PDA

View Full Version : اتصال به اینترنت



پدرخوانده
شنبه 06 اسفند 1384, 13:32 عصر
به دنبالی کدی جهت تست وجود اینترنت (آیا به اینترنت متصل است یا خیر؟) و همچنین در صورت عدم اتصال درصورت وجود تعریف کانکشنی برای سیستم (در صورت وجود) از طریق همان تعریف به اینترنت متصل شود؟
طبق جستجویی که داشتم یکی از دوستان نمونه سورسی هم ارائه داده بودند (با استفاده از کامپونت ras) ولیکن پاسخگوی نیاز من نشد؟
و مشکلی هم که داشت این بود که بعد از اتصال آیکون مربوطه را در خط تاکس بار نمایش نمی داد و جهت قطع اتصال حتما از طریق خود برنامه باید اقدام کرد (که در چند مورد از طریق خود برنامه نیز جوابگو نبود)
می خواهم دقیقا مثل خود کانکش اینترنت ویندوز صفحه مربوط (به هنگام شماره گیری) نیز باشد و آیکون هم نمایش داده شده و خود کاربر آن را قطع کند. (و یا در انتهای برنامه توسط کد قطع شود)
و البته موارد دیگری هم بود. (شاید من از آن سر در نیاوردم چرا که به دنبال چند خط کد ساده جهت چک و سپس اتصال به اینترنت هستم) با جستجوی در سایت torry , about.delphi یک سری کد پیدا کردم ولی عمل نمی کرد.
به طول مثال لینک زیر:
http://delphi.about.com/cs/adptips2002/a/bltip1102_2.htm
که با استفاده از یونیت winintel و دستور InternetAutoDial متصل می شود که با پارامترهای مختلف آن را چک کردم فایده نداشت. (و یک سری کد مشابه برای vb پیدا کردم در آنجا نیز عمل نکرد)
و یک سری کد دیگری که در آن می بایستی شماره تلفن و مشخصات کانکش را تعریف کرد که با نیاز من متفاوت بود.
و یک سری کد برای اینکه ببینم به اینترنت متصل است (ولی دائم جواب می داد که به اینترنت متصل است حالا آنکه اینطور نبود) که تمامی از تابع InternetGetConnectedState استفاده می کردند (شاید به دلیل وجود دو کارت شبکه در سیستم من اینچنین بوده) چرا که همواره می گفت که اتصال به اینترنت از طریق کارت شبکه برقرار است.

نهایتا من موفق به انجام این کار نشدم (تست و سپس اتصال) ممنون میشم به صورت خلاصه (کد) پاسخ بنده را بدهید.

Identifier
شنبه 06 اسفند 1384, 13:39 عصر
با عرض ادب
کارهایی که شما میخواهید انجام بدید در کامپوننتی که در تاپیک زیر گذاشتم جوابگو هست البته نمیدونم با و جود کارت شبکه به مشکلی بر میخورید یا نه ولی فکر نمیکنم بهتره خودتون امتحان بفرمایید

http://www.barnamenevis.org/forum/showthread.php?t=36305

موفق باشید

saniak_robot
شنبه 06 اسفند 1384, 13:50 عصر
ras بهترین کامپوننتیه که من در این مورد پیدا کردم. البته یه سری مشکلاتی داره مثلا اگه خط تلفن مشغول باشه میره توحالت شماره گیری مجدد و نمی شه اون و cancel کرد . اگه شما کامپوننت بهتری پیدا کردید بذارید اینجا تا همه استفاده کنن.

پدرخوانده
شنبه 06 اسفند 1384, 20:11 عصر
با تشکر از دوستان (مخصوصا آقای ذوالقدر)
نمونه ایی که بنده اشاره کردم از سایت دریافت کردم همین نمونه سورس شما (آقای ذوالقدر) بود


طبق جستجویی که داشتم یکی از دوستان نمونه سورسی هم ارائه داده بودند (با استفاده از کامپونت ras) ولیکن پاسخگوی نیاز من نشد؟


ولی همانطور که عرض کردم مشکلی داشت مبنی بر اینکه در صورت برخورد خطا (شماره تلفن یا اکانت و...) خطایی نمی داد و حتی بعد از اتصال آیکونی نمایش نمی دهد و امکان قطع اتصال بصورت نرمال (از طریق disconnect بر روی آیکون اتصال بوجود آمده بر روی taskbar) وجود ندارد و حتما از طریق خود برنامه باید قطع شود و در کل مدیریت خطاها نیز توسط خود برنامه نویس باید کنترل شود (اشغال بودن خط سرور یا کاربر, ایراد اکانت و ....)

همانطور عرض کردم می خواهم خیلی ساده (از طریق dun موجود در ویندوز (آن اتصال که بصورت پیش فرض) است ) وصل شده (این اتصال بصورت نرمال خود ویندوز باشد) یعنی حتی پنجره کوچک شماره گیری نمایش داده شده و در صورت خطا در اتصال, کنترل خطا توسط کاربر انجام شود (یعنی همان حالت ویندوزی به هنگام اتصال به اینترنت باشد) این حالت (ساده) مخصوصا برای زمانی که کاربر می خواهد اتصال را قطع کند مناسب است.

در رابطه با اتصال از طریق همین dun من چند نمونه پیدا کردم که تمامی از تابع InternetAutoDial استفاده می کردند که در یکی از dll های خود ویندوز می باشد (که بصورت api توسط سایر زبانها نیز قابل دسترس است) ولیکن با توجه به پارامترهای تعیین شده در لینک هایی که پیدا کردم موفق به انجام این کار نشدم

پدرخوانده
دوشنبه 08 اسفند 1384, 23:52 عصر
کسی از دوستان راجع به نحوه استفاده از این تابع InternetAutoDial راهنمایی میتونه بکنه؟