PDA

View Full Version : مبتدی: سوال درباره cms ها و مدیریت محتوا در asp.net



jam823
پنج شنبه 22 مرداد 1394, 01:12 صبح
سلام کسی می تونه بگه اینا چی هستن و نحوه استفاده شون چطوره ؟؟؟ با تشکر لطفا دقیق راهنمایی کنید ممنونم:لبخندساده:
Cuyahoga
Dot Net Nuke
Go.Kryo
JMDCMS
mojoPortal
Orchard
Rainbow
SmartStoreNET
Umbraco
WebFoundations
YAF

mohammad0852
پنج شنبه 22 مرداد 1394, 22:04 عصر
Dot Net Nuke
cms ای یه که بیشتر سایت های شهرداری یا رو با اون میزنن محبوب ترین cms فریمورک asp.net است کد نویسیش زمان بره مثله cms های php همچی براش رایگان نیس و کلا عیب بیشتر cms های asp پولی بودن و کمبود کامپوننت و ... است اینم یه مطلب که از نت یافتم.


سیستم مدیریت محتوا Orchard سیستم مدیریت محتوا Orchardتحت مجوز BSD است.این سیستم مدیریت محتوا انجمنی است که توسط توسعه دهندگان مایکروسافت پشتیبانی میشود که تمرکزشان بر روی زمان CMS است.با وجود برنامه های منبع باز کند، Orchard نسبت به بقیه برنامه های منبع باز سریع تر است.از دیگر امکانات آن ویژگی بازگشتی اطلاعات از دست رفته است.

سیستم مدیریت محتوا SiteFinity :
SiteFinity دارای 6 نسخه است از نسخه هاس رایگان آن نسخه استفاده شخصی آن است همچنین استفاده تجاری بزرگ با قیمت انتخابی، نسخه استفاده تجاری کوچک تا 499$ قیمت دارد ، و نسخه چند سایتی درجه بندی می شود. مجوز آن همیشگی است و برای سال اول شما حق استفاده از آپدیت محصولات و پشتیبانی تکنیکی رایگان هستید. وقتی سال اول تمام شود ، شما هنوز هم برای اجرای سایت خود از Sitefinity استفاده خواهید کرد. اما دیگر از پشتیبانی و آپدیت های رایگان خبری نخواهد بود. همچنین باید در نظر داشت که نوع مجوز بر پایه دامنه می باشد.در حال حاضر Sitefinity توانایی پاسخگویی به اجرا و تامین هزاران وبسایت را دارد. از جمله سایت های تجاری : اتحادیه اعتبارات ایالتی کاخ سفید ، فورت ورث مرکز شهر ، دادگاه های ایالات متحده ، اداره نقل و انتقال اوراق بهادار کانادا.از مشتریان دیگر آن: وگوو ، صنایع خانگی IKEA ، صنایع سوختی Chevron ، موسسه تحقیقاتی Bayer ريا، تویوتا و کوکا کولا.

سیستم مدیریت محتوا Kentico
Kentico یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که دارای چندین نسخه و لیسانس است.دارای دو نسخه رایگان و تجاری می باشد.در نسخه رایگان باید لوگو و اطلاعات کپی رایت را رعایت کرد ولی نسخه تجاری آن امکان استفاده از آن بدون مارک این شرکت را می دهد. تمرکز اصلی این سیستم مدیریت محتوا بر تجارت الکترونیکی، مدیریت محتوا، شبکه احتماعی است.پس توسعه وب با این سیستم برای افراد مجرب بسیار سریعتر است.

سیستم مدیریت محتوا Umbraco
Umbraco یک پروژه سورس باز با قیمتی مناسب است و در طی چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.دلیل محبوبیت آن این است که قابلیت تنظیم محتوای ارائه شده توسط نویسنده را دارد.همچنین از صفحات اصلی ASP.NET,XSLT نیز بهره میگیرد و با زبان C# نوشته شده است.CMS Wire در سال 2009 به شرکت Umbraco لقب یکی از بهترین انتخاب های موجود سیستم های مدیریت محتوای .NET را اعطا کرد.

سیستم مدیریت محتوا MojoPortal
MojoPortal یک سیستم مدیریت محتوا بر پایه NET framework. است. این سیستم به دلیل داشتن گروه فعالی که دارد مرتبا بروز میشود.از دلایلی که افراد زیادی آنرا دانلود میکنند این است که هم رایگان است و هم بستر مناسبی برای شروع یک پورتال یا وب سایت حرفه ای .NET است. با وجود ابزار های متنوعی که دارد(بلاگ، گالری تصاویر، چت، روزنامه، تحصیلات مشترک، انجمن ها (فوروم) و … .) یادگیری و استفاده آن آسان است.

سیستم مدیریت محتوا Composite
Composite یک CMS سورس باز و رایگانی است که در نسخه 3.0 تحت لیسانس اجتماعی موزیلا ارائه میشود.برای کسی که میخواهد عملکردش سریع باشد،در داخل این سیستم انجمن و افزونه های تجاری به حد کافی وجو دارد.تمرکز آن بر روی توسعه دهندگان وبی است که روی سایت های شرکتی کار می کنند.همچنین این سیستم برای توسعه دهندگانی که میخواهند سیستم مدیریت محتوا آنها بیشتر عملیاتی باشد تا زیبا تر مناسب تر است.