PDA

View Full Version : سوال: محتوای بسته های ارسالی به وب (قوانین)



m_basij
شنبه 30 مهر 1390, 13:47 عصر
یک سوالی برای من پیش امده اونم اینه که قراردادهایی میان یک سرور و کلاینت چیه مثلا می می خواهیم از سرور یک صفحه مثلا ایندکس رو بگیریم و یک کوکی هم براش بفرستیم حالا وقتی متصل شدیم به سرور باید چی براش سند کنیم. یک چیزهایی در مورد soap شنیدم ولی نمیدونم اصلا چی بچیه ، اصلا سوپ کاربدش اینجاس یا نه. ممنون میشم راهنمایی کنید و یک منبع حد اقل معرفی کنید.

m_basij
چهارشنبه 04 آبان 1390, 21:36 عصر
کسی نیست جواب بده یک هفته شد تقریبا

hamidre13
پنج شنبه 05 آبان 1390, 22:44 عصر
کلاینت که چیزی رو سند نمیکنه واسه سرور این سرور هست که بر اساس برنامه نویسی که روش انجام شده واسه کلاینت کوکی ست میکنه در ضمن این موضوع فکر نمیکنم ربطی به سوپ داشته باشه چون سوپ مربوط به وب سروریس ها هست اگه میخوای درباره سوپ بدونی یه سرچ کوچولو توی گوگل بزن (البته سعی کن انگلیش سرچ کنی!) وب سرویس همه چی دستت میاد!

Hooman.Prog
پنج شنبه 05 آبان 1390, 22:49 عصر
یک سوالی برای من پیش امده اونم اینه که قراردادهایی میان یک سرور و کلاینت چیه مثلا می می خواهیم از سرور یک صفحه مثلا ایندکس رو بگیریم و یک کوکی هم براش بفرستیم حالا وقتی متصل شدیم به سرور باید چی براش سند کنیم.
روش انجام اینها در پروتکل HTTP 1.1 مشخص شده.
ضمنا این کاری که میگید کار ساده ای هست و معمولا در کدهای مثال برنامه نویسی سوکت چنین کاری انجام میشه (البته بدون کوکی - ولی با کوکی هم مشکلی نداره).
حالا چطور مگه؟ میخوای چکار کنی با چه زبانی؟

m_basij
جمعه 06 آبان 1390, 13:23 عصر
یک نرم افزاری شبیه مرورگر وب هست . من خودم اموزش سوکت از طریق دات نت رو خوندم از سایت msdn ولی متاسفانه چیزی در مورد اینکه مثلا چجوری بگی چه صفحه ای رو می خواهی یا مثلا چجوری یک کوکی یا متدی را از طریق پست سند کنی نگفته.
اگه بتونید مثلا یک بسته حاوی یک محتوای برای درخواست سند اینها مثال بزنید ممنونم.
اقا قضیه http چجوریه ؟ از کجا میشه اطلاعات بدست اورد حالا اگه ftp باشه چی.

Hooman.Prog
شنبه 07 آبان 1390, 09:41 صبح
قربونت با کیوردهای مناسب سرچ بزنی توی گوگل نمونه کد پیدا میکنی.
ببخشید قصد جسارت ندارم، ولی اگر در این حد توانایی نداری اصلا نرو سراغ این کار.
اگر یه چیزی شبیه مرورگر میخوای طراحی کنی باید اطلاعات و توان علمیش رو داشته باشی. نداری هم خب باید بری منابعش رو بخونی و یاد بگیری. کار باید اصولی باشه. بقول معروف هم میگن نابرده رنج گنج میسر نمیشود.
اگر کارت واقعا گسترده باشه تقریبا لازمه که RFC پروتکل HTTP (http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt) رو مطالعه کنی. بغیر از بقیهء دانش و مهارت برنامه نویسی مورد نیاز (سوکت و برنامه نویسی دسکتاپ).
زبان انگلیسی در این حد که اینهمه نمونه کد و آموزش مقدماتی هست رو بتونی بخونی و بفهمی باید بلد باشی.
یعنی برای اینطور کارها نباید نیاز داشته باشی یکی دیگه بیاد اینا رو به فارسی ترجمه کنه یا برات توضیح بده.

برای موارد ساده و محدود نمونه کد همه جا پیدا میشه. توی رفرنسهای سوکت هست، سرچ هم بزنی کلی پیدا میشه.

شما تلاشت رو بکن بعد مثلا در بعضی موارد خاص و جزییات مشکل داشتی مطرح کن. وگرنه با دوتا مثال کپی کردن و دو خط توضیح دادن کسی نمیتونه اینطور مسائل رو حل کنه.

m_basij
یک شنبه 08 آبان 1390, 00:35 صبح
ممنون عزیز، فقط یک چیزی بگم من این چیزایی رو که میگی بلدم ولی باید بگم هیچ جایی تو کتابهایی دانشگاهی ایران و خارج نمیان بگن ریزه کاری ها چیه کلیات رو میگن کجا نوشته شده که برای ارتباط با یک سرور توسط یک نرم افزار باید چیکار کنی یا تو کدوم کتاب گفته که من بخونم. اخه بهتره دوست عزیز کمی هم فکر کنی بعد گیر بدی من اگه می دونستم چی رو بخونم که نمیومدم سوال بپرسم که ده روز بعد جواب بگیرم
با این حال از راهنماییت ممنونم

