PDA

View Full Version : مرکز نرم افزار ایران اولین و جامعترین مرکز نرم افزارهای مجاز ایران



mdsh1400
شنبه 22 مهر 1391, 10:40 صبح
WWW.IRANSOFTCENTER.IR

یکی از چالش ها و مشکلات پیش روی تولیدکنندگان نرم افزاری در ایران، نبود چرخه صحیح عرضه و تقاضا در حوزه نرم‌افزار است که همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای فعالان تولید و مصرف این صنعت شده است. برای رفع این نقیصه، بانک اطلاعات جامع نرم افزار و رسانه‌های دیجیتال ایران با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی مجوز شماره 151/89 در سال 1386 تشکیل شد و در فاز اول توانست 12000 محصول نرم افزاری تولید داخل شامل‌ نرم‌افزارهای چند‌رسانه‌ای، ‌تلفن همراه، اتوماسیون، مخابرات، بازی‌های رایانه‌ای و... را که توسط 2770 شرکت و یا موسسه نرم افزاری تولید شده‌بود شناسایی و ثبت و از طریق پایگاه‌اینترنتی (وب سایت)www.emediadb.ir اطلاع رسانی و عرضه نماید. در حال حاضر این بانک با 5780 عضو اولین و بزرگترین بانک اطلاعات در این زمینه محسوب می‌شود.
به دنبال درخواست مکرر اعضاء و مراجعین به این بانک اطلاعات و نیز احساس خلاء در زمینه عرضه محصولات نرم‌افزاری، در فاز دوم، موسسه فرهنگی دیجیتال رایان طلیعه با مشارکت معاونت رسانه های مجازی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و همراهی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به طراحی و راه‌اندازی مرکز نرم افزار ایران (Iran Soft Center) کرده‌است


* اهداف و سیاست‌های مرکز نرم‌افزار ایران


1- عمومی‌سازی و ترویج فرهنگ استفاده از نرم‌افزار در اقشار مختلف اجتماعی
2- ایجاد زیرساخت‌ها و تأمین بانک‌های اطلاعاتی جهت بهره‌برداری در سیستم IPTV که به زودی در کشور فعال خواهدشد.
3- ایجاد زمینه‌های مناسب در تعاملات نرم‌افزاری در بین تولیدکنندگان نرم‌افزاری کشور به منظور تولید نرم‌افزارهای خاص و پیشرفته و مورد نیاز در سطح ملی.
4- فراهم نمودن بسترهای لازم جهت تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی در حوزه نرم‌افزاری در بخش خصوصی
5- ایجاد زمینه‌های آشنایی و دسترسی مصرف‌کننگان به نرم‌افزارهای مورد نیاز خود به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن.
6- ایجاد زمینه‌های رقابتی سالم در تولیدکنندگان به منظور ارتقاء سطح محتوایی، امنیتی و کیفی نرم‌افزارهای تولیدی در کشور با رعایت استانداردهای لازم.

* تسهیلات و امکانات فراهم آمده در مرکز نرم‌افزار ایران برای خریداران



1- ایجاد شبکه مستقل و سیستم خرید، فروش و توزیع پستی نرمافزارهای مجاز ایران تحت عنوان طلیعه گستر نرم‌افزار ایران «تگنا» در پست جمهوری اسلامی.
2- کلیه خریدهای نرم‌افزاری که توسط مشتریان از طریق این مرکز خریداری گردد، با پست سفارشی به قیمت 500 تومان و با پست پیشتاز با قیمت 1480 تومان در سراسر کشور با یک نرخ واحد در محل تحویل و وجه آن دریافت خواهدشد.
3- ایجاد شبکه توزیع پیک فوری (موتوری) در تهران .
4- فروش تلفنی محصولات نرم‌افزاری موجود در مرکز نرم‌افزار ایران به همراه مشاوره و راهنمایی کارشناسان مربوطه.
5- ایجاد غرفه‌های اختصاصی نرم‌افزار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند شهروند، رفاه و... در سطح شهر تهران و شهرستان‌ها جهت عرضه و فروش مستقیم محصولات نرم‌افزاری .

