PDA

View Full Version : کتاب برای تدریس ASP.net به زبان #C



rasti_web
سه شنبه 20 دی 1390, 22:46 عصر
با سلام خدمت همه عزیزان
لطفا یک کتاب خوب به زبان فارسی برای تدریس ASP.net به زبان(2010)#C معرفی بفرمایید . اگه ممکنه هم برای سطح مقدماتی و هم برای سطح پیشرفته . ( ضروریه )

sobhan5968
سه شنبه 20 دی 1390, 22:50 عصر
کتاب اموزش ASP.NETجعفر نژاد قمی انتشارات علوم رایانه کتاب خوبیه

crazy_1892
سه شنبه 20 دی 1390, 23:06 عصر
دوست عزیز من پیشنهاد می کنم که شما با یک پروژه عملی کار را آغاز کنید

rasti_web
سه شنبه 20 دی 1390, 23:12 عصر
من سابقه کار عملی چندین ساله دارم ولی الان برای تدریس یه کتاب میخواستم .

programer-ir
سه شنبه 20 دی 1390, 23:13 عصر
http://www.pendarepars.com/com.htm

از این بهتر پیدا نخواهید کرد.

mahmood_4246
چهارشنبه 21 دی 1390, 01:36 صبح
کتاب انتشارات دیباگران هم خوبه

sh.eng
چهارشنبه 21 دی 1390, 08:52 صبح
سلام
من این کتاب رو مطالعه کردم، احتمالا به درد شما بخورد:
http://saaher.ir/product/64

میتونید pdf زبان اصلی اون رو هم دانلود کنید. کافیه دنبال این کتاب باشید.
Beginning ASP.NET 4 in C#‎ and VB

موفق باشید

rasti_web
یک شنبه 25 دی 1390, 20:40 عصر
کتاب انتشارات دیباگران و Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎ and VB
اینا هستند ؟ به نظرتون از کتابهای معرفی شده کدوما برای تدریس بهتر هستن ؟

rasti_web
یک شنبه 25 دی 1390, 21:11 عصر
به نظرتون این کتاب چطوره ؟ از انتشارات ناقوس هست . کسی این کتاب رو خونده ؟

sh.eng
یک شنبه 25 دی 1390, 22:26 عصر
به نظرتون این کتاب چطوره ؟ از انتشارات ناقوس هست . کسی این کتاب رو خونده ؟

این ترجمه کتاب Professional ASP.NET 4 in C#‎‎ and VB هست.
ببینید دوست عزیز بستگی داره منظورتون از پیشرفته چقدر باشه! در کل این یکی از کتاب های خوب و پرمحتوایی هست. برای تدریس من پیشنهادش میکنم. ولی به نظر من برای تدریس مباحث پیشرفته (پیشرفته درست حسابی نه چیزایی که برای تبلیغات بیشتر عنوان میشه) سعی کنید از کتاب های مختلفی استفاده کنید. البته زبان اصلی. به نظر من اگر خودتان خلاصه ای بصورت جزوه داشته باشید بهتر است.

mehdin69
یک شنبه 25 دی 1390, 22:41 عصر
من خودم کتاب های MCTS خود مایکروسافت رو خوندم
مثلاً
Foundation
Windows Form Application
Web Form Application
Distributed
SQL
UML
من اینا رو خوندم خیلی عالی بودن فقط اولش سخت هستن چون زبان اصلی هستن

aminghaderi
دوشنبه 26 دی 1390, 04:13 صبح
به نظرتون این کتاب چطوره ؟ از انتشارات ناقوس هست . کسی این کتاب رو خونده ؟
کتاب خوبی هست و من هم دارم ولی هنوز فرست مطالعه کردنش رو پیدا نکردم ، من هم برای رفرنس تدریس انتخابش کردم .
ولی خوب با حرف دوستمون هم موافقم همه چیز داخل یک کتاب نیست ، این کتاب رو هم که انتخاب کردم صرفا برای رفرنس فارسی انتخاب کردم.
کتاب جعفر نژاد برای سطح مبتدی خیلی عالی هست از اون بهتر به نظر من نمی شه پیدا کرد ولی برای سطوح متوسط و پیشرفته همین کتابی که فرمودید خیلی خوبه.

