PDA

View Full Version : سوال: چند سوال در مورد MVC



Dead Space
یک شنبه 16 بهمن 1390, 17:15 عصر
سلام دوستان
من یه سری ابهامات برام در استفاده از معماری MVC هستش که میخوام از شما راهنمایی بگیرم:
اول اینکه در مدل باید دستورات مربوط به بانک اطلاعاتی و فایل ها و کلا دیتا قرار بگیره.
نکته ای که هست اینه که در طراحی یک سایت ما شاید 1000 تا کویری داشته باشیم در مدل ما یعنی باید چنتا کلاس داشته باشیم.یعنی کلا کلاس بندی به چه صورت هستش.
یا مثلا در View ما باید چطور فانکشن بندی کنیم ایا همه کلاس های یک سایت برای View باید در یک فایل نوشته بشه ؟
ممنون میشم یه نفر این ابهامات من رو برطرف کنه.
من خیلی هم سعی کردم از cakephp سر در بیارم متاسفانه مشکل دارم باهاش.
ممنون

MMSHFE
یک شنبه 16 بهمن 1390, 18:14 عصر
معمولاً در MVC برای بخشهای مختلف، فایلهای متفاوتی در model و view و controller ایجاد میکنند. اینطوری، برنامه شما قابلیت توسعه بیشتری خواهد داشت و اصطلاحاً ماژولار خواهد بود. قراردادن همه کدها توی یک فایل، چند ایراد عمده داره:
1- ویرایش و اشکال زدایی و کلاً نگهداری کدها سخت میشه
2- بدلیل زیادشدن حجم فایلها، سرعت اجرای اسکریپت کاهش پیدا میکنه
3- هربار فضای زیادی از حافظه برای پردازش اسکریپت مورد مصرف قرار میگیره درحالی که همیشه به همه بخشهای اون اسکریپت نیاز نداریم و فقط بخشی از کدها مورد استفاده قرار میگیره
موفق باشید.

Dead Space
یک شنبه 16 بهمن 1390, 19:07 عصر
ممنون.
ببخشید یک سوال دیگه هم داشتم که شاید تکراری باشه.
اینکه فریم ورک ها دقیقا چیکار می کنن ؟
مثلا من میخوام یه خبرگزاری بنویسم این وسط مثلا فریم ورک چه نکته مثبتی برای من داره وقتی که قرار همه ی برنامش رو خودم بنویسم.
ببخشید این سوال ها رو می کنم این رو بزارید رو حساب کم کاریه من بر روی OOP

MMSHFE
یک شنبه 16 بهمن 1390, 19:33 عصر
ببینید دوست گرامی، فریمورکها درواقع مجموعه ای از امکانات ضروری و موردنیاز شما رو به شکل مناسب و با کدنویسی ساختاریافته ارائه میدن که توسط برنامه نویسهای حرفه ای و تیمهای پیشرفته و درطی چندین سال تولید شده. برای مثال، در بخش ورود کاربران میتونید از امکانات فریمورکها برای بررسی صحت اطلاعات واردشده استفاده کنید که طبیعتاً زحمت شما رو برای نوشتن کدها از صفر، کاهش میده و نتیجه مناسبتری هم بدست میاد. البته این به معنای خالی از اشکال بودن فریمورکها نیست و هرکدوم مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن که با بررسی دقیق هرکدوم میتونید با امکانات و نحوه استفاده از اونها آشنا بشین.
موفق باشید.

wallfa
دوشنبه 17 بهمن 1390, 12:43 عصر
فریم ورک ها با ایجاد بستری باعث سهولت و قدرت و امنیت در برنامه نویسی شما میشوند ، اما یه سری مشکلات دارند ، اول اینکه باید با ساختار هر فریم ورک آشنا بشوید ، دوم که هر فریم ورک اگر از لحاظ امنیتی بر به مشکل بخوره باید منتظر رسیدن نسخه جدید باشید ، سوم این که من هیچ وقت حاضر نمیشوم از فریم ورک استفاده کنم !
میتوان یه ام وی سی اینطور بیان نمود شما دراخوست به کنترل میفرستید اون بررسی میکنه و داده ها مورد نیاز و همچنین ماژول های مورد نیاز فراخوانی میکنه در اخر از یه لایه نمایش ویو عبور داده میشه و به فرد درخواست کننده نمایش داده میشه !