kochol
یک شنبه 15 دی 1392, 16:44 عصر
درباره Kochol Game Engine
KGE یک موتور ساخت بازی سورس باز هست که من در زمان هایی که وقت آزاد دارم روش کار می کنم.
با این موتور بازی سیاوش هم ساخته شده و نزدیک 2 مگابایت سورس داره.
این موتور با سی++ ساخته شده است و برای رندر می تونه از d3d9 و opengl استفاده کنه که بصورت پلاگین هستند.
بخش Entity system اش تازه داره ساخته می شه که مولتی ترد هست و شبکه اون هم در حال ساخت هست چون من دارم یه بازیه MMO باهاش می سازم که تا حالا همه چی خوب پیش رفته.
انجین هم بصورت forward rendering و هم به صورت deferred rendering می تونه رندر بگیره و امکانات رندرینگش بدک نیست.
KGE قرار هست کراس پلتفرم باشه و برای ویندوز، لینوکس، مک، اندروید، ای فون و وب خروجی بده ولی انجام این همه کار به تنهایی خیلی می تونه وقت گیر باشه پس به کمک شماها نیاز دارم.
نحوه همکاری
شما می تونید حتی از طریق استفاده از KGE به من کمک زیادی بکنید اینطوری من می تونم باگ ها رو بفهمم و بدونم که انجین روی کامپیوتر های دیگه چه طوری کار می کنه. پس حتی با اجرا کردن مثال های انجین می تونید به من کمک کنید.
یکی دیگه از کمک هایی که KGE خیلی بهش نیاز داره نوشتن مستندات هست اگر هم که تو این بخش کسی بتونه کمک کنه خیلی خوب می شه. آدرس ویکی انجین http://wiki.kge3d.org
درست کردن کامنت ها هم خیلی کمک می کنه تا بشه یه API reference کامل با doxygen ساخت.
سورس کد انجین روی github قرار داره که باعث می شه کار روش آسان بشه و هر کسی که بخواد به راحتی بتونه همکاری کنه.
https://github.com/kochol/kge
کافیه یه اکانت تو github بسازید و بعد پروژه من را fork کنید و شروع به تغییر دادن بکنید پس از اینکه کارتون تموم بشه با ایجاد یک pull request می تونید اون تغییرات را با نام خودتان به انجین اضافه کنید.
اگر توضیحات بیشتری نیاز داشتید هم در این تاپیک سوال کنید.
کارهایی که می تونید انجام بدید.
لیست کارها (https://github.com/kochol/kge/issues?direction=asc&sort=created&state=open) که با easy, medium و hard دسته بندی شده اند.
اگر سوالی در این باره داشتید راحت بپرسید بررسی کدهای انجین هم خیلی می تونه به علاقه مندان ساخت انجین کمک کنه.
KGE یک موتور ساخت بازی سورس باز هست که من در زمان هایی که وقت آزاد دارم روش کار می کنم.
با این موتور بازی سیاوش هم ساخته شده و نزدیک 2 مگابایت سورس داره.
این موتور با سی++ ساخته شده است و برای رندر می تونه از d3d9 و opengl استفاده کنه که بصورت پلاگین هستند.
بخش Entity system اش تازه داره ساخته می شه که مولتی ترد هست و شبکه اون هم در حال ساخت هست چون من دارم یه بازیه MMO باهاش می سازم که تا حالا همه چی خوب پیش رفته.
انجین هم بصورت forward rendering و هم به صورت deferred rendering می تونه رندر بگیره و امکانات رندرینگش بدک نیست.
KGE قرار هست کراس پلتفرم باشه و برای ویندوز، لینوکس، مک، اندروید، ای فون و وب خروجی بده ولی انجام این همه کار به تنهایی خیلی می تونه وقت گیر باشه پس به کمک شماها نیاز دارم.
نحوه همکاری
شما می تونید حتی از طریق استفاده از KGE به من کمک زیادی بکنید اینطوری من می تونم باگ ها رو بفهمم و بدونم که انجین روی کامپیوتر های دیگه چه طوری کار می کنه. پس حتی با اجرا کردن مثال های انجین می تونید به من کمک کنید.
یکی دیگه از کمک هایی که KGE خیلی بهش نیاز داره نوشتن مستندات هست اگر هم که تو این بخش کسی بتونه کمک کنه خیلی خوب می شه. آدرس ویکی انجین http://wiki.kge3d.org
درست کردن کامنت ها هم خیلی کمک می کنه تا بشه یه API reference کامل با doxygen ساخت.
سورس کد انجین روی github قرار داره که باعث می شه کار روش آسان بشه و هر کسی که بخواد به راحتی بتونه همکاری کنه.
https://github.com/kochol/kge
کافیه یه اکانت تو github بسازید و بعد پروژه من را fork کنید و شروع به تغییر دادن بکنید پس از اینکه کارتون تموم بشه با ایجاد یک pull request می تونید اون تغییرات را با نام خودتان به انجین اضافه کنید.
اگر توضیحات بیشتری نیاز داشتید هم در این تاپیک سوال کنید.
کارهایی که می تونید انجام بدید.
لیست کارها (https://github.com/kochol/kge/issues?direction=asc&sort=created&state=open) که با easy, medium و hard دسته بندی شده اند.
اگر سوالی در این باره داشتید راحت بپرسید بررسی کدهای انجین هم خیلی می تونه به علاقه مندان ساخت انجین کمک کنه.