PDA

View Full Version : RMI و Servlet



fshb_ 1370
شنبه 21 مرداد 1391, 11:16 صبح
سلام دوستان
من در مورد servlet و RMI در اینترنت سرچ کردم. در مورد servlet مطلبی پیدا نکردم که بتونم مفهومش و موارد استفاده اون درک کنم. کسی میتونه به من کمک کنه و ی توضیحی در موردش بده.

RMI ،وقتی متدی که می خواهیم call کنیم یا object هایی که در یک متد استفاده میکنیم در یک ماشین دیگه یا با JVM متفاوتی اجرا بشه. به این میگن RMI? آیا RMI یک تکنولوژیه؟ یعنی ی روش هستش؟

ممنون

javaphantom
شنبه 21 مرداد 1391, 21:48 عصر
در مورد RMI or Remote method Invocation کاملا درست فهمیدی. فرض کن من یک برنامه با جاوا نوشتم مثلا یک کلاس که دو عدد بهش می دی باهم جمع می کنه و جواب بر می گردونه. شما از یک کامپیوتر دیگه می خوای دیگه اون متدود رو ننویسی و بجاش از متدی که توی کامپیوتر من نوشته شده استفاد کنی. چون هر دو به یک زبان برنامه نوشتیم یعنی جاوا از تکنولوژی RMI جاوا استفاده می کنیم.

servlet : ببین عزیزه من قدیم ما که هنوز جاوایی نبود PHP یا ASP نبود ولی سرور بود کلاینت هم بود. این دو چه جوری باهم حرف می زدن ؟ از طریق SOCKET تحت یک protocol ی با چه زبونی معمولا c. تا اینکه اومدن این سرور ها رو با یک protocol استاندارد پیاده سازی کردن مثل Http or FTP بعد اومد یک سری فایلهای کتاب خانه ای نوشتن با زبان c که کلاینت ها بتونن راحت با سرور صحبت کنند که به این فایلهای کتابخانه ای Common Gateway Interface با CGI گفته می شد.

وفتی زبانهای مختلف می یان سمت سرور رو می نویسن باید فایل های کتابخانه ای هم درست کنند به همان زبان که کلاینت هایی که با اون زبان کار می کنند بتونند از این فایلهای کتابخانه ای که هم زبان هستند استفاده کنند. در جاوا چون سمت سرور فقط زبان جاوا می فهمه پس باید CGI هم با زبان جاوا باشه. servlet همان CGI برای تکنولوژی جاوا هست. که خواصی داره که هر کلاسی از اون ارث ببره دارای اون خواص می شه که بهش می گن SERVLET و بهت کمک می کنه با HTTP PROTOCOL بتونی کار کنی