PDA

View Full Version : سوال: برای طراحی وب سایت از VB.NET استفاده کنم یا C#‎.NET



mmbguide
یک شنبه 11 آبان 1393, 11:16 صبح
سلام به همه

مدیر محترم تالار اگر این موضوع تکراریه بیزحمت قبل از پاک کردن این تاپیک لینک قبلی رو برام بفرستید. ممنون

من VB.NET کار میکردم و الان شروع به یادگیری C# کردم. میخواستم بدونم برای طراحی سایت چه زبانهایی رو باید بلد باشم. اصلا با VB بنویسم بهتره یا با C#
اگر قرار باشه یک سایت شبیه سایت برنامه نویس بسازم چه زبانهایی لازمه؟ بیزحمت کاربرد هرکدوم رو هم بگید. مثلا اگه HTML بلد نباشم آیا اصلا نمیشه سایت طراحد و یا CSS هم همینطور.

ممنون

danialafshari
یک شنبه 11 آبان 1393, 11:29 صبح
با سلام
بهتره در بخش وب مطرح کنید

hsdnhd
یک شنبه 11 آبان 1393, 13:16 عصر
باسلام
برای طراحی سایت حداقل Html و Css احتیاج هست البته جاوااسکریپت،جی کوئری،ایجکس و.... استفاده میشه که برای پویایی بیشتر هست اما دو مورد اول حتمی هستند چون بدون اونها چیزی برای نمایش اصلا وجود نداره دکمه ای وجود نداره که بشه روش کلیک کرد تا مثلا ASP بتونه با دیتابیس ارتباط برقرار کنه بخاطرهمین لازمش دوزبان Html,Css هست حتما اول یادبگیرید.
درمورد سوال دومتون بین سی شارپ و VB :هیچ فرقی نمیکنه اصلا واقعا هیچ فرقی نمیکنه هرکسی هم هرصحبتی میکنه ومیگه این بهتره یا اون از روی تعصبشون به اون زبون هست شما به هرزبانی تسلط بیشتری دارید یا ازش خوشتون میاد باهمون بنویسید به نظرمن با همون VB برنامه نویسی کنید که بهش تسلط دارید و بیخود زبان های اضافی را یاد نگیرید هرکاری که با سی شارپ بشه انجام داد با VB هم میشه انجام داد.البته درآخر این رو هم عنوان کنم شاید دربحث هایی فوق العاده تخصصی وواقعا تخصصی که شاید 1 درمیلیون استفاده بشه در کدنویسی ها یکی اززبان جلوی اون یکی کم بیاره که این هم اصلا تاثیرنداره چون بالاخره شما توی ASP میتونید سی شارپ و VB رو درکنار هم بنویسید وهرجایی هرکدوم کم آوردند میتونید ازاون یکی زبان استفاده کنید.پس به نظرمن سراغ سی شارپ نرید.
درمورد انجمن برنامه نویس اول بگم که این انجمن با VBulletin ساخته ومدیریت میشه که اون هم با PHP نوشته شده و اصلا به ASP مربوط نمیشه البته ASP هم میتونید همچین سیستمی را طراحی کنید ولی خب کمی سخته چون به تیم احتیاجه اگرکسی وقت وحوصله و تخصصش رو هم داشته باشه میتونه بنویسه اما تا وقتی حاضرهست و رایگان چرا ازاول بنویسیم؟میشه از همین سیستم استفاده کنید وقالب های مختلف براش طراحی کنید قالب در اصل تمامی چیزی هست که مشاهده می کنید سیستم VBulletin هسته سیستم هست و عملیات های مختلف را انجام میده یجورایی مثل ویندوز میمونه و قالب یک تم می باشد که برای تبدیل ظاهر استفاده میشه و اما درمورد کاربردهرکدام:
Html: ساختار کلی سایت را می سازد مثلا توی وسط صفحه می خواهیم بنویسم به نام خدا اون رو با Html مینویسم.
Css: حالا میخواهیم متنی که نوشتیم را رنگشو عوض کنیم فونت یا سایزش رو عوض کنیم که برای اینکار از Cssاستفاده میکنیم.
Javascript:این زبان و کتابخانه های اون که شامل Jquery ,ajax میشن برای این استفاده میشن که مثلا بخواهی وقتی ماوس رفت روی متن اون متن بچرخه یا تغییر مکان بده البته با در آخرین نسخه Css یعنی Css3 این امکان بهش اضافه شده وازش جاوابرای اینکارخیلی کم استفاده میشه ولی به عنوان مثال براتون عرض کردم میتونید اسلایدرها را هم مثالی کامل برای جاوا متوجه بشید اما درمورد کتابخانه های این زبان بدلیل اینکه این زبان خیلی گسترده وپیچیده هست کتابخانه هایی برای استفاده ساده تر ازاین زبان ساخته شد که به عنوان مثال من براتون jquery را مثال میزنم شما برای اینکه با جاوا یک شی که در Html با ID به عنوان مثال test تعریف شده را انتخاب کنید مینویسید.

