PDA

View Full Version : فرایند ختنه کردن



pary1390
شنبه 21 خرداد 1401, 16:29 عصر
فرایند ختنه کردن چگونه است؟برای ختنه نوزاد، مراکز زیادی وجود دارد، هم کلینیک، هم بیمارستان و هم در مطب شخصی پزشک، می‌تواند این جراحی را انجام داد. اما خب بهتر است که قبل از ختنه کردن، تحقیق کنید و بهترین مراکز را پیدا کنید و از مراجعه به دکترهای پیر هفتاد ساله خودداری کنید!
فرایند جراحی ختنه، چندان پیچیده نیست و چندان هم طول نمی‌کشد. پزشک متخصص، در ابتدا ناحیه مورد نظر را ضدعفونی می‌کند و سپس با استفاده از داروهای بی‌حسی، آن ناحیه را برای شروع جراحی، آماده می‌کند. بهتر است که درباره استفاده از داروهای بی‌حسی نیز تحقیق کنید؛ معمولا برای ختنه نوزاد از پمادهای بی‌حسی استفاده می‌شود تا کمترین عوارض ممکن را به همراه داشته باشد.
بعد از اینکه ختنه کردن نوزاد تمام شد، پزشک ناحیه را با گاز پانسمان کرده و روی آن حلقه‌ای پلاستیکی قرار می‌دهد تا از تماس آلت با لباس، جلوگیری کند. والدین بهتر است که در طول عمل، فرد دیگری را همراه خود داشته باشند تا کمک حالشان باشد.
زمان مناسب برای ختنه نوزادبه همین دلیل است که پزشکان بهترین زمان ختنه کردن نوزاد پسر را در دوران نوزادی، و به خصوص از 1 الی 3 ماهگی معرفی کرده‌اند؛ در این دوران، نوزاد به خوبی رشد یافته و آلت تناسلی او نیز برای انجام ختنه، آماده است. در این دوران، نقاهت بعد از ختنه، آسان‌تر و کم‌دردسرتر خواهد بود.
بهترین زمان ختنه نوزاد، بدون شک دوران نوزادی اوست؛ ختنه نوزاد، اگر در سنین بالاتر، مثلا 2 یا 3 سالگی و یا حتی بالاتر انجام شود، نه تنها بسیار سخت‌تر بوده و روند نقاهت پرچالش‌تری خواهد داشت، بلکه می‌تواند از نظر ذهنی و روانی نیز بر روی کودک آثار مخربی بر جای بگذارد. برخی از محققان، در طی پژوهش‌هایی که انجام داده‌اند، آثار ختنه در سنین بالاتر را با تاثیر تجاوز، یکی دانسته‌اند.
https://carinokids.com/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF/ (https://carinokids.com/%D8%AE%D8%AA%D9%86%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%AF)