PDA

View Full Version : سوال: وقتی دو String Table در Resource می گذارم نمیتوانم با هر دو کار کنم...!



mbscreater
دوشنبه 09 بهمن 1391, 23:01 عصر
سلام. در شکل زیر می بینید که در Res ، دو String Table گذاشته ام.

99178

وقتی مینویسم:
Text1.Text = LoadResString(101)
عبارت "A1" را به من نشان می دهد.

اگر بخواهم عبارت "B1" را نشان بدهد چه بنویسم؟

Hashemvp
چهارشنبه 11 بهمن 1391, 08:03 صبح
دوست عزیز اگه همین نمونه سورس رو بذارید بهتر میتونیم کمک کنیم
موفق باشی

mbscreater
چهارشنبه 11 بهمن 1391, 09:48 صبح
دوست عزیز اگه همین نمونه سورس رو بذارید بهتر میتونیم کمک کنیم
موفق باشی

این هم نمونه ی سورس
99251

Hashemvp
پنج شنبه 12 بهمن 1391, 09:26 صبح
دوست عزیز من سورس شما رو نگاه کردم و در مورد هم تحقیق کردم ولی چیزی ک شما میخوای توی ویبی امکان پذیر یست
بخاطر اینکه اصلا قابلیت ستون گذاری رو نداری و دسترسی به ستون ک بشه به عنوان ی پایگاه داده همراه استفاده کرد ازش
برای چند زبانه کردن برنامه میخوایید استفاده کنید
ک پیشنهاد میکنم از نحوه فایل ini استفاده کنید ک خیلی راحت تر هم هست
موفق باشی

mbscreater
پنج شنبه 12 بهمن 1391, 21:32 عصر
دوست عزیز من سورس شما رو نگاه کردم و در مورد هم تحقیق کردم ولی چیزی ک شما میخوای توی ویبی امکان پذیر یست
بله من هم تو سایت های فارسی گشته بودم و پاسخ اون رو پیدا نکردم. حتی تو فروم های خارجی هم رفتم که این سوال رو مطرح کرده بودن و با علم ناقصم برای خودم ترجمه کردم و فهمیدم که اونجا هم بی جواب مونده.




برای چند زبانه کردن برنامه میخوایید استفاده کنید
ک پیشنهاد میکنم از نحوه فایل ini استفاده کنید ک خیلی راحت تر هم هست
نه برای چند زبانه کردن نمی خوام. دارم بازی "دوتایی ها" میسازم(بازی دوتایی ها تشکیل شده از جدولی با متون پنهان. روی هر خانه که کلیک میکنیم متن آن آشکار می شود. باید دو متن مربوط به هم انتخاب کنیم تا امتیاز بگیریم. شاید در نرم افزار "صبا قرآن برای کودکان" نمونه ی آن را دیده باشید. در نوع دیگری از این بازی به جای متن از تصویر استفاده می شود.)
میخوام سوال و جواب های بازی توش باشه. به طور اتفاقی چند سوال و جواب انتخاب میشه و در بازی قرار می گیره.
از فایل ini بلد نیستم استفاده کنم و کاربردش رو هم نمی دونم.
الان دارم از فایل txt استفاده میکنم. کدهای برنامه رو هم نوشتم.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
استفادم از فایل txt اینطوریه: تمام متن سوال و جواب ها را در یک خط نوشته ام. (برای مثال) به این شکل:
متن سوال1_متن جواب1 ^ متن سوال1_متن جواب1 ^ متن سوال1_متن جواب1 ^ متن سوال1_متن جواب1 (و...)

اصطلاحا "متن سوال_متن جواب" را "جفت عبارت" مینامم.
متن هر سوال را از جوابش با آندرلاین ( _ ) جدا کرده ام و متن هر جفت عبارت را از جفت عبارت بعدی، با علامت توان (^) جدا می کنم.
برنامه نویسی را طوری انجام داده ام که سوال و جواب ها را از هم تفکیک میکند و به حافظه می سپارد و بعد آن ها را در بازی استفاده می کند.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

الان با این روش برنامه نویسیش انجام شده. یعنی با استفاده از فایل txt.
کار با ini بلد نیستم! با اون آسون تره؟

