PDA

View Full Version : سوال در مورد کلاس User در یی فریمورک



mojtaba.sln
پنج شنبه 28 آبان 1394, 10:13 صبح
سلام خدمت همه دوستان...
دوستان همونطور که می دونید خود یی فریمورک برای مدیریت کار های کاربر مثل لاگین و لاگ اوت و ... یه کلاس به نام yii\web\User داره که باهاش می شه لاگین یا لاگ اوت رو انجام داد.
سوالم اینجاست که این کلاس دقیقا چطور این کار رو انجام می ده؟؟؟ با دیتابیس یا سشن و کوکی؟؟؟
مثلا وقتی با با دستور ()login کاربری رو لاگین می کنیم ، در دیتابیس چیزی ثبت می شه که فلان کاربر لاگین کرده یا در سشن و کوکی؟؟؟

پیشاپیش ممنون بابت راهنمایی هاتونhttp://forum.iranphp.org/images/smilies/heart.gif

mahmood3d
پنج شنبه 19 آذر 1394, 22:07 عصر
سلام
عملیات مدیریت احراز هویت کاربر توسط سشن و کوکی انجام میشه. یعنی اینکه مشخصات کاربر در سشن ذخیره میشه و در حین اجرای برنامه (جابجایی در صفحات) این اطلاعات از سشن بازیابی و استفاده میشه. چون سشن بعد از یه زمان مشخصی از بین میره و یا بر اساس وضعیت مرورگر و یا چیزهای دیگه از بین میره به خاطر همین, برای اینکه کاربر هر سری لازم نباشه مشخصات لاگین رو وارد کنه, این مشخصات در کوکی ذخیره میشه و عمل اتولاگین برای کاربر انجام میشه.
اینجوریه که مثلا بعد از یک ماه که کاربر وارد سایت میشه میبینه که همچنان تو سایت لاگینه.
برای نگهداری مشخصات کاربر هم: اگه مشخصات در دیتابیس باشه, بررسی مشخصات کاربر با واکشی رکورد مربوطه و عملیات احراز هویت کاربر از دیتابیس انجام میشه و حتی همین می تونه به صورت کاملا استاتیک در کدهای PHP هم ذخیره بشه (مثل نمونه لاگین Yii Basic و یا Yii 1.x که 2 تا یوزر ثابت demo و admin داره که توی کدهای php تعریف شدن.)
اگه جایی رو اشتباه گفتم اساتید اصلاح کنن.:لبخندساده: