PDA

View Full Version : خبر: بازی اکشن کمینگاه - بازی نمونه



seyedVB
چهارشنبه 24 آذر 1395, 11:41 صبح
به نام خدا
با سلام و عرض خسته نباشید .

بازی سه بعدی کمینگاه که یک بازی سوم شخص تیر اندازی Survival به شمار می رود از کافه بازار به صورت رایگان منتشر شد . منتظر نقد های هوشمندانه شما هستیم . در ادامه چند تصویر از بازی آمده است و سپس لینک آن درج شده است . این بازی دارای یک گیم سنتر جدا می باشد که تجهیزات بازیکنان در آن ذخیره میشوند تا در هر دستگاهی قابل بازیابی باشند. با اینکار دیگر بازیکنان نگران از دست دادن تجهیزات خود نیستند و خرید های آنها همیشه محفوظ می ماند.

داستان بازی از این قرار است که باندی تبهکار محموله های قاچاق خود را در مکان هایی دور از شهر مخفی کرده اند . شما در نقش یک مامور ویژه و زبده برای کشف موقعیت مکان محموله ها به سمت موقعیت اعزام می شوید ولی همه چیز آنطور که تصویر می کنید نیست...

http://www.cafebit.ir/kamingahgame/shots/Kamingah-Shot-22.jpg
http://www.cafebit.ir/kamingahgame/shots/Kamingah-Shot-2.jpg



از ویژگی های بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تعریف هوش مصنوعی قوی برای دشمنان

وجود انیمیشن های زیبا برای بازیکن و دشمنان

نور پردازی فوق العاده

دارای افکت های چشم نواز و زیبا و گرافیک بالا

صدا گذاری مناسب و با کیفیت

وجود مراحل مختلف

رابط کاربری زیبا

امکان بازی به صورت آفلاین و آنلاین

قابلیت ثبت نام در بازی و ثبت رکورد به صورت آنلاین جهت رقابت

قابلیت ارسال تجهیزات آپگریدی به سرور بازی

پشتیبانی تجهیزات خریداری شده شما در گیم سنتر کافه بیت




لینک بازی :

https://cafebazaar.ir/app/com.cafebit.kamingah/?l=fa

pswin.pooya
چهارشنبه 24 آذر 1395, 22:11 عصر
یه نکته رو باید خیلی رک عرض کنم که این بازی از خیلی از این جهات که شما می گید اصلا بازی خوبی نیست. بیخودی بزرگ کردن یه کار اون رو بدتر جلوه می ده. همین شاتهای ساده ای که گذاشتید مواردی مثل زیر رو نشون می ده:


نور پردازی فوق العاده
اگر شکل اول رو در نظر بگیریم هیچ نور پردازیی من نمی بینم چه برسه به فوق العاده و توی شکل اول که سایه وجود نداره و توی شکل دوم هم هیچ سایه دینامیکی دیده نمی شه. (باکس زرد نور پردازی و سایه)


دارای افکت های چشم نواز و زیبا و گرافیک بالا

می تونید دو تا از این افکت های چشم نواز رو نام ببرید؟ من راستش رو بخوای حتی افکتهای خیلی ساده بازیهای دیگه رو هم توش نمی بینم. تنها چیزی که دیده می شه یه Particle system خیلی ساده و اولیه هست.

همچنین مشکلهای دیگه داره مثلا لبه SkyBox فکر کنم معلوم هست (باکس نارنجی)

میپ مپ اصلا وضعش خوب نیست (باکس قرمز)


143772

اینها موارد ساده (و فنی) هستن که از روی این شاتها می شه گفت البته من کاری به مدلینگ و یا رابط گرافیکی ندارم (جزء تخصص من نیست) اما اگر نظرم رو بخوایید خوب نیستن. و بقیه موارد مثل انیمیشن و ... رو نمی شه در موردش نظر دارد.

