PDA

View Full Version : سوال: مشکل صفحه بندی در Gridview با بایند دستی



ho0rezam
سه شنبه 29 شهریور 1390, 18:49 عصر
سلام و خسته نباشید خدمت همه ی اساتید محترم فروم


بنا به دلایلی (که بعدا توضیح میدم) از sqlDatasource خود گریدویو استفاده نکردم واسه بایند کردن به دیتابیس... و در codebehind ، عمل بایند رو انجام دادم.


GridView1.DataSource = db;
GridView1.DataBind();



یه توضیح کوتاه در مورد نوع مطالب Gridview بدم:

داخل Gridview، مطالب مختلفی sort میشه ، و داخل همون form تعدادی dropdownlist قرار دادم که با انتخابشون به صورت نزولی و صعودی و تاریخ و قیمت و غیره ، اطلاعات رو sort میکنه.

حالا روش انجام این عمل اینگونه بوده که ، با انتخاب هر کدوم از value های dropdownlist ، یکی از sqldatasource های نوشته شده ، به Gridview بایند میشن و در نهایت Postback انجام میشه و عملا اطلاعات خاصی رو از دیتابیس واکشی میکنن.

تا اینجای کار هیچ مشکلی نیست و همه چیز به طور درست انجام میشه ، اما وقتی gridview رو صفحه بندی کنم ، مثلا تعداد مطالب در هر صفحه رو 5 تا در نظر بگیرم.برای رفتن به صفحه بعدی ، به کمک اعداد زیر Gridview ، خطای زیر ظاهر میشه



The GridView 'GridView1' fired event PageIndexChanging which wasn't handled.


که بازم هم مشکلی نیست ، و عملا به کمک کد زیر در Event ـه Gridview ، حرکت در صفحات به درستی انجام میشه


GridView1.PageIndex = e.NewPageIndex;


خب ، همه ی این موارد رو توضیح دادم ، که شما عزیزان و اساتید با روند کاری بنده آشنا بشین... و اما حالا میخوام مشکلم رو عنوان کنم


مشکل بنده:
پس صفحه بندی و حرکت بین صفحات مشکلی نبود ، اما مشکل از جایی شروع میشه که مثلا بنده ، حالت Sort رو روی تاریخ مطالب قرار دادم و بر اساس انتخابم ، sqlDataSource مورد نظر به Gridview بایند شد. طبیعتا من تعدادی صفحه بندی دارم که با عدد در زیر Gridview نوشته شده (مثلا 5 صفحه).
حالا فرض کنید من وارد صفحه سوم میشم و عملا صفحه ی سومه sort مورد نظر واسم نمایش داده میشه ، حالا اگه بخوام sort رو عوض کنم و به طور مثال از داخل dropdownlist ، گزینه قیمت رو انتخاب کنم ، بازم هم sqldatasource قیمت ، به gridview بایند میشه و اطلاعات بر اساس قیمت sort میشن امـــــــــــــــــــــــ آ بعد این postback که sort جدید (بر اساس قیمت) واسم به نمایش در اومده ، باز هم در همون صفحه سوم مونده و به صفحه اول برنگشته.

سوال بنده:
به نظر شما با چه کد میتونم دوباره Gridview رو به صفحه اول برگردونم؟

پیشاپیش از توضیحات و راهنمایی شما عزیزان کمال تشکر رو دارم

ho0rezam
چهارشنبه 30 شهریور 1390, 18:36 عصر
کسی از اساتید نمیتونه بهم کمک کنه :( ، جواب سوالم سخته یا بد مطرح کردم سوال رو؟؟؟؟

خلاصه کلام اینه که : در صفحه بندی Gridview ، بدون کلیک کردن روی شماره صفحات چطور میشه با کد نویسی دوباره به صفحه اول Gridview برگشت؟