PDA

View Full Version : ایجاد رکورد جدید با بعضی از مقادیر قبلی



zardros
یک شنبه 15 آبان 1384, 09:43 صبح
سلام امیدوارم حال همه خوب باشه
من یک مشکل دارم . می خواستم یک رکورد جدید ایجاد کتم اما مقدار دو فیلدش مقدار رکورد قبلی رو داشته باشه .برنامه من برنامه ثبت قبوض هست یک فرم باید طراحی کنم که 2 فیلد داره بنامهای از تاریخ و تا تاریخ ، 2 فیلد نام مشترک و شماره تلفن هم داره .مقادیر فیلدهای از تاریخ و تا تاریخ باید برای مثلا 1000 رکورد ثابت باشه و کاربر فقط نام مشترک و شماره تلفن رو وارد کنه و مجبور نباشه دو فیلد از تاریخ تا تاریخ رو برای هر 1000 تا رکورد وارد کنه.
اگر کسی بلده ممنون می شم کمکم کنه .
با تشکر فراوان

sarami
دوشنبه 16 آبان 1384, 01:00 صبح
دوست عزیز متاسفانه تعداد زیادی از دوستان که در این فروم عضو هستن و مشکلاتی در زمینه اکسس دارن با کد نویسی آشنائی چندانی ندارن و اغلب مواقع سئوالات اونا با یه کد نویسی ساده حل شدنیه شرمنده منظورم این نیست که ناراحتتون کنم اگه راه حل مسئله رو میخواین تو این تاپیک و اندکی تغییرات میتونین این کار رو انجام بدین و به مهارتی برسین که با عوض شدن مقادیر مسئله دوباره دچار مشکل نشین به این تاپیک و نمونه نگاهی بکنین امیدوارم مشکتون حل بشه
http://www.barnamenevis.org/forum/showthread.php?t=28632

zardros
دوشنبه 16 آبان 1384, 10:15 صبح
با سلام و تشکر فراوان
آقای sarami میشه لطف کنید قطعه کدش رو برام بنویسید و بیشتر راهنمائیم کنید راستش من با module کار نکردم .در ضمن اگه بخوام با برنامه نویسی بیشتر آشنا بشم چکار کنم؟ مخصوصا در access .اگه کتاب خوبی در این زمینه می شناسید کمکم کنید ممنون میشم چون من رشتم نرم افزاره و شغلم هم برنامه نویسی . در دوران دانشجویی delphi کار می کردم با VBو ACCESS زیاد آشنایی ندارم و باید این پروژه رو با ACCESS تحویل بدم.
از این که معلومات خود را در اختیار دیگران قرار می دهید و مشکلاتشان را برطرف می کنید صمیمانه سپاسگذارم. :لبخندساده

sarami
سه شنبه 17 آبان 1384, 18:19 عصر
برنامتون رو upload کنین تا دقیقا همون چیزی رو که میخواین براتون انجام بدم

zardros
چهارشنبه 18 آبان 1384, 09:25 صبح
سلام آقای Sarami امیدوارم حالتون خوب باشه

برنامه رو براتون ایمیل کردم.اگه میشه دوست دارم نظرتون رو راجع به برنامه بدونم . لطفا اگه کتاب خوبی هم در زمینه برنامه نویسی سراغ دارین ممنون می شم راهنماییم کنید مخصوصا SQL , VB وACCESSچون من دوست دارم یک برنامه نویس خوب بشم (مثل شما :لبخندساده ) اگه میشه لطفا راهنماییم کنید.
ببخشید یه سئوال دیگه هم دارم می خواستم برنامه های دیگه رو با ACCESS ننویسم بنظر شما برنامه نویسی با DELPHI بهتر و راحتتره یا VB ؟

با تشکر فراوان و آرزوی موفقیت روز افزون

آنچه جذاب است سهولت نیست ، دشواری هم نیست ، بلکه دشواری رسیدن به سهولت است.

sarami
پنج شنبه 19 آبان 1384, 15:24 عصر
عزیز به نظر من access بخاطر اینکه تولید برنامه با هاش سریعتره و تغییرات توش بسیار سریع میشه اعمال کرد خوبه فقط نقطه ضعفش بانک اطلاعاتی اونو که شما میتونین با access project این مشکلو حل کنین به این صورت که بانک روی sql server میبرین و فرم ها و گزارش هاتون رو با access مینویسین.
من ایمیل شما رو دریافت کردم حالا بهتره توضیح بدین که کجا می خواین چه کار کنین .

zardros
شنبه 21 آبان 1384, 10:05 صبح
با سلام و خسته نباشید
امیدوارم حالتون خوب باشه

من در برنامه 2 فرم بنامهای فرم قبوض موبایل و فرم قبوض تلفن دارم.که 4 فیلد :از تاریخ ، تا تاریخ ، نام مشترک و شماره موبایل (شماره تلفن ) دارند. هر دوره(2 ماهه) تعدادی قبوض برگشتی تلفن و موبایل داریم که باید ثبت شود.با توجه به زیاد بودن تعداد قبضها در هر دوره می خوام کاربر هر دفعه فیلدهای از تاریخ تا تاریخ رو برای همه قبضها پر نکنه .در واقع هر دوره فیلدهای از تاریخ تا تاریخ فقط برای اولین رکورد مقدار بگیره و کاربر فقط فیلدهای نام مشترک و شماره موبایل یا تلفن رو پر کنه .البته برای دوره بعد دوباره فیلدهای از تاریخ تا تاریخ مقدار جدید می گیره.
ببخشید یه مشکل دیگه هم دارم . در برنامه یک فرم بنام نرم افزار قبوض برگشتی هست یک دکمه ورود به برنامه داره می خوام وقتی این دکمه رو می زنم این فرم hide و فرم اصلی show بشه با access بلد نیستم البته الان فرم اصلی میاد اما فرم نرم افزار قبوض .. hide نمی شه.

با تشکر فراوان و آرزوی موفقیت و سلامتی

امیدوارم خوب توضیح داده باشم :لبخندساده

sarami
یک شنبه 22 آبان 1384, 22:53 عصر
من یه سری اصلاح روی برنامه تون انجام دادم شما بالای فرم از تاریخ و تا تاریخ رو پر میکنین و با این کار دیگه نیازی به پر کردن فیلدها برای هر رکورد ندارین چون bound کار کردین همین فکر به ذهنم رسید اگه unbound کار میکردین راه های قشنگ تری میشد پیشنهاد داد مشکلتون رو در زمینه hide کردن رو هم درست کردم درمورد اینکه نظرم در مورد برنامتون چیه باید بگم اگه کار های اولیه ایی که دارین انجام بدین خوبه فقط باید اطلاعاتتون رو بیشتر کنین و نمونه برنامه های دیگران رو ببینین و ایده بگیرین بهتر بیشتر مطالعه کنین تا برنامه های کاربردی تری بنویسین . در ضمن هیچ وقت دلسرد نشین وقتی به مشکل میخورین سعیتون رو بیشتر کنین موفق باشین

zardros
سه شنبه 24 آبان 1384, 08:13 صبح
با سلام

آقای صارمی بابت اصلاح برنامه واقعا ممنونم ،خیلی نکات جالب یاد گرفتم.
یه اشکال کوچک داشتم دلسرد نشدم ، با اضافه کردن خط زیر درست شد.
(If (Me.aztarikh.Value <> 0) Then
Exit Sub)

با آرزوی موفقیت روز افزون


افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند ، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.

sarami
چهارشنبه 25 آبان 1384, 20:07 عصر
موفق باشی عزیز قابلی نداشت