جمع بندی:
اینکه یک کار بیرون بدید خیلی خوبه اما اینکه یک کار رو بزرگ کنید به شدت اشتباه هست مخصوصا اگر سطح کیفی کار پایین باشه.

mohammad jamalian
جمعه 26 آذر 1395, 20:32 عصر
به نام خدا
با سلام و عرض خسته نباشید .

بازی سه بعدی کمینگاه که یک بازی سوم شخص تیر اندازی Survival به شمار می رود از کافه بازار به صورت رایگان منتشر شد . منتظر نقد های هوشمندانه شما هستیم . در ادامه چند تصویر از بازی آمده است و سپس لینک آن درج شده است . این بازی دارای یک گیم سنتر جدا می باشد که تجهیزات بازیکنان در آن ذخیره میشوند تا در هر دستگاهی قابل بازیابی باشند. با اینکار دیگر بازیکنان نگران از دست دادن تجهیزات خود نیستند و خرید های آنها همیشه محفوظ می ماند.

داستان بازی از این قرار است که باندی تبهکار محموله های قاچاق خود را در مکان هایی دور از شهر مخفی کرده اند . شما در نقش یک مامور ویژه و زبده برای کشف موقعیت مکان محموله ها به سمت موقعیت اعزام می شوید ولی همه چیز آنطور که تصویر می کنید نیست...

http://www.cafebit.ir/kamingahgame/shots/Kamingah-Shot-22.jpg




از ویژگی های بازی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تعریف هوش مصنوعی قوی برای دشمنان

وجود انیمیشن های زیبا برای بازیکن و دشمنان

نور پردازی فوق العاده

دارای افکت های چشم نواز و زیبا و گرافیک بالا

صدا گذاری مناسب و با کیفیت

وجود مراحل مختلف

رابط کاربری زیبا

امکان بازی به صورت آفلاین و آنلاین

قابلیت ثبت نام در بازی و ثبت رکورد به صورت آنلاین جهت رقابت

قابلیت ارسال تجهیزات آپگریدی به سرور بازی

پشتیبانی تجهیزات خریداری شده شما در گیم سنتر کافه بیت




لینک بازی :

https://cafebazaar.ir/app/com.cafebit.kamingah/?l=fa
با سلام
با احترام برای کار شما که میدونم روش کار کردید.
ولی این مدل ها برای بازی آماده و نمونه خوده موتور بازی سازی یونیتی هست و نباید این طوری ازش استفاده می کردید و این مدل ها برای یک بازی top-down هست و نه سوم شخص.
خیلی بهتر می توانستید روش کار کنید

seyedVB
شنبه 27 آذر 1395, 02:47 صبح
یه نکته رو باید خیلی رک عرض کنم که این بازی از خیلی از این جهات که شما می گید اصلا بازی خوبی نیست. بیخودی بزرگ کردن یه کار اون رو بدتر جلوه می ده. همین شاتهای ساده ای که گذاشتید مواردی مثل زیر رو نشون می ده:


اگر شکل اول رو در نظر بگیریم هیچ نور پردازیی من نمی بینم چه برسه به فوق العاده و توی شکل اول که سایه وجود نداره و توی شکل دوم هم هیچ سایه دینامیکی دیده نمی شه. (باکس زرد نور پردازی و سایه)



می تونید دو تا از این افکت های چشم نواز رو نام ببرید؟ من راستش رو بخوای حتی افکتهای خیلی ساده بازیهای دیگه رو هم توش نمی بینم. تنها چیزی که دیده می شه یه Particle system خیلی ساده و اولیه هست.

همچنین مشکلهای دیگه داره مثلا لبه SkyBox فکر کنم معلوم هست (باکس نارنجی)

میپ مپ اصلا وضعش خوب نیست (باکس قرمز)


143772

اینها موارد ساده (و فنی) هستن که از روی این شاتها می شه گفت البته من کاری به مدلینگ و یا رابط گرافیکی ندارم (جزء تخصص من نیست) اما اگر نظرم رو بخوایید خوب نیستن. و بقیه موارد مثل انیمیشن و ... رو نمی شه در موردش نظر دارد.

