PDA

View Full Version : راهنمایی در مورد شروع برنامه نویسی بازی های کامپیوتری(لطفا مشارکت کنید)



Ali.arde
جمعه 13 آذر 1394, 02:11 صبح
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه ی دوستان.
از شما خواهش میکنم تا حد توان در پیشرفت کردن و پر بار شدن این تاپیک تلاظ کنید تا این تاپیک به یک مرجع فافارسی برای راهنمایی تازه کار ها تبدیل شود.
هدف من اینه که برنامه نویس بازی های رایانه بشم:لبخند:
دانسته های من:مسلط به جاوا و برنامه نویسی اندروید،قواعد شی گرایی و البته زبان های دیگر رو هم کار کردم و در مورد اصول کپکد نویسی هیچ مشکلی ندارم.
و همچنین میدونم که برای شروع بهتره اول با یه انجین آماده کار کنیم که من یونیتی رو انتخاب کردم و دارم یادش میگیرم.و همچنین باید سی پلاس پلاس رو یاد بگیرم.
من از شما تقاضا دارم که راهنماییم کنید که برنامه نویسی بازی رو از کجا شروع کنم،آیا باید Directx رو یاد بگیرم؟اگر سی پلاس پلاس رو یاد گرفتم باید تو چه محیطی باهاش کد بزنم؟شاید این سوال ها برای شماشما اساتید احمقانه باشه و کاملا هم مشخصه که من چیز زیادی نمیدونم(از سوالام میشه فهمید).
پس از شما خواهش میکنم در حد توان من رو راهنمایی کنید و بگید که از صفر صفر باید چه کار هایی رو انجام بدمبدم(شما قرار نیست یک نفر رو راهنمایی کنید چون که هیچ مطلب کاملی توی نت پیدا نکردم اومدم این سوال رو بپرسم،پس شما با جواب دادن به این تاپیک میتونید به صد ها علاقه مند کمک کنید،و من رو تا آخر عمر مدیون خودتون کنید)
با تشکر از همه:قلب:

Ali.arde
یک شنبه 15 آذر 1394, 00:00 صبح
دوستان میدونم که سوالم برای شما خسته کننده و تکراریه،ولی من همه جارو از جمله اینجا رو زیر و رو کردم ولی به جواب سوال هام نرسیدم،هر کسی یه چیزی گفته و رفته مسلما آدم های خبره تو این زمینه کم نیستن تو این سایت پس من تمنا میکنم یک نفر بیاد و لطف کنه و درست حسابی همه چی رو توضیح بده و بگه که ما باید از کجا شروع کنیم.
با تشکر

negative60
یک شنبه 15 آذر 1394, 00:57 صبح
من بازی ساز نیستم به خاطر اینکه کسی‌ تو این تاپیک شرکت نکرده نظرم رو میدم,
اگر قرار باشه به صورت حرفه‌ای این رشته رو ادامه بدی دنبال مطلب فارسی نباش و قبل از شروع بهتره به زبان انگلیسی‌ مسلط بشید چون اکثر مطلب و کتابها و مقالات مفید و آموزش ها به این زبان نوشته میشوند

Ali.arde
چهارشنبه 18 آذر 1394, 21:00 عصر
سلام.دوست عزیز من مشکلی از نطر منابع ندارم چون اینگلیسی بلدم.مشکل اینه که چه مسیری رو انتخاب کنم و از کجا شروع کنم.منبع مطمینا پیدا میشه.

Nader G
پنج شنبه 19 آذر 1394, 13:09 عصر
هدف من اینه که برنامه نویس بازی های رایانه بشم:لبخند:

