PDA

View Full Version : اجرا يا كپي يك exe از طريق شبكه بر روي يك يا چند كلاينت ( كاري شبيه PSTools در شبكه )



tabaprg
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1390, 09:04 صبح
با سلام خدمت دلفي كاراي حرفه اي برنامه نويس
ميخوام يك exe رو از طريق شبكه روي يك كلاينت اجرا كنم يا يك فايل رو توي همه كلاينتهاي شبكه كپي كنم و يا ليست پراسس هاي يك سيستم رو مشاهده كنم اين كارا رو با استفاده از PsTools ميشه انجام داد ولي ميخوام با دلفي برنامه ش رو بنويسم تا بسته به نياز خودم اونو تغيير بدم.

Mask
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1390, 18:14 عصر
با سلام.
شما برای شروع نیاز دارید که یه برنامه سرور و یه برنامه کلاینت تهیه کنی.
از سمت برنامه کلاینت به سرور دستوراتت رو ارسال کن.
البته در اینجا اسم برنامه ها و کاربردشون با هم فرق میکنه.(یعنی برنامه سرور رو باید روی کلاینت و برنامه کلاینت رو روسرورت اجرا کنی).
البته میتونی بدون نوشتن برنامه کلاینت. برنامه هات رو روی سرور اجرا کنی.برای اینکار باید کلاینتهات به سرور دسترسی فول بدهند و با ساختار WMI کاملا آشنا باشی.

tabaprg
جمعه 23 اردیبهشت 1390, 00:01 صبح
با سلام و عرض تشکر از جوابتون
ولی فایلهای اجرایی pstools بدون برنامه کلاینت سرور این کار رو انجام می دهند یعنی به این صورت که یه سری پارامتر با اون فایل اجرایی به کلاینت ارسال و اعمال میشه و این نشون میده که از طریق شبکه میشه این کارا (کپی - اجرا - مشاهده و ... ) رو به صورت ریموتی انجام داد.
منتظر راهنماییتون هستم.

Felony
جمعه 23 اردیبهشت 1390, 05:45 صبح
باید از WMI به صورت ریموت استفاده کنید ، لینک های زیر از MSDN بهترین مرجع هستن ، اولی در مورد کلاس های WMI و دومی هم نحوه استفاده از WMI به صورت ریموت :

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa394084(v=vs.85).aspx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa389290(v=vs.85).aspx

tabaprg
سه شنبه 24 خرداد 1390, 16:48 عصر
آقای تاجیک لینک ها به نظر درست نیست. در ضمن من نمونه برنامه ای میخوام که با دلفی باشه اگه براتون ممکنه کدی رو معرفی کنید یا لینکی رو بدید که بتونم از اونجا این سورس رو بدست بیارم.باز هم تشکر.

Felony
سه شنبه 24 خرداد 1390, 17:04 عصر
آقای تاجیک لینک ها به نظر درست نیست. در ضمن من نمونه برنامه ای میخوام که با دلفی باشه اگه براتون ممکنه کدی رو معرفی کنید یا لینکی رو بدید که بتونم از اونجا این سورس رو بدست بیارم.باز هم تشکر.
لینک ها درسته و هر دو در مورد WMI و استفاده از اون به صورت ریموت هستند ، اگر با ساختار WMI آشنایی ندارید و در برنامه نویسی هم تازه کار هستید راه دشواری رو برای استفاده از WMI اون هم در دلفی پیش رو خواهید داشت ، راحت ترین راه برای شما استفاده از ابزارهای Command Line مثل PsExec (http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897553) هست .