document.getElemenyByID("#test").
اما در جی کوئری شما کافیه تنها بنویسید

$("#test").
کتاب خانه ها کدنویسی را برای شما ساده تر میکنند مثالی که زدم یک از کاربردهای فوق العاده ساده این کتابخانه هست دربحث ساخت اسلایدر و... ما متدها وتوابعی داریم که جای 8 خط کدنویسی جاوا میشه از یک کلمه یا دوکلمه ازاون ها استفاده کرد وخروجی زیباتری هم داشت اما بخاطر فهمیدن ساختار جی کوئری حتما باید آشنایی کافی با جاواسکریپت داشته باشید.
ASP.net یا PHP : و اما میرسیم به بحث اصلی تاپیک یعنی زبان های تحت سرور تا به اینجا زبان های تحت کلاینت را برای شما معرفی کردم و ظاهر سایت را طراحی میکنند اما زبان های سرور سمت سرور هستند وبحث اصلی طراحی وتوسعه وب هستند و تخصص فرد را مشخص میکنند مثلا متنی که شما در صفحه نوشتید(به نام خدا)قراره برای کاربر x بصورت بزرگتر نوشته بشه و پایینش خوش آمدی به کاربرx بگه و یک کاربر عضو دیگه هم داریم به نام y که موقعی که این کاربرهم وارد شده عملیات مشابهی را انجام میده با این تفاوت که میگه خوش آمدید کاربر y و به نام خدای اون صفحه پررنگتر باشه برای اینکارها وشناسایی کاربرها شما احتیاج دارید که از دیتابیس اطلاعات را بخوانید بعدش اجازه ورودو ونمایش صفحه را بدید این انتقال اطلاعات بین قالب و سایت شما با دیتابیس رو از طریق ASP.net یا PHP میشه عملی کرد البته خیلی کاربردهای دیگه هم داره من سعی کردم درتمامی مثال هام از ساده ترین مثال ها استفاده کنم.
امیدوارم از مطالب استفاده کنید وکاملا برای شما قابل فهم باشه مطالب گفته شده.سعی کردم تمامی مباحث رو بصورت کلی عنوان کنم.هرکدام ازاین مسائل سرفصل ها تکنیک ها وطمالب خاص خودشون را دارند که لازمه تحقیق وجستجو فراوان هست.
مشکلی بود حتما عنوان کنیداگر در حدعلم ناچیزم بود براتون عنوان میکنم.
امیدوارم به درجه ای برنامه نویسی که علاقه دارید برسید.
موفق باشید

mmbguide
یک شنبه 11 آبان 1393, 22:43 عصر
ممنون از راهنمایی که کردید.البته من بنابه دلایلی غیر از طراحی سایت C# رو انتخاب کردم. البته شاید هم این انتخاب اشتباه باشه. به این دلیل که برای C# منابع بیشتری از نظر آموزش و نمونه کار وجود داشت و تصمیم گرفتم C# رو یاد بگیرم. مخصوصا اینکه یک پروژه پردازش تصویر رو با VB.ET کاملش کردم ولی در ادامه برای یک کار پردازش تصویر دیگه نیاز به استفاده از کتابخانهای جدیدی پیدا کردم که تمام راهنماها و نمونه کارهاشون به زبان C# بودند و در نهایت ترجیح دادم این زبان رو هم یاد بگیرم.



