PDA

View Full Version : سوال: خـــــیــــــلــــــِی مهم ==> میشه انجینو اینطوری ساخت ؟؟



GAME_BUILDER
دوشنبه 04 فروردین 1393, 00:05 صبح
سلام من راستش میخام یک انجین بازی سازی با جی ال و سی ++ بسازم برای بازی های ساده ی mmorpg خوب بعدش یک اموزش توپ پیدا کردم که مقدمات رو یاد داده ولی اخه نمیدونم مرده حالش خوب نیست یاچشه داره با java میسازه و ide ش هم اکلیپس هست ولی خیلی کد هاش شبیه به سی ++ هست من تاحالا با جاوا کار نکردم ولی خیلی شبیه بود حالا سوال اینه ایا میشه من طبق این اموزش برم جلو ولی هرکاری که اون میگه رو با ویژوال استادیو و سی ++انجام بدم یا نه به مشکل برمیخورم ؟؟ اینم قسمت اول اموزش که داره میگه چی به چیه شما میتونین تو پروفایلش برین و همه رو نگاه کنین یوتیوب http://www.youtube.com/watch?v=ss3AnSxJ2X8

amin1softco
دوشنبه 04 فروردین 1393, 01:44 صبح
بلاخره بدون مشکل نیست اما با سرچ و اینا می تونی حلش کنی :چشمک:

pswin.pooya
سه شنبه 12 فروردین 1393, 20:51 عصر
کتابهای معروفی مثل موارد زیر رو مطالعه کنی راهکار ساخت رو خود به خود پیدا میکنی:

OpenGL Development Cookbook
Beginning OpenGL Game Programming, Second Edition

البته کتاب زیر هم میتونه خیلی مفید باشه.
Introduction to 3D Game Programming with DirectX 9.0

قبل از هر کاری هم باید در مورد API هایی که میخوای اینکار رو باهاشون انجام بدی تصمیم بگیری مثلا

برای کانتاینرها:

خودت بنویسی
stl
boost
....

برای صورت:

fmod
bass
openal
...

برای فیزیک:

phsyx
bullet
....

برای IO:

API سیستم عامل
sdl
...

سیستم پنجره:

API سیستم عامل
SDL
...


کلا گزینه های زیادی وجود داره که در بیشتر موارد تفاوت آنچانی نیست و سلیقه ای باید انتخاب کنید.

و در پایان حتما از یک موتور از پیش نوشته شده الهام بگیرد. موتورهای قوی ایرانی وجو دارن که امتحانوشون رو پس دادن. از جمله اونها میشه به kge و hmr اشاره کرد که برنامه نویسهای هر دوی اونها توی تالار فعالیت دارن. ( این خودش یه مزیت که الان وجود داره و چند سال پیش همین برنامه نویسها خودشون مجبور بودن از فروم های خارجی استفاده کنن.)

GAME_BUILDER
سه شنبه 12 فروردین 1393, 23:02 عصر
میشه بگین منظورتون از
IO چیه من یکی 2 سال ژیش میخواستم با kge کار کنم و ارتقاش بدم ولی 1- اموزشی از عملکرد سیستم اصلا نیست
2- میخام با دایرکت ایکس 11 کار کنم کا جی ای با 9 هست فکر کنم
یشه در مورد کلیات موتور سازی راهنماییم کنید؟ همش همه گیر میدن به گرافیک یکی در مورد هسته ی موتور نمیگه در مورد ابزار های انجین و...
شما هم تو تیم سورنا گیم هستین درسته حتما به سوالم در این تاژیک میتونین جواب بدین

http://barnamenevis.org/showthread.php?446724-%D9%85%D9%87%D9%85-gt-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%86%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D9%88%D8%B1

pswin.pooya
چهارشنبه 13 فروردین 1393, 23:22 عصر
IO چیه

کیبورد و ماوس و ....



من یکی 2 سال ژیش میخواستم با kge کار کنم و ارتقاش بدم ولی 1- اموزشی از عملکرد سیستم اصلا نیست

داخل فولدرها یکسری پروژه های تست هست که میتونه کمکتون کنه.


2- میخام با دایرکت ایکس 11 کار کنم کا جی ای با 9 هست فکر کنم
دایرکت ۱۱ محدودیتهایی رو ایجاد میکنه. که باعث میشه تمام کمپانی های معروف نسخه ۹ رو هم بدن ( برای سازگاری)


همش همه گیر میدن به گرافیک یکی در مورد هسته ی موتور نمیگه
اتفاقا هسته موتور kge و hmrengine خوب هست. هر چند آب من سپهر تو یه جوب نمیره اما میتونم بهتون اطمینان بدم خیلی تمیز رو موتورش کار میکنه (فقط ساختار جدیدش با سی هست.). kge هم خوب جواب داده. بازی سیاووش خیلی روان اجرا میشه. سرعت بالایی داره و امکانات هسته هم خوبه. آقای محمدی ( kochol عزیز) راهکارهای زیادی رو توی این چند سال تست کرده و خوب هم جواب گرفته.

orache
پنج شنبه 14 فروردین 1393, 00:39 صبح
اخ گفتین باز داغ دل من تازه شد من هربار میرم سمت اینکه منبع جم اوری کنم و شروع کنم به یادگیری ساخت انجین و... پشیمون میشم چون هم مادلینگ هستم و هم بازیسازی رو با انجین ها کار میکنم هی پشیمون میشم میگم خوب بسازم که چی بشه با انجینی که 10 سال روش کار شده مقایسه بشه ؟؟ (انریل 4 ) ولی فقط خیلی علاقه دارم به ساخت انجین خیییییییلی حتی قبل از اینکه برنامه نویسی حتی یاد بگیرم 4 _ 5 سال پیش برام جای سوال بود که دیکارمک چجوری نرم افزار برای ساخت بازی دوم ساخت و علاقه مند شدم
.
حالا پویا جان به نظر شما ممکن هست من 1 نفره حالا زمانش مهم نیست یک انجین بسازم که بشه شبیه به کروم انجین 5 ؟؟ یعنی موتور که بازی arma 3 رو ساختن ؟؟ فقط هم برای 1 بازی انلاین میخام همین نه مثل یونیتی و...
ممنون