پیشنهاد اول من اینه که هدف بهتری برای آینده تون انتخاب کنید. اما اگه دوست دارید این رشته رو حتما ادامه بدین:
1. تمرین کنید. از بازی های خیلی خیلی ساده شروع کنید، مثل بازی های text-based که در محیط کنسول اجرا میشن.
2. یادگیری unity رو هم که گفتید شروع کردید ادامه بدید. برای کار با unity زبان #C رو یاد بگیرید.
3. فعلا لازم نیست برید دنبال ++C یا DirectX. این موارد بیشتر به درد پروژه های AAA (https://en.wikipedia.org/wiki/AAA_%28video_game_industry%29) با تیم های بزرگ میخورن که توی ایران نداریم.
چند سال دیگه که اصول برنامه نویسی و بازی سازی رو یاد گرفتید می تونید تصمیم بگیرید برید سراغ این ها یا نه.
4. بعد مدتی که چند پروژه (بازی کوچک) ساختید با شرکت هایی که در این زمینه فعالن تماس بگیرید و اگه تونستید اونجا مشغول
به کار بشید. خیلی چیز ها رو می تونید از کار کردن روی یک پروژه واقعی و در کنار افراد با تجربه یاد بگیرید. فقط خیلی مهمه که اون
چند پروژه کوچک رو که گفتم حتما خودتون بسازید. مهم نیست که ساده باشن. (مثلا سمپل های خود یونیتی نباشن که شما فقط
یکم دست کاریشون کرده باشی)
5. اگه قصدتون اینه که این کار رو به صورت حرفه ای دنبال کنید بیشتر روی هدفتون فکر کنید. مخصوصا اگه دانشجو هستید یا در همون
سن و سالید فرصت دارید تصمیمات بهتری برای آینده تون بگیرید. این کار زمانی که 18 یا 20 ساله هستید خیلی جالب و جذاب به نظر
میاد ولی کار سختیه، خیلی وقت ها مجبورید روی پروژه هایی که دوست ندارید مشغول کار بشید (چون به درآمدش احتیاج دارید) و از
لحاظ مالی هم معمولا راضی کننده نیست. عوض کردن حرفه هم بعد از 7-8 10 سال اصلا کار ساده ای نیست.

Ali.arde
جمعه 20 آذر 1394, 21:30 عصر
دوست عزیز خیلی ممنون از راهنماییتون.باید چند تا نکته رو بگم:
1.من تصمیمم رو گرفتم و از تصمیمم منصرف نمیشم.
2.من دانشجو نیستم و پونزده سالمه.
3.کی میگه درآمدش راضی کننده نیست؟

mehranfarvardin
پنج شنبه 01 بهمن 1394, 03:11 صبح
سلام،
بعضی از بازیهای کامپیوتری که در محیط اندروید اجرا میشه، از نظر گرافیک و اجرا ، اعجاب برانگیزه، مثلا بازی کاتاپوت کینگ را دیده اید، همان بازی که داستان زندانی شدن یک پری توسط اژدهاست، در این بازی اپراتور باید سعی کنه با استفاده از یک کمان یا فلاخن و پرتاب گلوله و تخرب ساختمان های سنگی و چوبی به پری زندانی شده برسه و او را از زندان آزاد کنه، برای من خیلی جالبهذکه بدونم این بازیها با استفاده از چه تکنولوژی و کدام زبان برنامه نویسی ایجاد می شوند، اراتمند مهران فروردین، لطفا اگر کسی از دوستان اطلاعاتی در مورد زبان برنامه نویسی اینگونه بازی ها داره، خصوصا بازیهای سه بعدی با گرافیک بالا، در این تاپیک بزاره،
ممنونم

hoseinharami
چهارشنبه 07 بهمن 1394, 00:18 صبح
سلام
به شخصه Unreal Engine 4 رو مشاهده کردم و دیدم کار باهاش خیلی راحته
قسمتی که معمولا برنامه نویسا دنبالش نمیرن ، ساخت مدل های 3 بعدیه
اگر بتونید خودتون توی محیط بازی سازی و برنامه نویسی اش کار کنید و کسی رو داشته باشید که مدل های 3 بعدی بسازه ، خیلی خوب میشه

0hunter1
چهارشنبه 14 بهمن 1394, 13:52 عصر
بازی سازی یک هنره
تنها با برنامه نویسی کامل نمیشه
پیشنهاد میکنم شمایی که دوست داری برنامه نویس بازی سازی بشی
با یه موتور که زبان برنامه نویسی داره کار کنی و همه چیش رو یاد بگیری
از منابع خارجی هم کمک بگیر
مثلا یونیتی که یکی از پرطرفدار ترین ها و قدرتمند ترین موتور های جهانه
از زبان های C# - Java - Boo هم پشتیبانی میکنه
اما اون چیزی که شما برای یک برنامه معمولی تحت ویندوز یا هر چیزی مینویسید
با بازی سازی فرق داره
در آخر هم بگم بازی سازی همش برنامه نویسی نیست
اگه بازی بخواید بازی خوبی داشته باشید
در اول باید گرافیکست فوق العاده ایی باشید
...