Hashemvp
جمعه 13 بهمن 1391, 06:16 صبح
دوست عزیز زیاد فرقی با هم ندارن از ini هم ب اون روشی ک برنامه نویس دوست داره استفاده میشه

ولی از نظرم اگه میخوای بازی درست کنی از بانک اطلاعاتی اکسس استفاده بهتره
چون هم منظم تره هم دردسرش کمتره فقط دردسرش برای نصب روی سیستم دیگران ی خورده اذیت میکنه اگه اشنایی با فایل نصب نداشته باشی

ولی خوب استفاده از فایل txt هم خوبه ولی اینکه تمام سوال ها و جواب ها براحتی اشکار هستن فکر نمیکنم برای بازی جالب باشه

من همون بانک اطلاعاتی اکسس رو پیشنهاد میکنم هم اینکه بعد تعداد سوال و مراحل بازی رو میتونی براحتی افزایش بدی
هم اینکه میتونی پسورد برای بانک بذاری ک کسی سوال ها رو نبینه هر چند امنیت این هم نزدیک ب صفره ولی خوده صفر نیست:لبخند:

موفق باشی

mbscreater
جمعه 13 بهمن 1391, 10:15 صبح
اینکه تمام سوال ها و جواب ها براحتی اشکار هستن فکر نمیکنم برای بازی جالب باشه
آشکار نیستن. فایل txt به صورت Resource درون فایل exe ی بازی قرار داره.
وقتی کاربر بازی رو اجرا میکنه فایل txt در کنار فایل exe ذخیره میشه. در همین مدت زمانی که فایل txt در کنار فایل exe ذخیره شده؛ برنامه متن اون رو لود میکنه و فایل txt رو حذف میکنه.
این اتفاقات اون قدر سریع انجام میشه که کاربر نمیتونه حتی ظاهر شدن یک لحظه ای فایل txt رو ببینه!

-------------------------------------
امّا مشکل احتمالی...
مشکلی که میترسم در استفاده ی از فایل txt پیش بیاد به خاطر حلقه هایی است که در این روش استفاده میشه. چون برنامه با استفاده از حلقه ی (مثلا) For/Next کل متن رو بررسی میکنه تا علامت های توان(^) رو توش پیدا بکنه. اگر متن فایل txt زیاد باشه (مثلا 400 - 500 تا سوال توش باشه)؛ممکنه کامپیوتر چند ثانیه ای هنگ بکنه.
(البته نکته ی مثبت اینه که این حلقه فقط موقع Form_Load فعالیت می کنه. یعنی این هنگ کردنِ احتمالی فقط یک بار اتفاق می افته.)
---------------------------------------

فعلا قصد استفاده از بانک اطلاعاتی اکسس رو ندارم.
آیا استفاده از فایل ini این مشکل احتمالی رو برطرف میکنه؟
(توجه دارید که در صورتی مشکل هنگ کردن حل میشه که احتیاجی به خوندن کل متن با استفاده از حلقه های For/Next و... نباشه)

Hashemvp
شنبه 14 بهمن 1391, 04:25 صبح
دوست عزیز
فایل های ini برای اینکاری ک شما میخوای انجام بدی هیچ فرقی با اون txt نداره فکرتو الکی مشغولش نکن

برای جلو گیری از هنگ کردن هم بهتره ک اینکارو بکنی
ی صفحه لوگین درست کنی
و همون اول ک اجرا میشه درصد بارگذاری رو نشون بدی ک کاربر بدونه برنامه داره چیکار میکنه

همون حلقه خوبه منتها این دستور رو توی حلقه ات بذار
Doevent
باعث جلوگیری از هنگ کردن میشه و اینکه میتونی پردازش رو بصورت انلاین نشون بدی
ک چند درصد لود کرده

موفق باشی

mbscreater
شنبه 14 بهمن 1391, 10:21 صبح
آفرین دوست عزیز! خیلی خوب شد!
یه s آخرش جا انداخته بودی:

DoEvents
ضمنا خدمت عزیزان عرض کنم که مشکل متن فارسی این بازی، در تاپیک زیر حل شد:
نوشتن متن فارسی در وی بی (http://barnamenevis.org/showthread.php?379510-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%DB%8C-%D8%A8%DB%8C)
(فقط پست پنجمش هم بخونید کفایت می کنه)