PDA

View Full Version : سوال: چگونه سایت ها آمار بازدید کننده ها رو شمارش می کنند؟



jamjam110
یک شنبه 12 مهر 1394, 15:18 عصر
سلام خدمت دوستان عزیز
یه سوال شاید خیلی پیش پا افتاده دارم
وارد هر سایت یا وبلاگی که می شیم معمولا یه قسمتی هست که آمار بازدید کننده و نمایش رو به صورت جدا ارائه می کنه یعنی اگه به سایت در یک روز دو بار سر بزنی بازدید کننده یه نفر افزایش پیدا می کنه و نمایش همون دوتا حالا می خواستم ببینم این شمارش چه جوری به دست می آید یعنی سایت از کجا میفهمه که شما همونی هستی که دیروز اومدی و یا همونی که امروز دوبار سر زده از یه نفر پرسیدم گفت از روی IP متوجه می شند من ip رو تغییر دادم اما باز هم منو به عنوان بازدید کننده جدید نشناخت پس نشون میده از شناسه دیگه ایی استفاده می شه حالا سوال اینه که این شناسه چیه؟ و پروسه شناسایی چطوری کار می کنه؟ و با تغییر دادن چی منو به عنوان یه بازدید کننده جدید میشناسه و متوجه نمیشه من همون قبلیه هستم؟
البته خودم فهمیدم که با عوض کردن مرورگر تو رو به عنوان یه بازدید کننده جدید میشناسه چه طور این اتفاق میوفته و در یه مرور گر چیو باید تغییر داد تا به عنوان یه بازدید کننده جدید حساب بیای؟
با تشکر از دوستانی که جواب می دند

دانیال دزفولی
یک شنبه 12 مهر 1394, 15:31 عصر
PHP


باید برنامه نویسی یاد بگیری

ابوالفضل عباسی
یک شنبه 12 مهر 1394, 18:07 عصر
با سلام
موقع ورود به سایتی اون آمار بازدید کننده یک فیلتر پیشرفته داره:
1-ای پی هست.اگر با ای پی خودت وصل شوی یکبار بازدید کننده جدید و اگر با v p n وصل شوی شما رو یک کاربر جدید میشناسه چون ای پی جهانیت عوض شده
2-مرورگر اگر مرورگر رو عوض کنی بازدیدکننده جدید میسازه
3- ویندوز اگر یا ویندوز دیگه با همون ای پی وصل شوی اگر ویندوز ها مشابه باشن(هردو 7)جدید نمیشناسه بلکه اگر ویندوز رو عوض کنی کاربر جدید میسازه حتی ای پی یکسان باشه.
حتی یکی از این 3 مورد هم فرق کنه شمارو بازدیدکننده جدید میشناسه