PDA

View Full Version : مقاله: ايده ميليون دلاری (مقاله در مورد سایت فروش پیکسل )



elham1611
چهارشنبه 17 اسفند 1390, 23:38 عصر
این سایت و ایده گرچه قدیمی شده اما میتونه اعتماد به نفس ما رو بالا ببره.
تمام سایتهای غول پیکر از یک ایده در هنگام چای خوردن یا وقتی دراز کشیده بودن به سقف نگاه میکنیم شاید شروع شده.

http://www.techlifemashup.com/wp-content/uploads/2010/04/alex-tew-the-million-dollar-homepage.jpg

در طى زندگى بيست و يک ساله اين دانش آموز تنها چند دقيقه تفکر و اجراى يک ايده طى چهارماه کافى بود تا او را به يک ميليونر تبديل کند.

در ماه آگوست سال قبل Alex Tew در کنار خانواده اش زندگى معمولى داشت، او براى مخارج تحصيلش به پول احتياج داشت بنابراين روى يک صفحه درکامپيوترش نوشت:" چگونه ميتوانم يک ميليونر باشم؟" بيست دقيقه بعد ايده ايجاد سايت Million Dollar Homepage متولد شد.اين ايده فروختن پيکسل هاى يک صفحه بود. پيکسل ها نقاط کوچکى هستند که يک صفحه کامپيوتر را مى سازند. فروختن هر کدام از اين پيکسل ها به يک دلار به عنوان يک فضاى تبليغاتى که کاربران بتوانند با کليک کردن روى آن به سايت هاى تبليغ دهنده مراجعه کنند اين ايده را تشکيل مى داد.

او حداقل فضاى خريد 100 دلار براى هر مربع 10 در 10 پيکسل تعيين کرد.

الکس براى خريد دامنه اينترنتى (milliondollarhomepage.com (http://milliondollarhomepage.com)) و فضاى هاست معمولى 50 پوند هزينه کرد. او سايت را خودش طراحى کرد اما اين طراحى در واقع يک صفحه سفيد بود. دوستان و اعضاى خانواده اش نخستين مشتريان اين سايت بودند که 1000 دلار براى او به ارمغان آورد، او اين مبلغ را صرف تبليغات در روزنامه ها کرد.در طى مدت کوتاهى ترافيک سايت او افزايش قابل ملاحظه اى پيدا کرد و ناگهان اين ايده گرفت.



الکس در اين باره مى گويد: " ( پول) مثل برف بود که بر سر من مى باريد، هر چه من بيشتر پول جمع مى کردم مردم بيشتر درباره اين سايت حرف مى زدند و هر چه آنها بيشتر در اين زمينه حرف مى زدند من بيشتر پول جمع مى کردم."

دو ماه بعد سايت او دو هزار مشترى داشت که در ميان آنها برندهاى معروفى چون Times و Orange هم وجود داشتند، بازديد دو ميليون نفر از اين سايت عملا آن را در موقعيتى قرار داد تا بسيارى از سايت ها به داشتن تبليغ در اين سايت علاقه نشان دهند.

ده سایت برتر در زمینه ایده فروش پیکسل(‌بر اساس آمار سایت آلکسا)
milliondollarhomepage.com
millionquarterwebpage.com
millionpixelpage.com/en/
milliondollarwebpage.com
pixelbay.org
millionpennyhomepage.com
pixelsanyone.com
milliondollartattoo.com
powerofpixels.com
millionpixelbooty.com


الکس البته از بچگى چنين ايده هايى را در سر داشت. نخستين کار تجارى او در هشت سالگى رخ داد جايى که او طرح هاى کمدى خود را در مدرسه فروخت. او با اين ايده ها علاقه اى به دانشگاه نشان نمى داد چرا که مى خواست ايده هاى خود را عملى کند.

اما با وجود کار( از جمله ايجاد سايت humanbeatbox.com ) او بيشتر از روزى 5 پوند نتوانسته بود براى خود درآمد کسب کند.

هم اکنون سايت milliondollarhomepage.com تقريبا جايى براى مشترى ديگرى ندارد. بر اساس آنچه روى اين وب سايت نوشته شده تاکنون 999 هزار پيکسل از اين سايت به فروش رفته وهزار پيکسل آخرى اين سايت هم اکنون در سايت eBay تحت حراج قرار دارد که تاکنون قيمت پيشنهادى آن 152 هزار دلار بوده است.

اما باوجودى که اين ايده توسط بسيارى ديگر در سايت هاى مختلف به کار گرفته شده الکس مايل نيست اين ايده را خود به سايت هاى ديگرى گسترش دهد.

وقتى که آخرين سرى پيکسلها فروخته شود اين سايت کامل خواهد شد، يک نويسنده اين ايده را استعاره اى مجازى از اينترنت دانسته است.

برخى نيز اين سايت را يک تصوير هنرى از اينترنت مى دانند خود الکس اما مى گويد اين تصويرى است که يک ميليون براى او به ارمغان آورده است.

او مى گويد: ما هنوز در روزهاى نخست اينترنت هستيم ، تجارت در حال گسترش و رشد در اين عرصه است. هم اکنون ظرفيت هاى زيادى هست که هنوز به وجود نيامده است و در آينده ايجاد خواهد شد . چه کسى گوگل آينده خواهد بود؟

او به جز آنکه پول خوبى به جيب زده پيشنهادهاى متفاوت کار نيز از سراسر جهان دريافت کرده است.

در يکى از نظر سنجى هايى که اخير در مورد ميزان سزاوارى و شايستگى او براى به دست آوردن اين همه پول به عمل آمده 68 درصد او را سزاوار اين پول دانسته اند، 13 درصد او را مستحق ندانسته و 18 درصد نيز نظرى نداشته اند.

در ضمن چندین نفر هم در ایران سعی در تقلید کردن اما خوب چون تکراری شده بود استقالی نشد
معروفترین سایت ایرانیش هم بود : persianpixel.com که جمع شد.