PDA

View Full Version : سوال: طی مرحله به مرحله ترجمه دامنه به ip و بعد لود صفحه



abasfar
جمعه 20 مرداد 1391, 07:11 صبح
من یک سوال داشتم وقتی ادرس دامنه یک سایت رو تو مرورگر مینویسیم دقیقا فرایند هایی که اتفاق می افتد چی ها هستند؟
مثلا تبدیل دامنه به ip از طریق dns بعد ns ,A,....

aram_2
جمعه 20 مرداد 1391, 13:26 عصر
سلام.خب معمولا در شبکه های بزرگ مثل شبکه محلی یک دانشگاه یه سرور DNS جدا برای خودشون دارند و در شبکه های دیگه بسته به مقیاس کار مدیر سیستم تصمیم به قرار دادن یا ندادن این DNS سرور می گیره.کلیه Hostها آدرس مربوط به DNS خودشون رو به این آدرس موجود تنظیم می کنند.کلا دو روش کلی برای این مکانیزم عنوان شده که مهمترینش Recursive هستش.روال بدین صورته که شما بعد از وارد کردن آدرسی ابتدا اون آدرس باید به آدرس آی پی تبدیل بشه پس به DNS سرور تحویل داده میشه.اگه آدرس در کش بود که سریعا پاسخ داده میشه وگرنه باید به سرور مرحله بالاتر که در تنظیمات،آدرسش گفته شده رجوع بشه.خب اگه اونم نداشت همینطور ادامه پیدا می کنه تا در نهایت به سرور Root برسه. در این سرور مشخصه چه سروری این آدرس رو داره(مثلا اگه .com باشه یا .ir به سرور مربوط به اون داده میشه.)همین روال ادامه پیدا می که تا به آدرس دست پیدا بکنه.بعد از همین مسیر اومده آدرس رو به مبدا که همون DNS سرور ما بشه تحویل میده واون هم به ما.مشکل این روش اینه که اولا خیلی از عناصر موجود در این مکانیزم باید سرباراضافی رو تحمل کنن چرا که ارتباط ایجاد شده تا بدست آوردن آدرس بایستی حفظ بشه و نکته مهمتر اینکه این زنجیره ایجاد شده اگه در نقطه ای قطع شود کار دچار می شود.راه حل اون استفاده از مکانیزم چهره به چهره است.یعنی مثلا در مرجله نخست وقتی به سرور بالا رجوع شد و نبود آدرس سرور بعد به DNS من داده شود و من شخصا خودم این راه را ادامه دهم.در این راه حل فقط یک عنصر با ما درارتباط خواهد بود و در نتیجه سربار کمتر و قابلیت اطمینان بهتر.بعد از اون بسته های HTTP در لایه کاربردی ساخته می شه و در لایه انتقال آدرس پورت زده میشه که برای وب 80 هستش و به لایه آی پی داده میشه و اون هم دیتا لینک و فیزیکی.درسمت مقابل هم روال برعکس همین .

abasfar
جمعه 20 مرداد 1391, 15:12 عصر
ممنون از پاسخ شما
حالا این IP که از DNS برگشت داده میشه چه جوری GET میشه که هاست تشخیص میده کدام وب سایت از چندین وب سایت اپلود شده هست؟ و تو این میا ن A , .. چه نقشی دارند؟

aram_2
شنبه 21 مرداد 1391, 01:19 صبح
و تو این میا ن A , .. چه نقشی دارند؟ منظورتون رو نفهمیدم بیشتر توضیح بدید

abasfar
شنبه 21 مرداد 1391, 07:58 صبح
ممنون از پاسخ شما
تو هر سرور ،سرویس هاستینگ ارائه میشه که میتونیم به چندین قسمت تقسیم کرده و در هرکدام یک سایت اپلود کنیم ، حالا DNS بعد از تبدیل دامنه به IP ، IP این سرور رو میده حالا توسط این IP ما دستور GET رو میفرستیم به سرور حالا سرور از کجا متوجه میشه ما کدام سایت رو میخوام UP کنیم؟
خوب تو عکس زیر نشان دادم مثلا A و.... اینها یعنی چی ؟
91072