جمع بندی:
اینکه یک کار بیرون بدید خیلی خوبه اما اینکه یک کار رو بزرگ کنید به شدت اشتباه هست مخصوصا اگر سطح کیفی کار پایین باشه.

توجه کنید که این یک بازی XBox نیست .

محاسبه سایه در آندروید یک bottleneck به حساب میشه ، و در این بازی از محاسبات RunTime برای سایه ، چشم پوشی شده است . برای بالا بردن سرعت بازی محاسبات anti aliasing و mip mapping نیز محدود شده اند. چرا که این بازی به دلیل گیم پلی آن نیاز به سرعت در پردازش دارد که یک trade off بین سرعت و سایه به حساب می آید .

بهتر است ابتدا یک بازی را تجربه کنید و سپس با توجه به پلتفرم، آن نقد کنید .

seyedVB
شنبه 27 آذر 1395, 02:59 صبح
با سلام
با احترام برای کار شما که میدونم روش کار کردید.
ولی این مدل ها برای بازی آماده و نمونه خوده موتور بازی سازی یونیتی هست و نباید این طوری ازش استفاده می کردید و این مدل ها برای یک بازی top-down هست و نه سوم شخص.
خیلی بهتر می توانستید روش کار کنید

با سلام
همه آبجکت این بازی مانند prop ها و مراحل بازی مدل شده اند و همه UI ها طراحی شده اند . در همه پروژه ها بدلیل وجود task های مختلف ، برای بالا بردن سرعت و روند پیشرفت کار و وقت گذاشتن بر چیزهای مهمتر ، از مدل های آماده و البته بهینه نیز استفاده میشود.

seyedVB
شنبه 27 آذر 1395, 19:41 عصر
نقد و بررسی بازی به صورت دقیق در Appreview


http://www.cafebit.ir/kamingahgame/Kamingah-ICON.png




برای مشاهده اینجا (http://appreview.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c%d8%8c-%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d9%86%da%af%d8%a7%d9%87%d8%9b-%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1/)را کلیک کنید.

pswin.pooya
یک شنبه 28 آذر 1395, 00:13 صبح
توجه کنید که این یک بازی XBox نیست .

محاسبه سایه در آندروید یک bottleneck به حساب میشه ، و در این بازی از محاسبات RunTime برای سایه ، چشم پوشی شده است . برای بالا بردن سرعت بازی محاسبات anti aliasing و mip mapping نیز محدود شده اند. چرا که این بازی به دلیل گیم پلی آن نیاز به سرعت در پردازش دارد که یک trade off بین سرعت و سایه به حساب می آید .



شما لازم نیست که حتما از یک سایه پردازی قوی دینامیک استفاده کنید. (هرچند که با پردازنده های جدید گوشی ها این مشکل هم وجود نداره). می تونید سایه های غیر دینامیک ایجاد کنید. مثلا شکل دوم میز سایه داره اما هیچ سایه ای برای اشیاء دیگه نیست. همچنین می تونید برای تکسچرها یه مقدار سایه اضافه کنید. مثلا توی مدل مشاهده می شه که تکسچر یه مقدار سایه (بهتره بگیم Ambient occlusion داره) که همین باعث شده یه مقدار بهتر به نظر بیاد. اما خیلی از اشیاء همچین حالتی رو ندارن، مخصوصا توی شکل اول.




بهتر است ابتدا یک بازی را تجربه کنید و سپس با توجه به پلتفرم، آن نقد کنید .

کاملا قبول دارم، اما بهتر هست که موقع تبلیغ یک بازی یه مقدار تواضع از خودتون به خرج بدین که اینجوری نشه. نگید مثلا گرافیک عالی و یا هوش مصنوعی عالی و ... . وقتی خب من وضع گرافیک رو می بینم و حتی با بازی های سه بعدی سال 2010 برای گوشی مقایسه می کنم می بینم که گرافیک عالییی که شما می گید توش نیست. و یا حتی رابط کاربری زیبا (از نظر من واقعا خوب نیست - اما خب من تخصصم UI نیست که نظر بدم). بقیه موارد مثل هوش مصنوعی رو هم من به حساب همین می زارم و نتیجه می گیرم که اون هم باید یه تبلیغ توخالی باشه.

