PDA

View Full Version : سیستم مدیریت محتوا



mahin_n
جمعه 16 دی 1390, 17:36 عصر
سلام به همه دوستان

بچه ها چند تا سوال از cms ( سیستم مدیریت محتوا) دارم:
اینکه توی تمام cms ها یی که از شرکت های دیگه خریداری می کنیم باید سورس نویسی انجام بشه ؟ مثلا اگه بخوام مطالب سایتم رو به روز کنم باید کدهای اون رو از شرکت مورد نظر بگیرم تا بتونم مطلب بذارم؟؟

اینکه از کجا بفهمم با چه کدی نوشته شده ؟؟

و اینکه خودم میتونم توی cms های آماده ای که خریداری شده تغییراتی ایجاد کنم ؟ مثلا قالبش رو عوض کنم یا از طریق جوملا چیزهایی رو بهش اضافه کنم؟؟

ممنون

maryamm_20
شنبه 17 دی 1390, 18:27 عصر
سلام
نه اگر شما سیستم مدیریت محتوایی رو خریداری کنید ،لازم نیست هیچ سورسی رو تغیر بدین برای بروز کردن مطالب سایتتون
برای قالب می تونید از قالب های آماده اون برنامه استفاده کنید مثلا جوملا قالب های زیادی داره به صورت رایگان ،اما برای هر سیستم مدیرت محتوایی هم خودتون می تونید قالب درست کنید که نیاز به دونستن html css JS داره
خود برنامه امکان مدیریت کامل رو بشما میده بستگی به امکانات اون سیستم داره.

zeinab-es'haghi
شنبه 17 دی 1390, 22:57 عصر
سلام.
سوال اول : cms ها یک بخش مدیریت در اختیار شما می گذارند که با استفاده از اون بتونید از همه ی امکانات اون cms استفاده کنید. البته بستگی به هر cms داره.معمولا cms هایی که پولی هستند اصلا سورس رو در اختیار شما قرار نمی دهند و فقط شما می تونید از بخش مدیریت اون استفاده کنید. اما در cms های اپن سورس اگه به برنامه نویسی وب آشنا باشید،خودتون هم می تونید تغییراتی رو اعمال کنید.
سوال سوم : بستگی به شرکتی داره که از اون خرید کردید.همون طور که گفتم در cms های پولی کد رو در اختیار شما قرار نمیدن و تغییراتی که شما می تونید اعمال کنید محدود هست و از طرف همون شرکت تعیین می شه. اما در cms های اپن سورس همه جور تغییری میشه داد.