rasti_web
دوشنبه 26 دی 1390, 23:17 عصر
از راهنمایی دوستان بسیار متشکرم . ببینین من نیاز به طبقه بندی اطلاعاتم برای تدریس به صورت دوره مبتدی و دوره پیشرفته دارم . در واقع میخوام از یه منبع به عنوان Base استفاده کرده و برای تکمیل اطلاعات به قول دوستمون sh.eng اونوقت به سراغ کتابها و منابع مختلف برم . سر فصل دروس کتاب Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎ and VB رو مطالعه کردم که به نظرم برای دوره پیشرفته ( به قول دوستمون پیشرفته درست حسابی ) عالی هستش . ولی من به دنبال همون منبع Base برای دو دوره هستم ( فعلا ترجیحا فارسی ) . ضمن اینکه یه مقدار فرصتم کم هستش . پس Please Help Me

ضمنا با سرچی که کردم متوجه شدم کتاب جعفرنژاد فوق ابتدایی با توضیحات و اشتباهات زیاد است . درسته یا نه ؟

rasti_web
سه شنبه 27 دی 1390, 19:58 عصر
پس چی شد ؟ آیا کتاب زیر رو کسی مطالعه کرده ؟ آیا مثل کتاب Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎‎ and VB ترجمه فارسی در بازار داره یا خیر ؟

sh.eng
سه شنبه 27 دی 1390, 21:15 عصر
سلام
دوست من، پیشنهاد من برای منابع برای شاگرداتون به شکل زیره:
سطح مقدماتی: (افراد شرکت کننده در این دوره معمولا هیچ گونه آشنایی با زبان برنامه نویسی ASP.NET ندارند و ممکن است تا به حال هیچگونه زبان برنامه نویسی را مطالعه نکرده باشن)
برای این دوره میتونید کتاب های دانشگاهی مثل جعفر نژاد و... را معرفی کنید. بله من هم قبول دارم که هزار و یک اشکال دارد ولی آن دسته از دوستانی که عنوان میکنند این چنین کتاب ها را مطالعه نکنید و... چون سطح علمی بالایی کسب کردن و مفاهیم این چنین کتاب ها در برابر علمشان ناچیزند برای همین بیشتر رو به کتاب های بهتری می برند.
کتاب های آقای جعفر نژاد با تمام ضعف هاش به نظر من برای کسی که هیچ چیزی از برنامه نویسی نمی داند خیلی خوب است چون از صفر صفر شروع میکنه! در کل قرار نیست فقط به این کتاب متکی باشید می توانید جاهایی که نیاز است را بعنوان جزوه بدید.

سطح متوسطه (افرادی در این دوره شرکت می کنند که به زبان csharp یا vb آشنایی دارند و با ساختار برنامه نویسی ASP.NET آشنایی داشته و ممکن است سایت هایی طراحی کرده باشند ولی پر از باگ!)
در این دوره من کتاب هایی همچون Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎‎‎ and VB را پیشنهاد میکنم البته منبع فارسی. همچنین میتوانید از کتاب های سطح پایین تر نیز برای شروع استفاده کنید ولی به نظر من حتما مفاهیم کتاب Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎‎‎ and VB را حتی اگر شده بصورت خلاصه تدریس کنید.

سطح پیشرفته: (افرادی در این دوره شرکت میکنند که بخوبی با ASP.NET آشنایی دارند)
این افراد معمولا اکثر مفاهیم و ساختار برنامه نویسی را بلدند و میشه گفت یک برنامه نویس خوب هستند ولی بدنبال مطالب به روز میگرند. همان طور که میدانید هر چند مدت، بخصوص پس از هربار آمدن نسخه جدید، بعضی از ساختارها دگرگون یا به روز میشوند شما در این دوره همیشه باید دنبال منابع به روز باشید. به نظر من اصلا در این دوره یک کتاب مشخص را بعنوان رفرنس معرفی نکنید. چندکتاب فارسی را معرفی کنید + جزوه قوی + کتب های زبات اصلی.

البته در خیلی از جاها سطح پیشرفته به صورت متوسطه تدریس میشه!! بستگی به شرکت کنندگان داره...

در آخر به نظر من شاگردان خودتان را به یک کتاب محدود نکنید یادش بخیر زمان دانشجویی ما استاد برنامه نویسیمان هیچ کتاب خاصی را برای سی شارپ معرفی نکرد و از ما خاصت MSDN را مطالعه کنیم!!! در صورتی که ما ترم دو بودیم!!!

