PDA

View Full Version : اموزش directx خفن با c++



orache
سه شنبه 12 فروردین 1393, 01:01 صبح
سلام به همه ی دوستان
میدونم نه کسی با DIRECTX کار میکنه نه کسی حوصلشو داره و نه کسی میاد این تاپیکو نگاه میکنه فقط خواستم بذارم :دی
این اموزش خفن هست برای dx10 و dx11 که 35 تا اموزش هست از تمامی مباحثش و به نظر من کامله
braynzarsoft.net

Sasy_1
چهارشنبه 13 فروردین 1393, 11:59 صبح
سلام به همه ی دوستان
میدونم نه کسی با DIRECTX کار میکنه نه کسی حوصلشو داره و نه کسی میاد این تاپیکو نگاه میکنه فقط خواستم بذارم :دی
این اموزش خفن هست برای dx10 و dx11 که 35 تا اموزش هست از تمامی مباحثش و به نظر من کامله
braynzarsoft.net
من نمی دونم چرا همچین حرفی می زنی اما واقعا دستت درد نکنه :لبخند:
کلان تیم ما دنبال این مطالب آموزشی مفیده ... بازم تشکر

orache
چهارشنبه 13 فروردین 1393, 14:32 عصر
غیر از تو فکر نکنم کسی دیگه ای دیده باشه چون directx سخته کسی طرف نمیره واجب ترین چیز تو بازی و انجین directx هست ولی تو ایران اصلا طرف دار نداره (یعنی خوننده نداره :بامزه: ) اگر داشت حداااااقل 1 کتاب مفید براش چاپ میشد !
من 1 بار یه سایت خوب برای دایرکت ایکس پیدا کردم دقیقا 1 هفته بعدش تمامی اموزش هاش پولی شد (110 تا اموزش توپ داشت ) و 1 ماه بعدش سایت پرید وقتی این سایت رو پیدا کردم یعنی همین سایتی که تو لینک بالا هست فورا رفتم کل سایت رو با نرم افزار ها دانلود کردم که بتونم افلاین هم استفاده کنم :قهقهه:
موفق باشی

Sasy_1
چهارشنبه 13 فروردین 1393, 23:07 عصر
حقیقتا من از directX کتاب دیدم توی شهر کتاب (انتشارات ناقوس یک نمونش) ولی می دونم چی میگی ... می خواستیم بریم سمت physx اما از وقتی که MS اعلام کرده داره روی نسخه ی 12 کار میکنه نظرمون برگشت اما خلاصه باید OpenGl رو یه کاریش بکنیم ... البته می دونم که منابع زیادی براش هست تو ایران
شما هم موفق باشی

pswin.pooya
چهارشنبه 13 فروردین 1393, 23:40 عصر
غیر از تو فکر نکنم کسی دیگه ای دیده باشه چون directx سخته کسی طرف نمیره واجب ترین چیز تو بازی و انجین directx هست ولی تو ایران اصلا طرف دار نداره (یعنی خوننده نداره :بامزه: ) اگر داشت حداااااقل 1 کتاب مفید براش چاپ میشد !

برعکس ها. طرفدارهاش خیلی هم زیاده و ایرانیهاش هم از OpenGL کارهای ایرانی جلوترن. نمونه های اون:

سجاد عزیز: seganx.com
سپهر تقدیسیان: hmrengine.com
علی اکبر محمدی (kochol) : kge3d:org
و ...


حقیقتا من از directX کتاب دیدم توی شهر کتاب (انتشارات ناقوس یک نمونش) ولی می دونم چی میگی ... می خواستیم بریم سمت physx اما از وقتی که MS اعلام کرده داره روی نسخه ی 12 کار میکنه نظرمون برگشت اما خلاصه باید OpenGl رو یه کاریش بکنیم ... البته می دونم که منابع زیادی براش هست تو ایران

من اولا دو آتیشه OpenGL بودم. اما کلا به نتیجه رسیدم که تفاوت این دو کمتر از اینهاست که بخوای یکی رو به یکی دیگه ترجیح بدی. من بزرگترین مزیت OpenGL رو توی کراس پلتفرم بودنش میدونم و بخاطر همین هم گزینه من OpenGL هست.

