PDA

View Full Version : سوال: چگونه بازی سازها چگونه گرافیک سایت رو طراحی می کنند؟؟



اندرویدی
پنج شنبه 23 بهمن 1393, 17:45 عصر
سلام.این همیشه برام سوال بوده که سازندگان بازی با چه نرم افزاری می ایند بازی رو طراحی می کنند. چه بازی کامپیوتری و چه پلی استیشن. مثلا همین بازی های اندروید( مخصوصا نمونه های خارجی) این کاراکترها و این رنگ امیزی ها رو چه طوری می کشند و انیمیشن می کنند؟؟ بالاخره باید با یک نرم افزاری این کاراکترها رو ایجاد کنند؟؟ البته می دونم با استفاده از نرم افزار هم باید زحمت کشید. اما این ها چه طوری می ایند چهره کاراکتر رو می کشند و یا اندام کاراکتر رو به صورت دقیق می کشند.مسلما با نرم افزاری به نام paint نمیشه این طور کار ها را کرد!!!! اگه قرار باشه با paint این کار رو بکنیم لرزش دست بزرگترین ایراده و البته paint خیلی محدوده. ممنون میشم به من بگویید بازی ساز ها واقعا از چه ابزاری استفاده می کنند. من که فکر نمی کنم این ها با موس این کارها رو بکنند و بکشند!!!! جدا این ها چه طوری کاراکترها رو می کشند و انیمیشن می کنند؟ با تشکر.

ahmad65
شنبه 15 فروردین 1394, 07:49 صبح
سلام ، نمیدونم دقیق منظورتو گرفتم یا نه.مشخصه که با دست و موس این کار رو نمیکنند و با ابزاری مثل قلم نوری و تبلت های طراحی اینکار رو انجام میدند
به لینک زیر برو و نمونه هارو ببین :
نمونه (http://www.digikala.com/Search/Category-Digital-Pen/#/Category-Electronic-Devices/Category-Computer-Parts/Category-Digital-Pen/)
در مورد کاراکتر ها و رنگ آمیزی هم چیزی داریم بنام دیجیتال پینتینگ ، اگه تو انیمیشن ها دقت کنید در جلوی کار کاراکترها در حال حرکت کردند هستند و در پس زمینه کاراکترهای دیگه ای که ممکنه درخت ماشین خونه و ... باشه برای رندر سریع گرفتن و فشار کمتر به گرافیک این پس زمینه هارو طراحی میکنند تو بازی که میبینی هم همینطوره مراحلشم اینه که اول طرح اولیه رو با مداد طراحی میکنند بعدش تو برنامه ای مثل فتوشاپ رنگ آمیزیش میکنند که بهش میگند دیجیتال پینتینگ . برای نمونه به لینک زیر بری چند تا آموزش پینتینگ رو میبینی :
نمونه آموزش (http://www.3dtotal.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%be%db%8c%d9%86%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%af%d9%88-%db%8c%da%a9-%d8%ac%d9%85%d8%ac%d9%85/)
کاراکترها در بازیهای اندروید معمولا سه بعدی نیستند البته سه بعدی هم فراوون داریم ، اون دو بعدی ها که عرض کردم برای سه بعدی ها هم در بعضی حالت low poly هستند که سرچ بزن همین کلمه رو تو گوگل و بعض هم کاملا سه بعدی که بر روی بافت اون تو برنامه سه بعدی کار میشه که البته بافت رو در برنامه ای مثل فتوشاپ میزنند بعدش میارند تو برنامه سه بعدی به کاراکتر میدند.
کلا چیز پیچیده ای نیست ، اینکه چطور بازیه اونها خیلی زیباست برمیگرده به میزان زمان و بودجه که متاسفانه اینجا بخاطر کمبود بودجه نمیشه زیاد کار کرد رو بازی چون همین ذره ذره کارها میشه یه دریا و جیب دوستان ته میکشه اونوقت بازی هم که میاد تو بازار به خاطر رعایت نکردن کپی رایت و عدم توان رقابت با بازیهای با کیفیت اما هزار تومنی طرف بدبخت میشه میره ، برای همین اونا زیبان و ماله ما بی ریخت.

نمیدونم اینایی که گفتم رو میدونستی یا نه و اینکه جوابی که میخواستی همین بود یا نه، به هر حا همینو بلد بودیم. :بوس:

sina7650
دوشنبه 28 اردیبهشت 1394, 02:53 صبح
احمد جان بیشتر توضیح بده

darknes666
پنج شنبه 04 تیر 1394, 02:52 صبح
شما برای کشیدن کاراکتر ها اول از نقاش های ماهر استفاده میکنی.
نقاش اول با قلم نوری و تاچ اسکترین در ابعاد نسبتا بزرگ شروع به طراحی مناظر و کاراکتر میکنه.
حالا این تصویر با فرمت خاصی ذخیره شده و به نرم افزار مورد نظر انتقال داده میشه.
تو اونجا عکس لود میشه و حالا شخص سعی میکنه حالت 3 بعدی به عکس بده.
این یه حالت.
در حالت دیگه ابتدا آناتومی تقریبی کشیده میشه(این روش تو نرم افزار zbrush استفاده میشه) بعد شخص به مرور زمان ویژگی های جدیدی رو به آناتومی اضافه میکنه مثل سختی سطح,رنگ,جنس,خطوط...
تا آناتومی به طور کامل کشیده میشه بعد پروژه با یک فرمت خاص ذخیره و به موتور بازی انتقال داده میشه.
برای انیمیشن هم همین مراحل هست اما تو بخش های حرکاتی از دم و دستگا های خاص استفاده میکنن.
اینجوری که یک شخص یک سری لباس خاصو میپوشه که روی لباس سنسور هایی وجود داره.
بعد وارد صحنه عملیات میشه که یکسری دوربین و دم دستگا های خاص دورتا دورو اونارو میگیرن.
بعد شخص شروع به در آوردن حرکات از پیش تعیین شده میکنه و دیالوگ های خاصی رو میگه.
در مرحله بعد دوباره همه ی فایل ها رو میبرن و روشون کار میکنن.
شما با zbrush یکم کار کن با فیلماشو ببین بهتر متوجه میشی.