با آرزوی موفقیت

sh.eng
سه شنبه 27 دی 1390, 21:20 عصر
پس چی شد ؟ آیا کتاب زیر رو کسی مطالعه کرده ؟ آیا مثل کتاب Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎‎‎ and VB ترجمه فارسی در بازار داره یا خیر ؟

من هم کتاب زبان اصلی Beginning ASP.NET 4 in C# and VB و هم ترجمه آن از انتشارات ساحر را مطالعه کردم.
در کل کتاب مناسبی است...

ویرایش شده:
من کتاب Beginning ASP.NET 4 in C# and VB / Imar Spaanjaars را میگم نه Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎‎‎ and VB. در کل اکثر مباحث یکی هستن. اختلاف آنچنانی ندارند.

rasti_web
سه شنبه 27 دی 1390, 21:35 عصر
sh.eng بسیار از توجه راهنمایی و و لطف شما سپاسگذارم . میشه کتاب ترجمه شده Apress از انتشارات ساحر رو لینک بزارین . من سرچ کردم ولی پیدا نشد .

sh.eng
سه شنبه 27 دی 1390, 22:04 عصر
sh.eng بسیار از توجه راهنمایی و و لطف شما سپاسگذارم . میشه کتاب ترجمه شده Apress از انتشارات ساحر رو لینک بزارین . من سرچ کردم ولی پیدا نشد .

خواهش میکنم...
من در پست اولم لینکش را داده بودم. بفرمایید:
http://saaher.ir/product/64

البته این کتاب ترجمه شده کتاب اصلی Beginning ASP.NET 4 in C#‎ and VB / Imar Spaanjaars است. برای دیدن کتاب اصلی هم میتونید به لینک زیر برید:
http://newarrivals.nlb.gov.sg/itemdetail.aspx?bid=13372395

اختلاف زیادی ندارند. اگر برای شما مهم است Apress را تهیه کنید میتونید از انتشارات ناقوس بخرید.

rasti_web
جمعه 30 دی 1390, 22:51 عصر
ببخشید من توی سایت ناقوس نگاه کردم http://naghoospress.ir/bookview.aspx?bookid=1485764
ولی این کتاب ترجمه Beginning ASP.NET 4 in C#‎‎ and VB / Matthew MacDonald از انتشارات Apress نیست !! بلکه ترجمه Professional ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎‎‎‎ and VB/Bill Evjen
هست و کتاب دیگه ای هم در انتشارات ناقوس که ترجمه این کتاب باشه پیدا نکردم .
( من میخوام حتما ترجمه Apress باشه )

rasti_web
شنبه 01 بهمن 1390, 19:42 عصر
با توجه به سر فصلهای کتاب Beginning ASP.NET 4 in C#‎‎‎ and VB / Matthew MacDonald از انتشارات Apress به نظرم این کتاب طبقه بندی بهتری داره . کسی نمیدونه این کتاب رو کدوم انتشارات ترجمه کرده ؟

m.toosi
شنبه 01 بهمن 1390, 19:49 عصر
این کتاب جامع و کاملی هست
به نظرم مرجع خوبیه
موفق باشید

davood59
شنبه 01 بهمن 1390, 21:14 عصر
با توجه به سر فصلهای کتاب Beginning ASP.NET 4 in C#‎‎‎‎‎ and VB / Matthew MacDonald از انتشارات Apress به نظرم این کتاب طبقه بندی بهتری دارهدوست عزیز، همانطور که اشاره کردید کتابهای انتشارات apress، فوق العاده خوب و مفید هستند ولی همونطور که می بینید هیچ لینکی معرفی نشده که نشون دهنده ترجمه این کتاب باشه؛ چند وقت پیش هم خودم دنبال یه کتاب css از همین انتشاراتی بودم که وقتی با یه مترجم مکاتبه کردم گفت چون این کتابها مشتری چندانی ندارند، پس بالطبع ناشر و مترجم ریسک نکرده و این گونه کتابها رو ترجمه نمی کنند.
در همین زمینه به نظرم انتشارات ناقوس کتابهای خوبی داره که شما می تونید اونو تهیه کنید هر چند کتابی هم که خودتون اشاره کردید متعلق به انتشارات Wrox هستش که خوب اینهم بد نیست.
من خودم کتاب css این انتشاراتی رو دارم(ترجمه آقای عبدالعلی) و ازش راضیم، خیلی خوب نوشته شده.
به نظر بهتره این کتاب رو برای مرجع داشته باشید و کتاب انتشارات apress رو هم با زبان اصلی تهیه کرده و خودتون بنا به نیاز مطالبش رو بخونید.
موفق باشید.