در مورد نسخه های دایرکت هم که به نظر من بعد از ۹ توجه کمی بهش شد. مخصوصا بخاطر لمیت ورژنهای ویندوز. فکر کنم همون ۹ برای ما کافی باشه.
شما هم موفق باشی

orache
پنج شنبه 14 فروردین 1393, 00:42 صبح
ممنون اتفاقا برای من جای سوال بود که چرا تو انریل میشه تو تنظیمات دایرکت ایکس 9 و 11 رو انتخاب کرد ولی هنوز هم نمیدونم چرا :لبخند:
ولی هر موتوری رو دیدم directx توش بود تو یه انجمن خارجی سوال کردم (دریم این کد ) گفتن اصلا opengl رو برای بازی سازی بیخیال شو فقط برای نرم افزار های گرافیکی هست گفت directx خوش کلی زیر مجموعه داره و برای هرکاری نیازی نیست یه کتابخونه ی دیگه اضافه کنی و یاد بگیری نمیدونم دقیقا چی گفت مثل اینکه صدا و تصویر و شیدر و اینجور چیزا رو داره و...
ممنون

pswin.pooya
پنج شنبه 14 فروردین 1393, 01:48 صبح
فتن اصلا opengl رو برای بازی سازی بیخیال شو فقط برای نرم افزار های گرافیکی هست
اول از همه نباید دایرکت ایکس رو با OpenGL مقایسه کرد. بلکه OpenGL مثل Direct3D میمونه و البته دایرکت 3d هم برای بازی سازی بهینه شده اما اینکار در OpenGL به شما واگذار شده. مثلا ماتریسهای دایرکت ایکس آماده هستند و بهینه شده اما OpenGL حتی ماتریس رو هم نداره خودتون یا باید بسازینشون و یا اینکه از کتابخونه آماده استفاده کنید حتی توابع کمکی ساخت ماتریس هم از ویرایش ۳ به بعد حذف شد.


شیدر و اینجور چیزا رو داره

شیدر رو OpenGL هم داره و حتی سر همین شیدرها و نحوه ارتباط با اونها خیلی مانور داده. شیدرهای OpenGL با GLSL و شیدرهای DX با HLSL شناخته میشن. نکته مهم دیگه اینه که شیدرهای OpenGL معمولا چند ماه جلوتر از DX بخاطر ساپورت الحاقی مخصوص سازنده ارائه میشن که البته این به درد بازیسازی نمی خوره. بیشتر برای Demo و از یه کارت گرافیک و یا محصول و یا تو حالت خاص توی برنامه های خاصی استفاده میشه.


فتن اصلا opengl رو برای بازی سازی بیخیال شو

بازی Doom، Quake ، wolf station و Rage از جمله بازهای معروف ساخته شده با OpenGL برای PC. تمامی بازهای PlayStation و کنسولهای غیر xbox و همینطور گوشیهای موبایل هم با OpenGL نوشته شده.

API گرافیکی مهم هست. اما مهمتر از اون تکنیک و خود موتور است که چقدر روش کار شده و چقدر قابلیت انعطاف داره. شاید نقش API گرافیکی کمتر از ۱۰ درصد باشه.

orache
پنج شنبه 14 فروردین 1393, 12:52 عصر
ولفنشتاین :لبخند: بازی 2.5 بعدی همینطور دوم بازی 2.5 بعدی بود اون موقع من منظورم انجین سازی برای بازی های ناب هست من به شخصه فقط انجینی دوست دارم که بشه باهاش بازی انلاین ساخت و گرافیکش هم مثل arma 3 باشه ولی فکر نکنم اون موقع یعنی 20 سال پیش اصلا دایرکت ایکس و اپن جی ال باشه دقیق یادم نیست مثل اینکه اون موقع این 2 باهم بودن و پی از چند سال مایکروسافت جدا کرد خودشو و یک api مستقل به اسم directx زد
ممنون

مزدک شفیعی
دوشنبه 04 آبان 1394, 17:47 عصر
اتفاقا من open GL کار می کنم و اگه از dev c نسخه 5.11 استفاده کنی فقط کارتو بکن و خودش کتابخانه ها را گذاشته