هرچند که بارها و بارها ثابت شده که بازیهایی با گرافیک کم می تونن خیلی بهتر کاربر رو جذب کنن تا بازی های کلاس AAA اما این بزرگ نمایی الکی شما می تونه خیلی خیلی به کارتون آسیب بزنه

seyedVB
یک شنبه 28 آذر 1395, 16:55 عصر
شما لازم نیست که حتما از یک سایه پردازی قوی دینامیک استفاده کنید. (هرچند که با پردازنده های جدید گوشی ها این مشکل هم وجود نداره). می تونید سایه های غیر دینامیک ایجاد کنید. مثلا شکل دوم میز سایه داره اما هیچ سایه ای برای اشیاء دیگه نیست. همچنین می تونید برای تکسچرها یه مقدار سایه اضافه کنید. مثلا توی مدل مشاهده می شه که تکسچر یه مقدار سایه (بهتره بگیم Ambient occlusion داره) که همین باعث شده یه مقدار بهتر به نظر بیاد. اما خیلی از اشیاء همچین حالتی رو ندارن، مخصوصا توی شکل اول.





کاملا قبول دارم، اما بهتر هست که موقع تبلیغ یک بازی یه مقدار تواضع از خودتون به خرج بدین که اینجوری نشه. نگید مثلا گرافیک عالی و یا هوش مصنوعی عالی و ... . وقتی خب من وضع گرافیک رو می بینم و حتی با بازی های سه بعدی سال 2010 برای گوشی مقایسه می کنم می بینم که گرافیک عالییی که شما می گید توش نیست. و یا حتی رابط کاربری زیبا (از نظر من واقعا خوب نیست - اما خب من تخصصم UI نیست که نظر بدم). بقیه موارد مثل هوش مصنوعی رو هم من به حساب همین می زارم و نتیجه می گیرم که اون هم باید یه تبلیغ توخالی باشه.

هرچند که بارها و بارها ثابت شده که بازیهایی با گرافیک کم می تونن خیلی بهتر کاربر رو جذب کنن تا بازی های کلاس AAA اما این بزرگ نمایی الکی شما می تونه خیلی خیلی به کارتون آسیب بزنه

در مورد سایه هایی مثل سایه های میز ، آن سایه ها bake شده اند و به صورت real time نیستند و فقط برای اشیای ثابت محاسبه شده اند. پارامتر های زیادی در نور پردازی بازی دخیل بوده اند که در بعضی از مراحل بازی ambient occlusion در صحنه محاسبه شده است و در بعضی از صحنه ها ، Global Illumination به روش Ray Tracing استفاده شده است و در صحنه bake شده است تا performance بازی کاهش نیابد.

شما درست می گویید ، مطمئنا اغراق در تبلیغ غلط است و ضربه می زند ، اما در مورد کمینگاه، اغراقی صورت نگرفته و قصد من نبوده که اغراق کنم ، شاید اینطور به نظر شما رسیده باشد . با عنایت به اینکه بهینگی و گرافیک رابطه عکس با هم دارند( هر چه بازی گرافیکش بالاتر ، هزینه بیشتری برای پردازش می برد) ، کمینگاه توانسته به یک حد وسط برسد که نسبت به برخی از بازی های ایرانی موجود، اغراق نیست.

در مورد هوش مصنوعی به دلیل اینکه نمی شود درباره اطلاعات فنی پروژه صحبت کرد ، خدمت شما عرض می کنم که هوش مصنوعی این بازی تبلیغی تو خالی نیست و با توجه به جنس و ماهیت بازی ، این هوش مصنوعی زمان زیادی از پروژه را در بر گرفت و سعی شده است تا بهینه باشد و باز هم دستخوش تغییر است . برای مثال اکثر بازی ها از navmesh استفاده می کنند که برای موبایل می تواند یک bottleneck باشد اما ، در این بازی سیستمی جداگانه برای path finding پیاده سازی شده است. شاید سیستم بهینه قطعی نباشد ، اما نستبا در مقایسه با دیگر روش ها بهینه است و البته جای کار دارد.

