و همواره اونها رو گسترش بدیم. کاری که بعضی از استادید در این فروم انجام میدن و تجربیاتشون رو به اشتراک میذارن و خدا رو شکر سایشون بالاسر تازه کارایی مثل بنده هست که یاد بگیرم ازشون.

کنترلهای تلریک یا کامپوننت وان یا ارت شاید خیلی باحال باشن اما حجم صفحه رو سنگین میکنند و باعث کندی لود شدن سایت میشن که این مساله در کشور ما با توجه به سرعت پایین اینترنت زیاد جالب نیست.

fateme65
چهارشنبه 30 شهریور 1390, 18:28 عصر
telerik va devexpress جفتشون هزینشون خیلی بالاااااااااااست! یه رایگانش یا ارزونشو سراغ ندارید؟؟؟