Hooman.Prog
یک شنبه 08 آبان 1390, 09:50 صبح
فقط یک چیزی بگم من این چیزایی رو که میگی بلدمدقیقا چه چیزایی؟

ممنون عزیز، فقط یک چیزی بگم من این چیزایی رو که میگی بلدم ولی باید بگم هیچ جایی تو کتابهایی دانشگاهی ایران و خارج نمیان بگن ریزه کاری ها چیه کلیات رو میگن کجا نوشته شده که برای ارتباط با یک سرور توسط یک نرم افزار باید چیکار کنی یا تو کدوم کتاب گفته که من بخونم.
چه ارتباطی؟ در چه سطحی؟ نحوهء ارتباط TCP معمولی و خام رو بلدی؟ این ساده ترین نوعش هست که نیازی نیست هیچ پروتکلی رو هم بلد باشی، اما پیشنیاز سطوح بعدی هست.


اخه بهتره دوست عزیز کمی هم فکر کنی بعد گیر بدی من اگه می دونستم چی رو بخونمشما سوالی کردی و بنده جواب دقیق و علمیش رو دادم. شاید سوال شما اشتباه یا مبهم بوده.
پرسیدی:

قراردادهایی میان یک سرور و کلاینت چیه مثلا می می خواهیم از سرور یک صفحه مثلا ایندکس رو بگیریم و یک کوکی هم براش بفرستیم حالا وقتی متصل شدیم به سرور باید چی براش سند کنیم.جواب این دقیقا پروتکل HTTP هست. تمام جزییات برای ارتباط با یک وب سرور در این پروتکل مشخص شدن.
بنده میتونم نمونه کد ساده و محدود بهت نشون بدم و توضیحش بدم. ولی این فقط یک صدم و هزارم پروتکل HTTP و نیازهایی هست که ممکنه در یک کار گسترده پیش بیان.

یک چیزهایی در مورد soap شنیدم ولی نمیدونم اصلا چی بچیه ، اصلا سوپ کاربدش اینجاس یا نه.soap یه پروتکل دیگه هست که برای وب سرویس ها بکار میره و خودش روی پروتکل HTTP کار میکنه.
یه چیز جداگانه و متفاوت هست که فکر نمیکنم فعلا هدف و نیاز شما باشه.

من خودم اموزش سوکت از طریق دات نت رو خوندم از سایت msdn ولی متاسفانه چیزی در مورد اینکه مثلا چجوری بگی چه صفحه ای رو می خواهی یا مثلا چجوری یک کوکی یا متدی را از طریق پست سند کنی نگفته.نباید هم بگه و نمیتونه بگه. چون بهش مربوط نیست و یه چیز کوتاه و ساده ای نیست. اگر کوکی رو بگه صدتا چیز دیگه هم هست که لابد باید اونا رو هم بگه.
سوکت یه چیزی هست که شما باهاش میتونی به سرورهایی با پروتکل های مختلف وصل بشی و ارتباط برقرار کنی. پروتکل میتونه HTTP باشه، FTP باشه، SMTP باشه و خیلی پروتکل های دیگه.
مطالب مربوط به هرکدام از این پروتکل ها خودشون یک کتاب هستن.
بنابراین طبیعی هست که انتظار معقولی نیست که msdn بیاد یک بخش محدود از یکی از این پروتکل ها رو که مورد نیاز شماست آموزش بده.
البته اکثر رفرنسهای سوکت مثالهایی درمورد یک ارتباط HTTP ساده از نوع GET دارن. اما این فقط بخاطر مناسب بودنش برای مثال و پرکاربرد بودن پروتکل HTTP هست و اینکه این یک نقطهء شروع خوب برای نشان دادن هم کاربرد سوکت و هم برقراری ارتباط HTTP هست. بقیش رو خود برنامه نویس باید از منابع خودش پیگیری کنه.


اقا قضیه http چجوریه ؟ از کجا میشه اطلاعات بدست اورد حالا اگه ftp باشه چی. والا بلا اینا هرکدام RFC دارن.
من بهت میگم پروتکل، بعد شما نخونده میای یه چیز دیگه میگی.

حالا میخوای باشه یه مثال ساده برات میذارم و شرح میدم. ولی گفتم که بدون این یک صدم و هزارم تمام چیزی هست که وجود داره. بستگی داره کار شما چی باشه و چقدر گسترده، تا به اطلاعات دیگه هم نیاز پیدا کنی یا نکنی. چون خودت گفتی یه چیزی شبیه مرورگر من فکر کردم میخوای یه کار گسترده ای انجام بدی.

مثال با چه زبانی میخوای حالا؟ میتونم برات با پایتون یا حتی PHP مثال بذارم. البته با سی شارپ هم میشه ولی چون زیاد باهاش کار نکردم احتمالا باید بیشتر دنبال کلاسهاش و طرز کار باهاش جستجو کنم.

ضمنا بالاخره نفهمیدیم شما میخوای چکار کنی؟

m_basij
دوشنبه 09 آبان 1390, 13:27 عصر
گستردگی در همان حد است ، یک دانلود منیجره می خواهم بنویسم.
رفرنس https رو می خونم . ممنون ( نمی دونستم رفرنس دارن راهنمایی عالی ای بود).
بدلیل گستردگی ای که پروژه اگه سرور را هم می خواستم بنویسم پیدا می کرد به همین دلیل فقط کلاینت را می نویسم و سرور رو هم از همان اپاچی استفاده می کنم. با این حال ممنون از راهنماییت