PDA

View Full Version : گفتگو: ترجمه کردن کتابهای apress



bahar_1984_n
شنبه 25 آذر 1391, 12:20 عصر
سلام به همه دوستان
من و همکارم قصد داریم کتابهای Apress که از بهترین کتابهای برنامه نویسی هستند و متاسفانه ترجمه نشده هستند و به زبان اصلی میباشند رو به یه مترجم بدیم و ترجمه کنه.

من قصد دارم یه نظرسنجی بذارم ببین آیا کسی تمایل داره این کتابها ترجمه بشن .چون به هر حال این مترجم مبلغی رو دریافت میکنه و ما باید هزینه اش رو بدیم و باید بعدش این پی داف های ترجمه شده رو خیلی رزون مثلا 5000 بذاریم برا دانلود که به درد همه برنامه نویسا بخوره و هم قیمتش مناسب باشه.

حالا از شما دوستان و کسانی که تمایل دارند این کتاب ترجمه بشه و خواهشتا در نظرسنجی شرکت کنند تا ما بتونیم تخمین بزنیم چقدر تقاضا هست و آیا با این تقاضا میتوانیم هزینه برا یمترجم پرداخت نماییم

خواهش میکنم در نظرسنجی شرکت نمایید و شما مدیر تالار خواهشتا این پست رو حذف نکنید چون نیاز مبرم همه برنامه نویسا به یک مرجع خوب حس میشه.

توجه کنید این کتابها از بهترین کتابها هستند.
Apress.Ultra.fast.ASP.NET.Oct.2009
Beginning_ASP.NET_E-Commerce_in_CSharp
Pro_ASP.NET_for_SQLServer
Beginning C Sharp 2008

Cybersilent
شنبه 25 آذر 1391, 15:02 عصر
من این کتاب ها رو پیشنهاد می کنم.
97_things_every_programmer_should_know

97_things_every_project_manager_should_know

چون هیچوقت قدیمی نمیشه و تقریبا هم برای حرفه ای و هم مبتدی مناسب هست ، و مشابه دیگری هم ندارند.

bahar_1984_n
شنبه 25 آذر 1391, 16:18 عصر
خیلی خوبه.میشه اینها رو هم اضافه کرد به لیست کتابها
خواهشتنا دوستان حمایت کنید و به سوال نظرسنجی پاسخ دهید این یک ایده بزرگ برای جامعه برنامه نویسی هست .اگه این کتابها ترجمه بشن خیلی از مشکلات برنامه نویسا حل میشه.

saeed31641
شنبه 25 آذر 1391, 16:46 عصر
اگه ترجمه اش روان باشه من حاضر

sanay_esh
شنبه 25 آذر 1391, 17:21 عصر
با سلام خدمت شما دوستان عزیز

بنده نظر 3 را انتخاب کردم به دلایل بسیار زیادی که در چندین سال تجربه و خواندن کتابهای برنامه نویسی داشتم

ابتدا اینکه یک مترجمی که میخواهد یک کتاب تخصصی را ترجمه کند باید از این رشته و مطالب تخصصی آن سر دربیارد و علم کافی را داشته باشد مانند آقای مهندس راد که خودش یک برنامه نویس هستند و هم مترجم و هم مولف هستند

از طرفی هر برنامه نویسی که بخواهد کتاب فارسی بخواند بهتر است که همین کتابهای حاضر و ترجمه شده اساتید محترم که در انتشارات ایرانی یه چاپ رسیدند بخواند ...

حال برنامه نویس خواند و برنامه نویس حرفه ای شد دیگر نیاز علمی او فراتر از کتابهای فارسی میرود و خود دنبال کتابهای مرجع میگردد ..

این کتابهایی که شما لیست کردید از ابتدا شروع میکنند و برای برنامه نویسان مبتدی که میخواهند برنامه نویسی را یاد بگیرند بسیار خوب است و ترجمه فارسی آن به درد برنامه نویسان حرفه ای نمیخورد

چون برنامه نویس حرفه ای به دنبال بخشی از کتابهای رفرنس مانند کتابهای فوق است ...

این یک نظر شخصی است و بدون هیچ منظوری نوشته شده است .. در هر حال ترجمه هر کتاب علمی به زبان فارسی به نظر بنده اشتباه است

بقول یک استاد بسیار بزرگ و شامخ کشور به نام دکتر تقی یاره ( مدیر گروه دانشکده پردیس دانشگاه تهران ) زبان فارسی یک زبان ادبی است نه زبان علمی !!!

bahar_1984_n
شنبه 25 آذر 1391, 21:16 عصر
ممنون از نظرات شما.بله البته خود من و همکارم چند سال هست برنامه نویسی و طراحی وب انجام میدیم البته حرفه ای نه.ولی قراره ما ویرایشات رو انجام بدیم.ولی خوب اگه میشه کتابهای آقای راد را هم معرفی کنید در این پست .به هر حال نیازهای عده ای رو برطرف میکنه.
ولی من هنوز نتونستم کتابهای ایشون رو پیدا کنم

Behrouz_Rad
شنبه 25 آذر 1391, 21:19 عصر
ولی خوب اگه میشه کتابهای آقای راد را هم معرفی کنید در این پست .به هر حال نیازهای عده ای رو برطرف میکنه.
ولی من هنوز نتونستم کتابهای ایشون رو پیدا کنم

کتاب های بنده رو می تونید در آدرس زیر ملاحظه، و از طریق همین آدرس تهیه بفرمایید.
http://www.pendarepars.com/writers/view/8

bahar_1984_n
یک شنبه 26 آذر 1391, 10:50 صبح
البته من دیروز سرچ کردم و پروفایل شما رو دیدم و کتابها رو دیدم.خیلی عالی هست دستتون درد نکنه.امیدورام موفق باشید.یادم پارسال میخواستم کتاب سی اس اس شما رو تهیه کنم که گفتید چاپش تموم شده و خداروشکر در سایت پندار پیداش کردم.