PDA

View Full Version : سوال: ارور Syntax در ویژوال



king_ashbah
جمعه 11 مهر 1393, 14:17 عصر
با سلام خدمت دوستان عزیز من سال سوم هنرستانم و داشتم vb کار میکردم که با ارور Syntax برخورد کردم میشه لطفا بگید چه اروری و راه حلش چیه مرسی

Mori Bone
جمعه 11 مهر 1393, 14:46 عصر
عزیزم من هم کتاب شما رو خوندم و از رو کتاب شما vb6 رو یاد گرفتم. توی کتابتون کامل نوشته شده. گیرم که کتابتون تغییر کرده تو گوگل که نوشته:


Syntax errors are those that appear while you write code. Visual Basic checks your code as you type it in the Code Editor window and alerts you if you make a mistake, such as misspelling a word or using a language element improperly. Syntax errors are the most common type of errors. You can fix them easily in the coding environment as soon as they occur.


مشکلی بود یا نفهمیدی بگو کامل بتوضیحم:چشمک:

ایلیا آخوندزاده
جمعه 11 مهر 1393, 22:34 عصر
سلام و درود
در تکمیل فرمایش دوست عزیزم mori bone باید بگم درصورتی که از کنترل های ado یاdata استفاده میکنی این ارور مربوط به بخش recordset کنترل ado یا Data هست اونو چک کن.

Dr Saeed
شنبه 12 مهر 1393, 15:59 عصر
با سلام خدمت دوستان عزیز من سال سوم هنرستانم و داشتم vb کار میکردم که با ارور Syntax برخورد کردم میشه لطفا بگید چه اروری و راه حلش چیه مرسی

نحو یا Syntax به معنای نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست، در یک زبان (http://www.parsdata.com/pars-portal/software/module-tools/pages-tools-language) می باشد. در علم کامپیوتر، سینتکس یک زبان کامپیوتری، مجموعه ای از قوانین (http://www.parsdata.com/pars-portal/software/module-tools/directive) می باشد که نحوه قرارگیری و ترکیب کلمات، نشانه ها و علایم یک زبان را به صورتی که معنای درستی بدهند مشخص می کند.

یک زبان برنامه نویسی (http://www.parsdata.com/products/custom-programming) مجموعه ای از کاراکترها می باشد که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و توسط کامپایلر یا مفسر به کدهای باینری تبدیل می شوند و عملی را در کامپیوتر انجام می دهند. سینتکس یک زبان، فرم (http://www.parsdata.com/pars-portal/software/module-tools/form-builder) نگارش آن را مشخص می کند. هنگامی که قسمتی از کد یک زبان، دارای اشکالی از نظر نحوه قرار گرفتن کلمات و عبارات در کنار یکدیگر باشد که با قوانین نگارشی آن زبان مطابقت نداشته باشد، Syntax Error به وجود می آید. به عنوان مثال در زبان فارسی جمله ی "علی خوب است" از لحاظ نگارشی درست می باشد و قواعد قرارگیری کلمات و عبارات در زبان فارسی در آن رعایت شده است ولی جمله ی "علی است خوب" دارای اشکال نحوی است زیرا طبق قوانین زبان فارسی فعل در آخر جملات می آید. توجه کنید که سینتکس فقط قوانین قرارگیری درست عبارات در کنار یکدیگر را مشخص می کند و با معنای آن ها کاری ندارد. به عنوان مثال جمله ی "علی سیب است" نیز از لحاظ Syntax درست می باشد، اما از لحاظ معنایی دارای ایراد می باشد. به قوانین (http://www.parsdata.com/pars-portal/software/module-tools/directive)ی که معنای یک عبارت و یا دستور را مشخص می کنند قواعد معنایی (Semantic) گفته می شود.