PDA

View Full Version : گفتگو: محاسبه قبض مجتمع 20 واحدی



mahmooddavoodi
پنج شنبه 20 اسفند 1394, 05:09 صبح
سلام
در این نمونه که ارائه میشه یک قبض آب که به صورت مشترک برای مجتمع 20 واحدی اومده، بر اساس تعداد نفرات هر واحد و مدت زمان حضورشون توی واحد محاسبه شده..روش محاسبه هم به صورت زیره. ممنون میشم اگه دوستان و اساتید ملاحظه کنند و اگر اشتباهی وجود داره یا میتونه بهتر از این باشه نظر بدن.
متشکرم
*
*
روش محاسبه قبض آب:
1- تعداد نفر هر واحد در مدت اقامت آن ضرب می شود
2- حاصل ضرب همه واحدها با هم جمع می شود
3- مبلغ قبض تقسیم بر مجموع حاصل ضرب ها(مرحله 2) می شود.(مبلغ روز نفر بدست می آید)
4- تعداد نفر هر واحد در مدت اقامت(مرحله 1) ضرب و نتیجه آن در مبلغ روز نفر(مرحله 3) ضرب می شود.(نتیجه)

mohammadsaleh
پنج شنبه 20 اسفند 1394, 06:53 صبح
مدت اقامت یعنی چه؟
عده ای در یک مجتمع زندگی می کنند مثلا 100 نفر . در طول 30 روز مثلا 30000تومان آب مصرف می کنند. یعنی هر روز 1000 تومان. یعنی هر نفر در روز 10 تومان باید پول آب بده. شما این مبلغ را با فرمول در مورد مجتمعتون محاسبه کنید و با توجه به نفرات هر واحد خروجی بگیرید.

mahmooddavoodi
پنج شنبه 20 اسفند 1394, 07:57 صبح
در مجتمع ما زیاد پیش میاد که مثلا افراد یک واحد به مدت یک ماه نیستند و سایرین هم همینطور. اگه شما همین بانک رو ملاحظه کنید تفاوت رو می بینید.آمار و ارقام ذکر شده واقعی هستند و مربوط به قبض ماه گذشته مجتمع ماست..خودتون انصاف بدید اونی که کمتر از یک ماه بوده با اونی که ۸۸ روز بوده قاعدتا باید فرق کنه..الا ایحال اگه راه بهتری به نظر دوستان و اساتید میرسه یا اشکال فنی وجود داره ممنون میشم نظر بدن.

mohammadsaleh
پنج شنبه 20 اسفند 1394, 11:26 صبح
به کویری توجه کن
البته میشود بدون کویری اینکار را درون فرم یک هم انجام داد.

mahmooddavoodi
پنج شنبه 20 اسفند 1394, 13:36 عصر
فرمول به کاربرده شده توی کویری خیلی جالبه ولی هر محاسبه برای یکبار هست و قبض جدید باید جایگزین قبلی بشه به عبارتی نمیشه همه دوره ها رو ذخیره کرد و نگهداشت و مطلب دیگه اینکه نتیجه حاصله در کویری با اونی که توی فرم نمایش داده میشه کمی متفاوته

mohammadsaleh
یک شنبه 23 اسفند 1394, 10:22 صبح
شما اگر به نحوه نوشتن فرمول در کویری دقت کنید متوجه خواهید شد کویری یک عدد مبنا را برای شما ایجاد می کند و سپس شما بر اساس آن عدد میزان پرداختی هر خانواده را محاسبه می کنید. این عدد می گوید براساس مبلغ قبض سهم هر نفر در روز چقدر میشود.
برای ذخیره شما باید یک جدول دیگر ایجاد کنید که دارای یک فیلد تاریخ هم باشد. سپس نتیجه کار را به آن اپند کنید یا راه دیگری برای آن بیابید.