خالی از لطف نیست که خدمت شما عرض کنم که حتی الگوریتم محاسبه جذر در این بازی که در فاصله یابی برای lerp کاربرد دارد ، 4 برابر از الگوریتم معمولی جذر سریعتر کار می کند. این الگوریتم با تقریبی خطی در سطح بیتی است که به روش کارمک معروف است .

از شما به عنوان مدیر بخش انتظار نمی رود که با استقرایی که داده های آن کامل نیست یک نگاه بالا به پایین به موضوع داشته باشید و نتیجه بگیرید که هوش مصنوعی توخالی است و یا کل پروژه را زیر سوال ببرید . شاید اگر یک کاربر معمولی در یک تاپیک اینگونه بحث می کرد ، پاسخی نمی دادم .

مطمئنا یک بازی موبایلی که در سال 2010 ساخته شده است ، مدت زمان زیادی روی آن وقت گذاشته شده و تجارب زیادی حین پروژه بکار گرفته شده تا تولید شود که این نیز باید جز معیار های سنجشی شما برای نقد بازی های ایرانی نوپا قرار بگیرد.

در آخر خدمت شما عرض می کنم که این پروژه یک نرم افزار است و هیچ نرم افزاری کامل نیست و در نسخه های بعدی خود کامل میشود.

syparkhid
پنج شنبه 09 دی 1395, 16:13 عصر
شما لازم نیست که حتما از یک سایه پردازی قوی دینامیک استفاده کنید. (هرچند که با پردازنده های جدید گوشی ها این مشکل هم وجود نداره). می تونید سایه های غیر دینامیک ایجاد کنید. مثلا شکل دوم میز سایه داره اما هیچ سایه ای برای اشیاء دیگه نیست. همچنین می تونید برای تکسچرها یه مقدار سایه اضافه کنید. مثلا توی مدل مشاهده می شه که تکسچر یه مقدار سایه (بهتره بگیم Ambient occlusion داره) که همین باعث شده یه مقدار بهتر به نظر بیاد. اما خیلی از اشیاء همچین حالتی رو ندارن، مخصوصا توی شکل اول.





کاملا قبول دارم، اما بهتر هست که موقع تبلیغ یک بازی یه مقدار تواضع از خودتون به خرج بدین که اینجوری نشه. نگید مثلا گرافیک عالی و یا هوش مصنوعی عالی و ... . وقتی خب من وضع گرافیک رو می بینم و حتی با بازی های سه بعدی سال 2010 برای گوشی مقایسه می کنم می بینم که گرافیک عالییی که شما می گید توش نیست. و یا حتی رابط کاربری زیبا (از نظر من واقعا خوب نیست - اما خب من تخصصم UI نیست که نظر بدم). بقیه موارد مثل هوش مصنوعی رو هم من به حساب همین می زارم و نتیجه می گیرم که اون هم باید یه تبلیغ توخالی باشه.

هرچند که بارها و بارها ثابت شده که بازیهایی با گرافیک کم می تونن خیلی بهتر کاربر رو جذب کنن تا بازی های کلاس AAA اما این بزرگ نمایی الکی شما می تونه خیلی خیلی به کارتون آسیب بزنه


سلام
نقدهارو که خوندم برام جالب بود، ولی یه سوال تو ذهنم ایجاد شده. اونم اینه که چرا ما باید راجع به هرچیزی که تخصص نداریم نظر بدیم! نقد تخصصی بازی فقط بحث shading نیست... اونم در این حدی که شما اشاره کردین... در ضمن قضاوت از دوتا عکس که نقد نمیشه...