PDA

View Full Version : سوال: سوال در چگونگی ایجاد شکلها و نمودارها



masoud.a
پنج شنبه 20 مهر 1391, 20:49 عصر
سلام.
میخواستم با شکل و نمودار چیزهایی مثل ولتاژ سخت افزار رو نشون بدم که با کم و زیاد شدنش اون شکل هم عوض شه.با TeeChart میشه این کارو کرد؟ اگه میشه چطوری؟

9384893849

barnamenevisforme
پنج شنبه 20 مهر 1391, 21:34 عصر
سلام
شما بیشتر منظورتون Graph هست،یعنی نمایش یک مقدار وابسته به زمان
همین عبارت رو جستجو کنید،انشالله به نتیجه میرسید.
در مورد شکل پایین هم Gauge مناسب تر به نظر میرسه.

masoud.a
پنج شنبه 20 مهر 1391, 23:20 عصر
ببخشید،میشه آدرس یه سایت برای آموزش یا معرفیشون بدید؟خودم چندجا گشتم پیدا نکردم

r. salehi
جمعه 21 مهر 1391, 02:01 صبح
سلام
مجموعه کامپوننتهایی مثل DevExpress فکر میکنم کنترلهای خوبی برای کار شما داشته باشه. ورژن های بالای این مجموعه را می تونید تو بازار پیدا کنید البته تو سایت SoftGozar.com هم هست که با پرداخت یک حق عضویت قابل قبول میتونید دانلودشون کنید. عکسهای زیر نمونه هایی از کنترلهای مورد نظره. البته کار کردن باهاشون یک کمی نیاز به وقت گذاشتن و یادگیری و خوندن هلپهاشون داره. اما نتیجه خیلی خوب و شکلیل و در عین حال پرقدرتی میده.
امیدوارم بدرتون بخوره.
9386293863938649386593866http://barnamenevis.org/images/misc/pencil.png

masoud.a
جمعه 21 مهر 1391, 22:41 عصر
میشه بپرسم از این کامپوننتها اصلا میشه تو VB.net استفاده کرد؟ چندجائی که دیدم نوشته بود ASP.net و...

barnamenevisforme
شنبه 22 مهر 1391, 17:03 عصر
سلام
یه سر به این تاپیک (http://barnamenevis.org/showthread.php?322974) بزنید.

r. salehi
شنبه 22 مهر 1391, 17:55 عصر
میشه بپرسم از این کامپوننتها اصلا میشه تو VB.net استفاده کرد؟ چندجائی که دیدم نوشته بود ASP.net و...

بله اکثر این کامپوننتها هم با ASP.Net هم با VB.Net و هم با C#‎‎.net کار می کنند. البته یک نکته ای را در خصوص کامپوننتها باید مد نظر داشته باشید چون من خودم باهاش اساسا درگیر بودم. شما تعداد زیادی کامپوننت پیدا می کنید که البته تعداد انگشت شماری از اونها کامل و حرفه ای هستند. اما دردسر از زمانی شروع میشه که بخواهید انتخاب کنید. من خودم توی همین سایت چند بار نظر خواهی کردم که نظر دوستان در خصوص بهترین کامپوننت چیه. به غیر از تنی چند از دوستان که با مسئله حرفه ای و فنی برخورد کردند بقیه اکثرا در این خصوص کاملا سلیقه ای اظهار نظر می کنند که من را حسابی سردر گم کرد.
به نظرم بهتره در ابتدای کار ببینید چه کنترلهایی با چه خصوصیاتی از کامپوننت مد نظر شماست و بعد کدوم یک از کامپوننت ها در فیلد مدنظر شما محصولات بهتری ارائه کردند.
یک مسئله دیگه اینه که بعضی از این کامپوننت ها بسیار مفصل و پیچیده هستند و کارکردن با اونها با کنترلهای معمولی ویژوال استادیو کاملا متفاوته ونیاز به وقت گذاشتن، تمرکز و مطالعه دارند. اما بعضی از اونهاه ساده هستند اما ممکنه قدرت آنچنانی در اختیار شما قرار ندهند.
مورد دیگه سرعت کامپوننت هاست. بعضی از این کنترلهای ارئه شده سنگین هستند و کند.
خیلی از دوستان اکیدا توصیه می کنند که از کامپوننت استفاده نکنیم و خوب بعضا هم دلایل منطقی ارائه می کنند مثلا میگن برنامه بعد از مدتی خراب میشه چون کامپوننتها همگی کرک شده هستند و دلایلی از این دست که قابل توجه هستند و به راحتی میتونید توی همین سایت پیداشون کنید و بعد از مطالعه اونها تصمیم بگیرید. اما از نظر خودم با توجه به فیلد مورد علاقه ام در برنامه نویسی که بانکهای اطلاعاتیه، این کامپوننتها به شدت کار منو راحت می کنند و امکاناتی در اختیارم قرار میدند که با کنترلهای استاندارد ویژوال استادیو به این راحتی ها قابل دستیابی نیستند.
من در حال حاضر از DevExpress استفاده میکنم که دیتا گریدهای خیلی خوب و شکیل و پرقدرتی داره. نمی تونم این کامپوننت را مثلا با کامپوننتهای DotNetBar مقایسه کنم چون عملا از DotNetBar استفاده نکردم. اما از DevExpress گرچه خیلی مفصل و پیچیده است، کاملا راضی هستم.
امیدوارم تونسته باشم کمکی بکنم

masoud.a
شنبه 22 مهر 1391, 22:02 عصر
خیلی ممنون از جوابتون

masoud.a
یک شنبه 23 مهر 1391, 18:53 عصر
برنامه ای کامپوننتDevExpressها رو بهش Add کردم وقتی یکیو رو فرم میگذارم اجرا نمیشه چرا؟فک کنم واسه اینه که خوب patch نشده.
93986