درخصوص طراحی سایت به اندازه ای لازم دارم یاد بگیرم که یک سایت جهت گردهم آیی یک گروه برای تبادل اطلاعات دانشگاهی ایجاد کنم و اصلا زیبایی محیط سایت در ابتدای کار برام اهمیت نداره.
لازم به ذکر است که طراحی بانک اطلاعاتی با برنامه Access و SQL Server رو هم بلدم. البته در حیطه Win App کار کردم و الزامات کار در وب رو بلد نیستم.
زمانی که در محیط ASP.NET کار میکنیم بجای نوشتن کدهای CSS و HTML میشه از یک برنامه به شکل Wizard استفاده کرد تا اون برنامه کدهای مورد نظر رو تولید کنه و در صورت لزوم فقط ما خودمون کدها رو دستکاری کنیم؟
در صورت امکان اگر منابع چاپی (کتاب) برای یادگیری ASP.NET به زبان VB.NET و همچنین HTML و CSS سراغ دارید معرفی بفرمایید.


پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگزارم

پیام حیاتی
یک شنبه 11 آبان 1393, 22:53 عصر
طراحی بانک در وب هم به همون شکل win app هست فقط کد کانکشن تغییر پیدا میکنه.
با برنامه های آرتیستر و template boaster می تونید قالب رو طراحی کنید (بدون نیاز به کد نویسی) و خروجی بگیرید.
منابع چاپی با زبان فارسی = یادگیری بدون کاربرد!
منابع زبان اصلی : http://it-ebooks.info/

hsdnhd
یک شنبه 11 آبان 1393, 23:07 عصر
درمورد طراحی و انجام تغییرات میتونید از قالب های HTML موجود در اینترنت استفاده کنید که برای سرویس های مختلف طراحی و آماده شده اند وتقریبا درهمه موارد موجود هستند که البته تغییر دادن این موارد آشنایی نسبی با html را لازم داره.
درمورد طراحی قالب بدون کدنویسی همونطورکه کاربرعزیز گفتند با نرم افزارهایی میشه اینکارورکرد ولی واقعا قالب خوبی از آب درنمیاد به نظرمن از قالب آماده استفاده کنید بهتره تا ازنرم افزاربرای طراحی قالب استفاده کنید.
معمولا در زبان فارسی و وب فارسی از سی شارپ برای یادگیری ASP استفاده میشه بخاطرسینتکس های سبکتر وکوتاهتراون بعید میدونم بتونید آموزش Vbرو برای یادگیری پیدا کنید باید از آموزش های موجود درسایت مایکروسافت استفاده کنید که مرجع کاملی هم می باشند اما تسلط بر زبان انگلیسی را لازمه خودشون دارند
موفق باشید

mmbguide
دوشنبه 12 آبان 1393, 21:42 عصر
سلام

میشه کمک کنید و بگید از این سایت برای شروع کار با ASP.NET کدوم کتابش رو بخرم بهتره؟ درضمن فرق ASP.NET با ASP.NET MVC داره؟
http://www.pendarepars.com/book/%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%D9%8A-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%8 6%D9%88%D9%8A%D8%B3%D9%8A-ASP-NET-4-5-%D8%AF%D8%B1-CSharp-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D9%8A-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87#.VFfNKR 2UdAo
ممنون

LostOfMind
سه شنبه 12 خرداد 1394, 19:04 عصر
----------

Mousavmousab
سه شنبه 12 خرداد 1394, 21:08 عصر
دوست عزیز اگر میخواهید ASP.NET یاد بگیرید ابتدا باید #C کار کنید و کمی در سی شارپ مسلط شوید.

برای دانلود آموزش ویدیویی سی شارپ می تونید از سایت hoolity.com (هولایتی) استفاده کنید.

برای سایت های کوچک ASP.NET مناسب است ولی برای سایت های بزرگ ASP.NET پیچیدگی هایی به همراه دارد که ASP.NETMVC خیلی بهتر است.
در هر صورت مفاهیم مشترک زیادی بین ASP.NET MVC و ASP.NET هست. یعنی شما برای ساخت سایتی مثل همین فروم ASP.NET کافی هست. هرچند که با ASP.NET MVC زیباتر خواهد شد.

موفق باشید.