PDA

View Full Version : مقاله: معرفی روشهای برنامه نویسی OOP,AOP ,OP



arastou_edu
سه شنبه 18 بهمن 1390, 16:44 عصر
روش برنامه نویسی شی گرا :

روش OOP همان طور که می دانید یک الگوی برنامه نویسی است که از کلاس ها استفاده می کند و در آن ساختار داده ها شامل فیلدها و متدها همراه با ارتباطات میان آنهاست. این روش برنامه نویسی زمانی که می خواهیم سیستم را به کامپوننت های تجاری تفسیم کنیم و در هریک از زیر سیستم ها فرآیند خاصی را داشته باشیم از سایر الگوهای برنامه نویسی بهتر است.


روش برنامه نویسی جنبه گرا Aspect-oriented

این روش برنامه نویسی یکی دیگر از الگوهای برنامه نویسی است که در آن هدف اصلی ماژولار کردن سیستم و جداسازی ویژگیهای ثانویه سیستم از core سیستم می باشد. و سعی بر آن دارد که ضعف روش OOP را در حل مسائل cross-cutting برطرف سازد. Cross-cutting قسمتهایی از برنامه هستند که در بسیاری از زیر سیستم ها به طور مشترک استفاده می شوند. (مانند Logging سیستم یا مدیریت تراکنش ها یا Authorization )

روش برنامه نویسی Object Programming

روش OP یک الگوی برنامه نویسی است که هدف آن بهبود چرخه حیات توسعه نرم افزار با توسعه آبجکت ها در زمان اجرا به جای توسعه کلاسها در زمان طراحی است. OP با اجتناب از تغییر یا ایجاد کلاسها روش OOP را کامل تر ساخته بنابراین انعطاف پذیری سیستم بالاتر رفته و هزینه های نگهداری آن کمتر می شود.

فایل مقاله را از این قسمت دانلود نمایید. (http://www.chakad-it.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/tabid/66/ctl/Details/mid/401/ItemID/29/Default.aspx)

HadiVB
پنج شنبه 24 بهمن 1392, 11:44 صبح
این که لینکش خرابه
بابا همینجا آپلود کنید لطفا