PDA

View Full Version : حرفه ای: برنامه نویسی و ارتباط با پایگاه داده در استفاده سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرس



alisotoodefar
یک شنبه 29 شهریور 1394, 08:36 صبح
با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز
پس از مدتی کار با جوملا فهمیدم که پاسخگوی همه نیازها نیست و همه ی ابزارها را ندارد. و در نهایت باید بازهم دست به کار تغییرات اساسی تر شوم و برای پروژه های مختلف که نیاز به ذخیره سازی اطلاعات دارد، در mysql جداول جدید بسازم و دوباره به برنامه نویسی هم برای افزودن بخش های جدید در سایتهای مختلف روی بیاورم
ولی هنوز به دنبال راحتی کار جوملا هستم
خواهشمندم دوستان راهنمایی بفرمایید که چگونه می توان در سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا یا وردپرسبرنامه نویسی کرد و جداول جدید ساخت؟؟
مثلا فرض کنید می خواهید سیستم ثبت اطلاعات فردی را در وبسایت یک سازمان به طور اختصاصی نوشت در حالیکه سایت با جوملا یا وردپرس طراحی شده است.
با تشکر فراوان

پیام حیاتی
یک شنبه 29 شهریور 1394, 11:50 صبح
سلام
1.ابتدا یک DB جدید با جداول مورد نیاز ایجاد کنید.(جهت سهولت در کار و مدیریت داده ها ، لازم به ذکر است اگر بخواهید جداول جدید را با جداول بانک اطلاعاتی CMS مربوطه Relation کنید کار پیچیده ای در پیش دارید که توضیحاتش از حوصله بنده خارج هست.)
2. در مدیریت جوملا یک صفحه جدید ایجاد کنید ، حال نیاز به یک ماژول جهت اجرا و نمایش کدهای php داریم که می توانید در این سایت (http://extensions.joomla.org/) نمونه های مختلفش رو جستجو و دریافت کنید ، بعد از نصب ماژول به مدیریت آن می رویم و کدهای مثلا" Select جداول بانک رو در قسمت مربوطه قرار می دیم ، موقعیت نمایش ماژول رو موقعیت نمایش صفحه ایجاد شده تعیین می کنیم مثلا" اگر صفحه در position3 مطالب رو نمایش می دهد ماژول رو بر روی همین موقعیت تنظیم می کنیم.
نکته :
فرض بر این بود که شما با زبان PHP و MySql آشنایی کامل دارید.
موفق باشید.