* آشنایی با مرکز نرم افزار ایران


1- کلیه محصولات نرم‌افزاری مجاز ایران برای اولین بار به صورت یکجا به همراه اطلاعات کامل فنی و محتوایی هر محصول و تولیدکننده آن در این مرکز ارائه گردیده است.
2- در این پرتال و مرکز زیرساخت‌های لازم جهت ارائه کلیه نرم‌افزارهای سرویس محور در قالب سیستم IPTV فراهم گردیده و به زودی در این سیستم قرار خواهدگرفت.
3- در این مرکز با توجه به تسهیلات فراهم شده امکان خرید و تحویل آن به ساده‌ترین، سریع‌ترین و علمی‌ترین روش ممکن فراهم گردیده است.
4- کلیه نرم‌افزارهای ارائه شده در این مرکز دارای هولوگرام و مجوز نشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مراجع ذیصلاح می‌باشند.
5- در این مرکز همه نوع نرم‌افزار اعم از فرهنگی، اتوماسیون، مخابرات، شبکه، کاربردی، بازی‌های رایانه‌ای، صوتی- تصویری و... ارائه خواهدشد.
6- خریداران با برقراری ارتباط با این مرکز با راهنمایی و مشاوره کارشناسان مرکز به نرم‌افزار مورد نظر خود دسترسی خواهندیافت.
7- در این مرکز امکان ارائه نرم‌افزارها و سیستم‌های خاص و پیشرفته (از قبیل انواع CRM، ERP، GIS، GPS، MRP، SCM و...) برای تولیدکنندگان فراهم گردیده است.
8- نرم‌افزارهایی که نیازمند نصب، راه‌اندازی و پشتیبانی هستند و به صورت بسته (Pack) قابل ارائه نمی‌باشند، دموی آن تقدیم خواهدشد و در صورت نیاز خریدار مراحل خرید اقدام انجام می‌شود.
9- نرم‌افزارهای ارائه شده از طریق این مرکز دارای گارانتی تعویض و پشتیبانی می‌باشد.
10- در مرکز نرم‌افزار ایران، بستر ارائه انواع خدمات مشتری محور اعم از خدمات آموزشی، خدمات مشاوره‌ای و... فراهم گردیده است.


* مزایای عضویت در مرکز نرم افزار ایران برای تولیدکنندگان


1- بهره مندی از بازاریابی و فروش محصولات توسط کارشناسان مرکز نرم افزار ایران .
2- بهره‌مندی از عضویت رایگان در سیستم پست مستقیم «تگنا» برای شرکت‌های عضو مرکز نرم افزار ایران .
3- مشاوره و راهنمایی به خریداران در جهت معرفی محصولات مورد نظرشان .
4- بهره‌گیری از توان رسانه ملی در تبلیغ و اطلاع‌رسانی رایگان محصولات برتر نرم‌افزاری در فرصت‌ها، مراسم‌ها، مناسبت‌ها، نمایشگاه‌ها و... .
5- کمک به ارتقاء رنکینگ وب سایت شرکت ها و موسسات عضو مرکز نرم افزار ایران در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و....
6- ارائه نرم افزار فروشگاه ساز رایگان به اعضاء مرکز نرم افزار ایران به همراه سرویس پشتیبانی .
7- لینک وب سایت کلیه اعضا به وب سایت مرکز نرم‌افزار ایران (WWW.IRANSOFTCENTER.IR).

* فعالیت‌های در دست اقدام مرکز نرم افزار ایران


مرکز نرم افزار ایران در فاز سوم خود راه اندازی سیستم فروشگاه‌های زنجیره ای خرد و کلان در سراسر کشور با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود مانند فروشگاه‌های شهروند، اتکا، رفاه، فرهنگسراها، شهرکتاب‌ها و ... و نیز استفاده از سیستم‌های مختلف فروش مانند تلفن گویا، سیستم‌های نمایشگاهی، سیستم‌های مناسبتی و ... را در دستور کار دارد که در آینده‌ای نزدیک شروع به کار خواهند کرد .

* تولیدکنندگان و فعالان حوزه نرم‌افزار


می‌توانند جهت آشنایی بیشتر و اطلاع از نحوه ارتباط و همکاری با مرکز نرم‌افزار ایران، با شماره‌های 30-88594128(021) (واحد تولیدکنندگان) تماس حاصل فرمایند.

*روش‌های دسترسی مصرف‌کنندگان به محصولات موجود در مرکز نرم‌افزار ایران


1- تهیه و خرید از طریق سایت
WWW.IRANSOFTCENTER.IR
2- تهیه و خرید از طریق تماس با شماره
88594272 (30 خط)
3- تهیه و خرید نرم‌افزارهای مورد نظر از طریق سیستم پیامکی مرکز