PDA

View Full Version : سوال: چگونه می‌توان چندین CMS با کاربران واحد داشت؟



Barion
سه شنبه 29 آذر 1390, 11:04 صبح
سلام

روش یا پلاگینی وجود دارد که cpanel‌ بتواند یوزرهای ثبت‌نام کرده در سیستم‌های مختلفی که روی سرور سوار هستند را یکدست کند؟ به عبارتی وقتی کاربر در یک سایت مبتنی بر جوملا ثبت نام می‌کند، همزمان اطلاعاتش از دیتابیس مربوط به جوملا به درون دیتابیس سایت دیگر که مبتنی بر وردپرس است، نفوذ داده شود و نیاز نباشد کاربر در همگی آن‌ سایت‌ها جداگانه ثبت نام کند؟
مورد بعد بحث کوکی‌ها است. یعنی اگر وضعیت بالا امکان‌پذیر شد، کاربر ورود کرده در یک سایت، در دیگر سایت‌ها هم اتوماتیک لاگین شود. چگونه ممکن است؟
سپاس.

Barion
چهارشنبه 30 آذر 1390, 12:02 عصر
Bump

?No answer

Barion
پنج شنبه 01 دی 1390, 16:21 عصر
:افسرده:!!!
چرا حتی گسی نیامده بگوید که ایا ممکن است یا نه چنین چیزی؟

omid12
پنج شنبه 22 دی 1390, 16:25 عصر
این کار ممکن است.(در دنیای تکنولوژی و بخصوص طراحی وب کاری نیست که امکان انجامش نباشه)اگه می خوای از چندین cms تحت یک پایگاه داده استفاده کنید برای اینکه جدولها با هم overlap یا قاطی نشوند باید قسمت پیشوند جدولها (prefix)رو متفاوت انتخاب کنید.
برای مثال شما می خواهید از دو تا جوملا روی یک هاست با پایگاه داده یکسان استفاده کنید.و فرض کنید که جوملا دارای جدولی بنام table_joomla هست.برای اینکه دو تا table_joomla در یک دیتابیس با هم overlap نشون .پیشوند اولی را _joom وپیشوند دومی را _joom2 انتخاب کنید .این پیشفرض (prefix) فقط برای تمایز برای شماست.در حالیکه هر دو جدول می توانند از اطلاعات هم استفاده کنند.



خرید و فروش (http://kharid-forosh.ir)

aminghaderi
جمعه 23 دی 1390, 17:54 عصر
در تکمیل راهنمایی خوب دوستمون
شما برای انجام این گونه کار ها لازمه که اطلاعاتی کامل و فنی نسبت به اون مدیریت محتوا ها داشته باشید.
و دوم اینکه خودتون برنامه نویس باشید و بر آن زبان یا تکنولوژی مسلط باشید.
برای مثال من Asp.Net کار هستم و 4 تا cms مختلف که با تکنولوژی Asp نوشته شده رو دارم ، من با تغییر یه کانکشن نمی تونم اطلاعات رو بین تمام سایت هام به اشتراک بگذارم چون یک دیتابیس هست با n تا جدول ؟!
اما اگر cms ها همسان باشند (4 مورد همه DotNetNuke باشند) با تغییر یه کانکشن و تغییرات جزئی دیگر این کار شدنی هست.

Barion
چهارشنبه 12 بهمن 1390, 23:27 عصر
د
... من با تغییر یه کانکشن نمی تونم اطلاعات رو بین تمام سایت هام به اشتراک بگذارم چون یک دیتابیس هست با n تا جدول ؟!
اما اگر cms ها همسان باشند (4 مورد همه DotNetNuke باشند) با تغییر یه کانکشن و تغییرات جزئی دیگر این کار شدنی هست.
ببینید من می‌خواهم کاربران دو CMSرا با هم سینک کنم! (هنوز انجمن‌ها را برپا نکرده‌ام و مشکلی از نظر تزاحم کاربران ندارم) و الزام هم دارم که از دو CMS جدا روی یک هاست استفاده کنم. برای دو وضعیت:‌
الف) هر دو نرم‌افزار یکی باشند مثلاً هر دو SMF
ب) دو نرم‌افزار یکی نباشند، مثل اً‌یکی وردپرس و یکی SMF
*) اگر هاست‌هایشان یکی نبود چه‌طور؟


اگه می خوای از چندین cms تحت یک پایگاه داده استفاده کنید برای اینکه جدولها با هم overlap یا قاطی نشوند باید قسمت پیشوند جدولها (prefix)رو متفاوت انتخاب کنید.من قصدی ندارم که الزاماً از یک DB استفاده کنم. یکی یا ۱۰ تا مهم نیست، قصدم این است که اطلاعات یوزرها در تمام CMSهایم سینک باشند.


شما برای انجام این گونه کار ها لازمه که اطلاعاتی کامل و فنی نسبت به اون مدیریت محتوا ها داشته باشید.شما کار را برای من سخت می‌کنید. من هنوز با php و پایگاه‌های داده کار نکرده‌ام! خواستم از تجربه‌ها استفاده کنم. قطعا پیش‌تر این سینک شدن باید انجام شده باشد در نقطه‌ای از جهان!

sahama
شنبه 22 بهمن 1390, 15:18 عصر
البته بعضی از سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا یا دروپال افزونه های بسیار خوبی برای این کار دارند که برای کار با اونها حتی نیاز به دانش برنامه نویسی بالا هم وجود نداره و در بعضی موارد حتی نیاز به دانش برنامه نویسی وجود نداره
مثلا این رو ببین
http://www.jfusion.org/

alonemm
یک شنبه 30 بهمن 1390, 19:19 عصر
شما اگه پایگاه داده ای یکتا برای کاربران داشته باشید روی یک سرور میتونید هر برنامه تحت وب رو برای سطح دسترسی از این پایگاه چک کنید جدا از نوع تکنولوژی که در سمت کدنوسی دارید.